Knakworstjes ongezonder dan asbest’

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door bosi333, 26 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    #21 Berte, 26 okt 2015
    Laatst bewerkt: 26 okt 2015
    Ik heb ooit eens gehoord dat zuurstof het meest kankerverwekkende is dat we gebruiken.

De biochemie erachter ben ik al lang weer vergeten, maar om de energie die in zuurstof zit te kunnen gebruiken is een heel stappenplan ontwikkeld om te voorkomen dat zo'n zuurstofradicaal celschade aanricht. En als dat fout gaat, dan kan dat kankerverwekkend zijn.

2. tjiptjap

tjiptjap Bekend lid

24 okt 2014
    950
    0
    0
    Hahaha, net een stukje over de zuurstof gelezen (niet het oorspronkelijke onderzoek, dat is teveel zo vlak voor het naar bed gaan). Hoe lager je onder zeespiegel woont hoe dodelijker de lucht, dus Nederland an sich is al kankerverwekkend :D.

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hahaha

4. susy26

susy26 Niet meer actief

Tja, misschien beter een visje eten.. onee dat is ook niet goed, zitten ook vol rotzooi toch? Kip? Ook vol hormonen of wat dan ook... Denk alles met mate is t geen ramp.. van alles te veel is niet goed, te veel cola, te veel koffie, te veel vet eten enzovoort. ..

maar nu vraag ik me af, biologische vlees etc dat is dan toch wel " beter" of niet 😕??

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou haha wel een grappige vraag.

Je hebt biologische gerookte ham. Biologische biefstuk haha. Biologische rookworst dus. Biologische is in mijn ogen nog steeds je portemonnee leeg kiepen.

Wel een kant tekening er bij. Ben wel voor een beter dieren leven in de stal. Wat betreft ben ik zeker niet tegen biologische alles bio maken daar ik echt wel voor maar dan voornamelijk voor het dieren wel zijn.

6. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Morgenmiddag na school krijgen de kinderen gewoon een lekker broodje knak, met mayo. Een woensdagmiddag traktatie.

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Straks willen ze weer zakken chips bij traktaties ipv een worstje :p
    dan is de chips weer gezonder haha

Alles is kankerverwekkend. Fruit en biologische groenten zijn nog oke. Wel de biologische vanuit je eigen tuin en waarvan de grond van is getest. Mijn ouders hadden hun grond laten testen en die is heel slecht vanwege een fabriek wat ooit in de buurt is geweest. Nu een groentenbak gemaakt met goede grond. In biologische producten zit vaak nog meer rommel dan in niet biologische producten dus alleen uit je eigen tuin is het betrouwbaar.
    vlees is altijd kankerverwekkend. Alle vlees! Rauw zit het vol met microben wat kankerwekkend is. Als je het braad gaan die kapot maar dan krjjg je weer andere kankerwekkende stoffen. Niks is niet kankerverwekkend.

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

O ja? Weet je dat zeker? Want wat te denken van de zure regen die er op valt? :p

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hmmmm daar heb je een punt :p

10. Islah

Islah Niet meer actief

Nou... Laatst was er toch ook iemand overleden van een zelfgeteelde courgette. Dus je weet maar nooit haha.
    Ben het met je eens dat biologisch vaak niet eens zo biologisch is als men beweert, het is alleen wel 3x zo duur.

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ja had ik ook eens gelezen. 1 of ander gif wat die zelf kan aanmaken en zeer zeldzaam is he?

12. De WHO zegt het dus dan moeten we daar toch zeker wel wat mee? :p

13. Islah

Islah Niet meer actief

Ja, omdat de courgettes naast de sierpompoenen groeiden. Of zoiets...

14. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Het wordt tijd dat zowel politiek, levensmiddelenindustrie en consument eens na gaan denken over die chemische troep die ze tegenwoordig voedsel noemen. Maar goed, hoe meer troep je eet, hoe zieker de mensen worden, hoe meer geld er verdiend kan worden. Gewoon je gezonde verstand gebruiken en niet eten wat je (over)grootmoeder niet als eten zou herkennen.

15. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Biologisch kopen heeft voor het gezonde geen zin zei de Who. Het gaat namelijk om bewerkt vlees en ook dat vlees is bewerkt om het houdbaar te houden dus wat dat betreft heeft het geen zin om biologisch vlees te gaan kopen dat is net zo bewerkt om houdbaar te houden als vlees van de supermarkt dus volgend Who net zo kankerverwekkend.

16. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Geniet maar knak met mate :p

17. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Mijn vriend, vleeseter (ik niet), zei dat in het biovlees van de jumbo nog meer troep zit dan de ambachtelijke. Ook in het biovleeswaren zitten smaakversterkers en zelfs suiker. :(

18. Islah

Islah Niet meer actief

Dan mag mijn man dus geen zelfgemaakte volkorenboterham eten, want dat kende zijn oma uit Afrika echt niet hoor!

19. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Denk dat je beter niets meer kunt eten of drinken en gewoon op gecontroleerd sonde voeding moet leven. Pfff beetje overdreven. Bijna alles is ineens kanker verwekkend of kost je een paar jaar van je leven. In bijna alle kant en klaar producten zit het bomvol met e nummers die gevaarlijk zijn maar is bijna onmogelijk om alles te negeren. Nee ik eet wat ik lekker vind, en de kinderen ook. Gezond en gevarieerd met hier en daar een e nummer, knakworst etc. De regering zal hier niks aan veranderen want het levers te veel geld op.

Over een jaar of 20 heeft groot deel van de bevolking een hersentumor van de straling uit de telefoon. Is gebleken dat het slecht is maar niemand die het laat hem te gebruiken. Ik zelf gebruik hem dagelijks intensief. Ze zullen dus met harde schokkende bewijzen moeten komen en dan nog zullen mensen het niet laten. Ik niet tenminste

20. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Als we overal op moeten letten dan kunnen we niets meer eten of drinken. Gewoon genieten, dat is toch wel het belangrijkste. :)

Deel Deze Pagina