Ik ken idd ook personen die zowat met hun telefoon getrouwd zijn, maar een magnetron willen ze niet gebruiken vanwege de straling... Lekker tegenstrijdig.
Weet je wat ik nog het meest bizar vind, dat het WHO zegt dat nederlanders niet zoveel vleesbeleg eten. Namelijk gemiddeld 20 gram per dag. Nou snap ik dat veel mensen geen weet hebben van wat iets weegt, maar iedereen die weleens een calorieen-app heeft ingevuld die weet wel beter. Voordat de plakjes kipfilet van de koelkast het aanrecht aanraken heb ik de eerste 20 gram al in mijn mond. En dan nog een keer 2x 20 gram op mijn boterham. Dan ben ik dus 1 boterham verder en dan heb ik al 60 gram "bewerkt" vlees op. 1 plakje weegt nl meestal al zo'n 18 tot 20 gram. En ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik kan me niet voorstellen dat als je kipfilet of salami of grillworst of ik weet niet wat eet, dat je dan 1 plakje op je boterham doet en dan netjes de rest weer teruglegt in de koelkast. Althans, ik niet
Wij eten heel weinig vlees op brood. Af en toe in het weekend wat achterham. Verder is het kaas, stroop, pindakaas en vruchtenhagel. De jongens eten sochtends muesli met kwark, scheelt ook al haha.
Maar eet jij dan bijna 1,5 ons vleeswaren op 2 boterhammen? Ik heb 4 jaar vleeswaren gesneden bij de slager, en bij ons zaten echt meer dan 5 plakken kipfilet in 1 ons. Wij kopen 300gram vleeswaren per week en doen daar net zn 5en een week over.
Inderdaad, wij eten dat echt zelden en als wij het eten: 1 plak op een boterham en niet eentje al in onze mond daarvoor, dat vind ik zo vies haha Maar wij eten sowieso nauwelijks vlees.
haha sorry hier beland dus wel 1/1,5 plak op de boterham en dan terug in de koelkast Maar ik eet regelmatig vleesbeleg...samen met kaas en vruchtenhagel is dat het enige dat ik lekker vind op brood. Ja en een eitje ofzo. Maar zoet als jam,stroop, pasta, hagelslag op brood daar gruwel ik van.
Ja precies. Ik lust geen zoet beleg op brood. En om dan alleen maar kaas te eten... Eet graag ham, of gebraden kipfilet of salami, of smeerworst. En wij snijden heel veel worst voor borreluurtjes bij de tv. Er kan hier zo een leverworst op een avond doorheen gaan, of zo'n snijsalami. Of yalkitori spiesjes. Jeetje, net op een kinderverjaardag zo nog 4 a 5 van die kleine vers gebraden gehaktballetjes op... heerlijk! Ben dus blijkbaar een wandelende tijdbom volgens het WHO.
Maar dat veel vlees eten niet goed was was toch sowieso algemeen bekend. Overigens genoeg soorten hartig broodbeleg naast kaas toch.
Maar je mag ze nog steeds eten, niemand die je tegenhoudt. Het blijkt alleen niet zo goed voor je. En er zijn nog tig andere dingen die je op je brood kunt eten naast vlees. Dochters eten zelden zoet beleg en geen vlees op brood, maar genoeg om te bedenken.
Ik vraag me af of dit ook opgaat voor biologisch vlees? Dat is niet zo industrieel bewerkt als supermarkt vlees. Someone who knows?
Ook dat vlees is bewerkt om het houdbaar te houden en daar gaat het om. Volgens Who maakt het geen verschil tussen biologisch vlees of supermarkt vlees het is beide bewerkt vlees om het houdbaar te houden.
Dat heeft verder niks te maken met het biologische vlees, maar met het bewerkingsproces om van een lap vlees worsten, knakworsten of vleeswaren te maken. Een lap vlees moet behoorlijk bewerkt worden om een (knak)worst of smeerworst van te maken. Biologisch of niet. Mijn ouders maken zelf ambachtelijke gedroogde worsten, dat is een best intensief proces als het zonder toevoegingen wilt doen. Misschien dat sommige ambachtelijke slagers ook zelf hun vleesproducten maken, maar gezien de prijzen geloof ik dat niet.
Klopt hoor Buffysummers...ik ben ook zo'n eentje Ik ben al een hypochonder....en door al die berichten krijg ik zowat ook nog eens een eetstoornis
Dat lijkt me best vervelend! Ik let wel op maar ik laat me niet gek maken hoor. Zolang je dingen met mate doet is er niks aan de hand.
Ja inderdaad heel vervelend... Ik ben met heel veel dingen altijd extreem gelijk. Als ik aan de lijn ga dan ga ik dat dus ook echt... tot het gaatje ( eigenlijk soms te ver) en dat geldt voor heel veel dingen. Ik heb soms iets te veel discipline... ( wel ooit heel goed geweest met het stoppen met roken 12 jaar geleden.....)