Hmm hier heb ik al weken trek in, vroeger op de basisschool waren er altijd moeders die dit maakte met kerst diner. Heb het sindsdien denk ik niet meer gegeten, maar vond het zoo lekker! Denk dat ik het maar ga maken vandaag.
haha dies leuk!! heb ze net ook ff gemaakt blijft een stom topic en ze smaken heerlijk!! zoonlief heeft mega drama dag dus die mocht niet. wie weet na zn dutje dat ie vrolijker is en van mn creatie kan proeven(als mama nog wat over laat... )
Hier mijn creatie. zijn ondertussen allemaal al gesneuveld maar kan er straks nog meer maken met zoonlief samen. mits zijn humeur wat beter is als ie wakker word
Ik maak ze altijd van party croissants van de AH en coktail worstjes. Dan bedek ik ze helemaal. Bladerdeeg is misschien wel een stuk goedkoper?! Succes! ( LEKKERR )
Zou iemand even zo lief willen zijn om even het recept hier op te schrijven? De een doet de bladerdeeg in 4 een, de ander in 2? Hoe lang moeten ze in de oven en op hoeveel graden? Ik wist dat ik knakworst in huis had, maar zag net toevallig nog bladerdeeg in mijn vriezer Heb er ook wel zin in vanavond.
bladerdeeg in 4 delen. worstje op een punt leggen en rollen. de uiteinde kan je omslaan. eitje kloppen en je hapjes licht insmeren me ei. worden ze lekker krokant van oven: voorverwarmen. 15-20min op 220gr nodig: oven knaks bladerdeegbladen ei kwast om ei te smeren(of met je vingers, of whatever) eetsmakelijk!
nog een tip: niet met knaks, maar met gehakt gehakt rullen met gesnippert uitje en champignons(heel fijn snijden) wat kruiden door je gehakt naar smaak in bladerdeeg doen en dan alle punten naar elkaar vouwen, oven 20min en smullen maar! jummmmmmmm
Hier in amerika noemen ze die 'pigs in a blanket'! Als je daarop googled heb je so het recept te pakken.
hmmmmmm *denkt aan de voorraad kast en vriezer waar beide ingrediënten in zitten * Ik denk dat ik weet wat ik straks eventjes ga maken
Heb ze vanavond gemaakt met mijn dochtertje van net 3. Ze vond de plakworstjes superlekker en erg gezellig om ze te maken.
Ik weet al wat ik de volgende verjaardag ga maken. Nog veel meer knakworstjes in bladerdeeg en ook een andere lekkere vulling. Was echt een succes!!