Knakworsten en moslims....

Discussie in 'De lounge' gestart door Luppy, 25 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam

In heeeeel veel snoep zit gelatine. Mijn zoontje mag dat niet van mij dus ik koop soms halal haribo of schepsnoep en dan alleen de snoepjes waar geen gelatine in zit. Het staat idd gewoon tussen de ingrediënten, verpakking ff checken dus.

2. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Het merk Katja is volgens mij inmiddels helemaal gelatinevrij! :) Heb je opeens best veel keus!

3. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Gelatine vind ik dan juiste weer een lastige. Heb het jaren niet gegeten omdat ik ervan overtuigd was dat het niet halal was. Toen las en hoorde ik dat meerdere geleerden hadden gezegd dat het een product is wat zo bewerkt is waardoor het zo ver van de oorsprong staat. Ik ben het toen weer gaan eten.

4. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Vis is denk ik een mooi alternatief voor knakworstjes
    Mijn jongste zoon heeft ook een moslim vriendje.
    Qua snoepgoed is het inderdaad goed de ingrediënten lezen of er gelatine in zit, dat is namelijk best vaak.
    Ik hou het vaak bij fruit dan zit je wel goed.
    Dit vriendje mag ook geen rode kleurstof (ben even de naam kwijt)
    Dat zit in verschillende ranja en ook in fristi/yogi drink
    Maar ik weet dat andere ouders hier weer minder moeilijk over doen.

5. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Dat klopt niet helemaal.
    Net zoals met elk geloof kun je eruit halen wat voor jou belangrijk is.
    Als je niet voor 100 procent de 'regels' naleeft betekent niet dat je geen moslim bent.

Ik heb een moslim collega die erg tegen de manier is waarop dieren halal geslacht worden. Zij eet geen varkensvlees maar niet halal.
    En is toch echt moslim.
    Heel goed niet om zelf na te denken en eruit te halen wat voor jou belangrijk is. Ipv klakkeloos alles na te leven.

Even of topic ;)

6. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113

Ben zelf voor zo een traktatie gewoon naar een Turkse winkel gegaan hoor, weet je zeker dat het goed is en het kind herkend wellicht de verpakking en zal ook wat gerustgesteld zijn.

7. Bloemchen

Bloemchen Lid

8 feb 2016
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had het inderdaad over halal knakworsten. Jij haalt er dan bij dat ik het doe om moslims in een kwaad daglicht te stellen. Dan leg ik uit dat de enigen die dat doen moslims zelf zijn met bloedbaden om daarna mij te verwijten dat ik niet on topic blijf en haat spui:(:( Hopelijk zie jij er ook de ironie van in dat je zegt dat ik degene ben die haat spui.;);)

8. Bloemchen

Bloemchen Lid

8 feb 2016
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit zegt alles over jou en niks over mij. Maar ik sta altijd open voor excuses hoor.

9. DearDeer

DearDeer Bekend lid

10 nov 2016
    560
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb de verpakking niet meer. Snoepjes zitten in een snoepig. Ik hoopte te weten hoe te herkennen. Googelen is een goede tip. Bedankt

10. Schuurpapier

Schuurpapier Niet meer actief

Ik vind de dingen die je hier in dit topic zegt niet hier thuishoren, en dus ongepast. Misschien dat je daarmee kunt stoppen?

TS: lief dat je eraan denkt :) Je hebt verder al genoeg tips gehad denk ik!

11. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Klopt ja, die was ik ff vergeten! Die biggetjes zijn lekker :p

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Wat een onzin! Er zijn genoeg moslims (misschien wel bijna allemaal) die helemaal niks te maken te willen hebben met de aanslagen. Dat jij hier een topic over een kinderfeestje dat soort opmerkingen gaat maken is echt buiten proportioneel.

13. Zjowies

Zjowies Lid

24 jun 2014
    45
    6
    8
    België
    Wie zegt dat jij de enige bent?
    Ik hoop dat je vegetariër bent, anders vind ik je heel hypocriet.

14. Tooto

Tooto Niet meer actief

Bloemchen, open zelf een topic om die discussie aan te gaan want je haalt nu dingen erbij die totaal geen toevoeging of meerwaarde aan dit topic hebben

15. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Het staat altijd op de verpakking. Maar er wordt steeds vaker gelatine vervangen dor agar agar. Als je daar op Let gaat het goed. Maar katja is tegenwoordig gelatine vrij en de snoepjes van Goody good stuff ook.

16. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    Jij mept nooit een mug (of andere insecten, zilvervisje?)dood en kijkt op straat goed uit dat je niet op een mier trapt?

17. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    In hemelsnaam,of wie zijn naam dan ook,ga ergens anders lopen rellen zeg!

18. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    @ts,ik zou gewoon even met de ouders contact opnemen kver hoe en wat,is het altijd goed.
    Onze zoon heeft een vriendje die ook niet alles mag,toen hij hier kwam spelen heb ik contact met de ouders opgenomen wat hij wel en niet mag....konden ze erg waarderen.
    Veel plezier met het feestje:)

19. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    In diverse taart en vlaai soorten zit ook gelatine.
    Vooral in de bavarois taarten meen ik,en de limburgse vlaaien die een jam laagje hebben....

20. Eylem

Eylem Niet meer actief

Bijna alle koekjes en chocola zijn sowieso goed. Wil je toch zachte snoepjes dan idd katja, goody good stuff of haribo van de Turkse winkel. Veel kauwgom zit ook gelatine in.

Deel Deze Pagina