Na een paar weekjes gerommel met slaapjes, is mijn zoon (16 mnd) nu over op 1 slaapje per dag. De eerste paar keer sliep hij bijna 3 uur, maar nu al weer een paar dagen slaapt hij net 1,5 uur 's middags. Voorheen sliep hij 's morgens vaak ruim 2,5 uur en 's middags ook nog eens 1,5 uur. Zelfs in de periode dat hij 's middags alleen maar lag te keten in bed, sliep hij 's morgens nog langer dan nu. Ik vind het vreemd dat hij nu al zo snel weer wakker wordt.. herkent iemand dit? Is het misschien gewoon door de overgang in zijn schema? (Hij gaat nu rond 12:30 uur slapen, en 's nachts van 19:30/20:00 tot 7:30 uur)
Hij wordt ouder, kan best dat hij minder behoefte heeft aan slaap. Mijn dochter is 17 maanden en slaapt al maanden nog maar 1 keer per dag (1 a anderhalf uur) en mijn zoon idem dito, die sliep bij 2 jaar helemaal niet meer tussen de middag. Ieder kind is natuurlijk anders en heeft andere behoeftes, maar 1 middagslaapje van anderhalf uur is niet raar hoor.
Sorry, dat snap ik inderdaad.. maar vind het verschil zo groot in zo'n korte tijd. Van vaak ruim 4 uur overdag naar net 1,5 uur slapen..
Hier een zoon van bijna 16 maand. Hij slaapt al vanaf 9,5 maand maar 1 keer. Maar het verschilt elke dag hoe lang hij slaapt. De ene keer slaapt hij vanaf 12 en maak ik hem om 3 uur wakker, de andere keer ligt hij tot half 1,1 uur te kletsen en wordt om kwart over 2 weer wakker. Hij zal wel slapen wat hij nodig heeft. Kan ook met een sprongetje, groeispurt, tandjes of weet ik veel te maken hebben, en zomaar volgende week weer anders zijn.