Knakkende kaak

Discussie in 'De lounge' gestart door siriel, 7 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ik ben 1,5 jaar geleden bij een orthomanueel therapeut geweest omdat ik altijd rugpijn en hoofdpijn had. Ik wist dat ik een scheefstand had.
    Ik ben 3 keer geweest waarbij mijn rug, zaten 3 knikjes in, mijn bekken stond scheef en was ook gekanteld en er was iets scheef in m'n schouder.
    Alles is gecorrigeerd en ik had nagenoeg nergens meer last van, stond ook weer mooi recht. Tijdens die 2de keer gaf hij aan dat mijn kaak lichtjes scheef stond, en of ik geen last met kauwen had, nee niets.
    Hij heeft die scheefstand ook gecorrigeerd, maar ik merkte direct een knappend geluid in mijn kaak.
    Hij gaf aan dat dit waarschijnlijk jaren verkeerd heeft gestaan en dat dat tijd nodig had en waarschijnlijk vanzelf overgaat.
    Maar nu ruim anderhalf jaar later heb ik nog steeds een knakkende kaak. Met gapen met eten, ik moet heel bewust kauwen, anders knakt het continu. Eerst dacht ik..ach het gaat vast wel een keer over, maar sinds enkele weken verneem ik een zeurend gevoel in mijn kaken op de plek waar ooit verstandkiezen zaten, dat gebied, ook heb ik weer heel veel hoofdpijn, en een pijnlijke nek, soms zeurende pijn in m'n rechteroor.
    Ik las dat dit allemaal veroorzaakt kan worden als je een kaakprobleem hebt.
    Ik heb ondertussen een mail gestuurd naar een fysiotherapeut speciaal op het gebied van kaakprobleem, en hoop dat hij me kan helpen. Want ik word hier niet blij van...
    Die man waar ik destijds ben geweest zei dat mijn kaak echt rechtstaat, dat de tandarts misschien kan kijken of mijn tanden wel goed aansluiten?!?
    Maar ik heb een beugel gehad en mijn tanden staan prachtig recht.

Herkend iemand dit probleem, wat heeft jou geholpen??

2. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ik heb dat ook met mijn kaak.
    Geen idee wat het is, tijdens het eten knoept het elke keer als ik kauw.
    Smorgens zit hij soms vast, weer los maken doet best pijn. Heb jij dat ook? Ook aan 1 kant?

3. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Ik heb het ook (gehad). Kon mijn mond maar een klein stukje open doen, verder wilde mijn kaak niet zonder een vreselijk pijnlijke knak rechts. Heeft jaren geduurd en ineens was het weg. Nu nog wel bij gapen bijvoorbeeld aanwezig en soms bij eten. Vervelend, maar mee leren leven.

Sterkte!

4. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Klopt heb ik ook, alleen rechts. Als ik wakker wordt zit het ook een soort van vast. Als ik laat maar zeggen mijn vingertoppen op m'n kaken leg en wat tegendruk aan de rechterkant geef en m'n mond open dan knakt het niet.
    Heb jij het al lang?

5. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Toen ik 11 was heb ik mijn kaak gebroken. Die heeft nog jaren scheef gestaan als ik mijn mond opende en het knakte ook altijd. Ik denk dat dit zeker wel 6 jaar geduurd heeft, maar uiteindelijk is het toch vanzelf over gegaan, dus misschien duurt dat gewoon lang.

6. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Als ik voorbij dat knakpunt ben laat maar zeggen, dan kan ik mijn mond wel verder open doen zoals normaal. Maar ik moet eerst voorbij die knak.
    Heb jij verder geen pijnklachten erbij gehad? Fijn dat het nu zo goed als over is!

7. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ja die man zei ook dat het lang kom duren, maar omdat ik nu ook meer pijnklachten krijg die naar mijn idee vanuit die kaak komen, word ik niet echt blij..
    Maar 6 jaaro_Ojeetje..dat is lang!
    Wel fijn dat het uiteindelijk over gegaan is.

8. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ja die pijnklachten snap ik dat dat vervelend is, daar zou ik naar laten kijken. Ik was nog heel jong dus heb die 6 jaar niet als lang ervaren, ik wist niet eens dat het ooit over zou gaan dus had het al geaccepteerd en het is toch weggegaan. Hoop dat het snel over is voor je!

9. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Dankje, ja dat knakken opzich, is irritant maar kan ik mee omgaan als dat niet over zou gaan. Maar die bijkomende klachten maken het langzaamaan irritant:rolleyes: dus hopelijk is er wat aan te doen!

10. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Toch de orthomanele therapie waar ik geweest ben die deden niets aan een scheefstand waar iemand geen pijn aan had.

Ik vind het daarom raar dat hij die kaak überhaupt behandeld heeft. Ik zou even opbellen en langsgaan voor een afspraak kunnen ze er eens maar kijken.

11. Musti1234

Musti1234 Actief lid

10 okt 2018
    334
    166
    43
    Hier jaren lang dezelfde klachten gehad. Soms zat mijn kaak gewoon helemaal op slot en kon dan amper mn mond openen.
    Ben toen aantal keer bij de kaakfysio geweest en daarna zelden meer gehae. Het kaakkopje ging bij mij elke x uit de kom. Soms bleef hij er dus uit waardoor hij helemaal op slot sprong.

12. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Niet helemaal een zelfde ervaring ben ik bang,
    Maar ik ben zelf hypermobiel en regelmatig zakt ‘s nachts mijn kaak dusdanig scheef dat t (veelal) links uit de kom zakt en dan krijg ik dus ook mond niet open.
    De 1e keren raak je soort van in paniek,
    Maar inmiddels weet ik dat als ik dan even help m in de goede positie te zetten ik dan met 1 knak weer goed zit (vervolgens ga ik liggen en hoppa weer eruit maar goed haha).

Ik heb t heel af en toe dat t idd blijft knakken tijdens t eten bijv, maar bij mij is t dan echt dat t toch niet helemaal op z’n plek zit...

Maar om nou constant te eten terwijl je tegendruk moet geven is ook weer zoiets he...
    Ik vind t verhaal eerder klinken alsof die therapeut juist de boel scheef gezet heeft ipv recht wat hij dacht? En vind t ook bijzonder dat hij t behandeld heeft terwijl je er zelf geen last van had...
    Ik zou dus contact opnemen dat t nu na 1,5 jaar nog niet over is en of hij t kan corrigeren weer evt.

Zie dat je al een afspraak hebt gemaakt bij een kaakfysio, die zal vast ook kunnen helpen hierbij! Sterkte!

13. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Ik heb t al jaren. Ik ga t binnenkort met huisarts bespreken. Ik kan op dit moment niet meer eten zonder pijn. Ik ben trouwens ook hypermobiel.

14. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Ik zou even terug gaan naar de therapeut waar je geweest bent
    Even een check up laten doen

Kan best zijn dat er ergens anders een blokkade zit oid

Tenminste dat is mijn ervaring!

15. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ja ik moet mijn mond ook soort vab draaien en dan schiet hij weer goed.
    Ik kam dan smorgens ook mijn mond niet ver open doen, dat doet dan heel erg pijn.
    Ik heb dit volgens mij altijd al gehad.
    Misschien toch ook maar eens naar laten kijken.

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Een tandarts-gnatholoog is hiervoor de aangewezen persoon. Het heet TMD. Temporomandibulaire dysfunctie

siriel vindt dit leuk.
  17. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Ja precies, dan ging m’n mond wel verder open, maar het deed zo’n zeer dat ik dat nauwelijks deed...

Ik had af en toe een pijnlijke wang, beetje uitgestraald naar jukbeen. Dat heb ik nu alleen soms na een knak

18. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Die man vroeg toen idd of ik oroblprob met kauwen had of pijn, had ik dus niet.
    Maar hij gaf aan dat als ik het zo liet, m'n tanden scheef konden afslijten of dat ik andere problemen met m'n kaakgewricht kon krijgen..Maar nu wou ik dat ik er nooit iets aan had laten doen:cool:

19. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Bij jou heeft het dus wel geholpen, kreeg je oefeningen mee oid?

20. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Dat klinkt echt enorm vervelend wat jij hebt!!
    Ik kan dinsdag bij de orofaciaal fysiotherapeut terecht, eigenlijk kon ik as vrijdag al terecht, maar had al afgesproken om op een baby op te passen de hele dag..dus helaas dan dinsdag maar.

Deel Deze Pagina