ontharing v/d vagina na knip

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Pinar, 11 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinar

Pinar Actief lid

19 nov 2007
    458
    121
    43
    Vrouw
    Fulltime MoM
    utrecht
    Goeden avond meiden,

Ik had een vraag de kopje zegt het al...

Ik heb tijdens mijn bevalling van 08-12-08 een knip gehad. Week later was ik achter gekomen dat ik een opening had aan mn beenkant waar de hechting zat.

Ik maakte altijd gebruik van Veet ontharings creme, maar nu durf ik dat niet sinds de knip en de opening. Het is natuurlijk een chemisch middel, maar dat is ook de enige schonere optie voormij:)

Ik weet niet wat ik moet doen of ik het wel moet gebruiken of niet en ik kan het ook niet aan de HA ofzo vragen

Hebben jullie een enig idee ik w8 op jullie reactie,

Alvast bedankt

2. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Persoonlijk zou ik het niet doen. Hier een open wond gehad en het litteken is erg gevoelig, moet er niet aan denken om daar met een chemisch goedje in de buurt te komen. Nee hoor, dan maar niet!

3. happymama

happymama Niet meer actief

ik zou t niet doen !
    maar je kan t toch ook scheren ??
    ik ben 26-10-09 bevallen en heb gister weer voor t eerst geschoren ,ging allemaal prima .
    had wel de avond voor ik beviel ook nog geschoren mijn vliezen waren gebroken en ben meteen gaan douche en schreren zodat t er allemaal lekker fris bij lag hihi.
    dus hoefde er gister ook niet heel veel weg te halen

4. sinada

sinada Niet meer actief

Het is al ruim een jaar geleden dus zou niet weten waarom niet

5. Lillies

Lillies Actief lid

19 aug 2009
    139
    0
    0
    NULL
    Enschede
    Een opening aan je beenkant? Dat klinkt niet echt goed... Ik zou daar misschien toch even een arts naar laten kijken?

Is die opening nog een wond of is het nu een soort van tweede ingang? Sorry, kan me er weinig bij voorstellen... In geval van een wond zou ik sowieso geen risico nemen. Als het dicht zit kun je volgens mij wel gewoon ontharen na een jaar...

6. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    heb ooit een keer van die chemicaliën gebruikt.. Dat was eenmalig.. Ik bleek er niet tegen kunnen.. Ik zou t, als ik t perse kaal zou willen hebben daar beneden, maar zie t nut er eigenlijk niet van, nu met schuim en mesje doen..

7. pampers

pampers Niet meer actief

ik zou ook niet met een ontharingscreme in de weer gaan als je een wondje hebt. Ik zou zelfs niet eens scheren denk ik! een wondje daar is ook niet goed hoor! als het er al lang zit (aangezien je kindje al 11 maanden is) zou ik toch even langs de huisarts gaan. Of op z'n minst even bellen!

groeten pampers

8. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

als het nog steeds een wondje is dan moet je toch wel langs de huisarts gaan..

maar ik denk het niet hé? aangezien het al een jaar geleden is.. dan is zo'n wondje al lang weer dichtgegroeid,,..
    ik denk dus dat je best ontharingscreme kan gebruiken.. als het goed is is dat gat gewoon dichtgegroeit, met huid en al in dat gaatje.. en als je het na het ontharen gewoon goed spoelt, dat niets in de gaatje blijft zitten, dan moet er niets aan de hand zijn..

9. Pinar

Pinar Actief lid

19 nov 2007
    458
    121
    43
    Vrouw
    Fulltime MoM
    utrecht
    dames ik dank jullie allemaal voor jullie reachties en tips...

het gaatje is gewoon dicht gegroeid ik hou het nog steeds bij met een spiegel.. Ik had toen gelijk gebeld met de verloskundige en die zei dat het dicht zou groeien. Ik denk dat het goed is gekomen, want ik heb ook nooir pijn gehad met vrijen zelfs niet met de eerste keer

met een scheermesje durf ik het niet echt bij het gevoellige plekken.

10. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik zou het niet doen ik denk dat het echt in de wond gaat bijten. maar veet mag je niet in de buurt van je vagina gerbruiken.staat in de bijsluiter..dat is heel erg slecht

11. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik doe het daar altijd met de ladyshave. ik zou geen chemisch spul daar gebruiken.

12. Pinar

Pinar Actief lid

19 nov 2007
    458
    121
    43
    Vrouw
    Fulltime MoM
    utrecht
    Ik ben nooit handig in scheren of ladyshave, veet gebruikte ik altijd gebruikt tot mn bevalling. Ik heb het gister gekocht het was in de aanbieding :D maar er staat op niet op de littekens... ik ga het morgen proberen, maar ik ga wel voorzichtig doen.

Maar waar moet ik oppassen waar het litteken zit of waar de knip is gezet??

Deel Deze Pagina