Knakworsten en moslims....

Discussie in 'De lounge' gestart door Luppy, 25 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemchen

Bloemchen Lid

8 feb 2016
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo kun je inderdaad voor jezelf goed praten dat je aan dierenleed meewerkt.

2. Bloemchen

Bloemchen Lid

8 feb 2016
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom ben ik de enige hier die begaan is met dierenleed is een betere vraag. :$:$

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Waarsxhijnlijk omdat er in het kader van geloof veel goedgepraat wordt. Maar ik vind het dus geen rare vraag, alleen misschien wel een beetje ongepast in een topic over een kinderfeestje.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mja als je denkt dat normale slacht diervriendelijker is dan halal slachten dan leef je wel in een utopie hoor. Als je echt zo begaan bent met dierenleed is de enige echte optie vegetarisch eten. Maar ja, het is altijd leuk de islam weer eens in een negatief daglicht te zetten voor sommige mensen.

5. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ik ben geen moslim en eet (naar mijn weten) geen halal vlees, dus je opmerking raakt kant noch wal, maar ik maak me geen illusies dat Westers geslacht vlees een haar beter is qua dierenleed.
    Voor zover ik weet gelden er bij halal bepaalde regels waar men in het westen een puntje aan kan zuigen, en dan met name wat betreft de randvoorwaarden betreffende de plaats van slachten, vervoer van het vee, slachten in het bijzijn van ander slachtvee enz.

6. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Als ik google en de links ook lees zie ik dat halal vlees wel met verdoving mag, maar dat de verdoving niet de doodsoorzaak mag zijn. Ook lees ik dat de dieren voor hun slacht ook goed verzorgd moeten zijn.

Maar OT: het is altijd goed om even met ee ouders te overleggen. Kans bestaat dat het jongetje niks eet van vlees omdat zn ouders hem dat uit zekerheid hebben aangeleerd. Maar denk ook aan snoep en taart waar mogelijk gelatine in zit.

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja hoor, dat klopt wel.

Halal slachten mag volgens de ene moslim wel met een verdoving, zolang het dier in leven is. Maar er zijn moslims die vinden dat dat niet de manier is. (zo lees ik op google)

Koosjer slachten mag niet met verdoving.

8. Bloemchen

Bloemchen Lid

8 feb 2016
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    De enige mensen die de islam in een slecht daglicht zetten zijn de moslims zelf als je nieuws kijkt. Laatst was bijvoorbeeld de herdenking van het bloedbad in het bataclan.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    ?? Mis ik hier iets? Wat heeft dit met halal te maken? Ik dacht dat dit over dierenleed ging.

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

OT: ik zou de veilige variant kiezen; een visstick.

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou, het ging eigenlijk over knakworsten.....;)

Het dierenleed wordt er weer bijgehaald. Wat naar mij idee nogal raar is, wanneer je zelf vlees eet toch? Slacht, op welke manier dan ook is dierenleed.

12. Whysteria

OK, dus jouw eerdere 'argumenten' tegen halal vlees komen niet zozeer voort uit jouw liefde voor dieren, alswel uit een haat tegen moslims. Kun je niet ergens anders je haat gaan prediken?

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Ja, dat is dus precies wat ik ook dacht, ik dacht echt dat het goed bedoeld was vanuit dierenleed oogpunt, maar dit gaat nergens meer over.

14. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.555
    666
    113
    Nou, dit loopt snel uit de hand.

Slotje dan maar?

15. Whysteria

Waarom?

16. Eylem

Eylem Niet meer actief

Waar heb je het nu weer over? Ik dacht dat we het over blikjes knakworsten hebben, maar blijkbaar mis ik iets :( ga toch weg en spui je hatelijkheden lekker ergens anders.

17. DearDeer

DearDeer Bekend lid

10 nov 2016
    560
    3
    18
    NULL
    NULL
    Moslims eten geen varkensvlees.
    Ze eten wel rund, kip, vis, etc. Maar dan moet het wel halal geslacht zijn. Volgens mij moet het bloed dan op een bepaalde manier stromen? En zeggen ze een gebed voor het slachten.

Halal hebben ze ook gewoon bij de appie.

Met vis zit je gewoon erg veilig.

18. DearDeer

DearDeer Bekend lid

10 nov 2016
    560
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb dan weer een vraag over snoepjes / gelatine

Hier is ook wel regelmatig een vriendinnetje spelen. Ik durf dan altijd alleen maar een koekje te geven, omdat ik bij snoepjes twijfel...

Welke snoepjes hebben gelatine dan? Ik denk nu even aan winegums, colaflesjes, gummi beertjes. Bedenk ik het me dan goed?

19. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Ga je lekker:(:(

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Op de verpakking staan de ingrediënten, dus daar kan je het zien, of even googlen.

Deel Deze Pagina