Waarsxhijnlijk omdat er in het kader van geloof veel goedgepraat wordt. Maar ik vind het dus geen rare vraag, alleen misschien wel een beetje ongepast in een topic over een kinderfeestje.
Mja als je denkt dat normale slacht diervriendelijker is dan halal slachten dan leef je wel in een utopie hoor. Als je echt zo begaan bent met dierenleed is de enige echte optie vegetarisch eten. Maar ja, het is altijd leuk de islam weer eens in een negatief daglicht te zetten voor sommige mensen.
Ik ben geen moslim en eet (naar mijn weten) geen halal vlees, dus je opmerking raakt kant noch wal, maar ik maak me geen illusies dat Westers geslacht vlees een haar beter is qua dierenleed. Voor zover ik weet gelden er bij halal bepaalde regels waar men in het westen een puntje aan kan zuigen, en dan met name wat betreft de randvoorwaarden betreffende de plaats van slachten, vervoer van het vee, slachten in het bijzijn van ander slachtvee enz.
Als ik google en de links ook lees zie ik dat halal vlees wel met verdoving mag, maar dat de verdoving niet de doodsoorzaak mag zijn. Ook lees ik dat de dieren voor hun slacht ook goed verzorgd moeten zijn. Maar OT: het is altijd goed om even met ee ouders te overleggen. Kans bestaat dat het jongetje niks eet van vlees omdat zn ouders hem dat uit zekerheid hebben aangeleerd. Maar denk ook aan snoep en taart waar mogelijk gelatine in zit.
Ja hoor, dat klopt wel. Halal slachten mag volgens de ene moslim wel met een verdoving, zolang het dier in leven is. Maar er zijn moslims die vinden dat dat niet de manier is. (zo lees ik op google) Koosjer slachten mag niet met verdoving.
De enige mensen die de islam in een slecht daglicht zetten zijn de moslims zelf als je nieuws kijkt. Laatst was bijvoorbeeld de herdenking van het bloedbad in het bataclan.
Nou, het ging eigenlijk over knakworsten..... Het dierenleed wordt er weer bijgehaald. Wat naar mij idee nogal raar is, wanneer je zelf vlees eet toch? Slacht, op welke manier dan ook is dierenleed.
OK, dus jouw eerdere 'argumenten' tegen halal vlees komen niet zozeer voort uit jouw liefde voor dieren, alswel uit een haat tegen moslims. Kun je niet ergens anders je haat gaan prediken?
Ja, dat is dus precies wat ik ook dacht, ik dacht echt dat het goed bedoeld was vanuit dierenleed oogpunt, maar dit gaat nergens meer over.
Waar heb je het nu weer over? Ik dacht dat we het over blikjes knakworsten hebben, maar blijkbaar mis ik iets ga toch weg en spui je hatelijkheden lekker ergens anders.
Moslims eten geen varkensvlees. Ze eten wel rund, kip, vis, etc. Maar dan moet het wel halal geslacht zijn. Volgens mij moet het bloed dan op een bepaalde manier stromen? En zeggen ze een gebed voor het slachten. Halal hebben ze ook gewoon bij de appie. Met vis zit je gewoon erg veilig.
Ik heb dan weer een vraag over snoepjes / gelatine Hier is ook wel regelmatig een vriendinnetje spelen. Ik durf dan altijd alleen maar een koekje te geven, omdat ik bij snoepjes twijfel... Welke snoepjes hebben gelatine dan? Ik denk nu even aan winegums, colaflesjes, gummi beertjes. Bedenk ik het me dan goed?