RoGiJuLi, dat het maar duidelijk is... Ik heb het ook nog nooit geroepen... Ik heb dan ook geen medelijden, als je zo heftig reageert, hadden jullie ook heftigere voorzorgsmaatregelen moeten nemen... Een ondoordachte woordkeuze, die meer aanricht dan een discussie... Verder wel veel succes met de manier die jullie gaan vinden om dit te fixen. Maar ook daarvoor geldt, dat je niet in de onmogelijkheden moet denken, maar de mogelijkheden... ja het is vast heel anders, maar niet het einde van de wereld???
Ik snap dat je nog niet helemaal bent bekomen van de schrik maar even nadenken voor je wat schrijft was wat logischer geweest. Er zitten hier zoveel meiden die graag met je zouden ruilen en jij praat alleen maar erover hoe ongewenst dit kindje is. Beeld je eens in hoe pijnlijk dat is voor de meiden bij wie het niet lukt. Als het echt zo ongewenst is kan je misschien het kindje afstaan als het geboren is aan een stel die geen kinderen kan krijgen. Die zullen er zielsgelukkig mee zijn.
Maar dames, Als het op dit moment nog ongewenst is dan zij dat zo, dat is het gevoel en ook dat mag hier neergezet worden. En dan er neer zetten "ik zou zo ruilen enz" vind ik erg smerig! Ik denk dat ts dat ook wel zou willen! Haar een schuldgevoel aanpraten over haar uitspraken die voor haar gevoel zo aanvoelen vind ik erg laag. en dat als maar rekening gehouden moet worden met, houden zij ook rekening ermee dat sommige niet meer zwanger WILLEN worden of zijn en dat als dat gebeurd idd een levensverandering is en geen keuze die je maar beslist op "wees blij dat je nog een wondertje krijgt". Dus dames ik zou ook jullie reactie nog maar eens doorlezen. ts, Al dan niet gefeliciteerd.
@Moli, ik vind je reactie niet helemaal gepast! Ik begrijp de emotie van TS wel, maar haar woordkeuze is niet handig. Ik heb een gezonde dochter, maar wacht al 2,5 jaar of er een tweede gaat komen. Het is pijnlijk om dan dit soort berichten te lezen met: waarom wij... Dat zeg je inderdaad als je een kindje verloren bent of wanneer iemand ernstig ziek is. Dat het erg ongepland is is heel vervelend, maar TS had ook betere voorbehoedsmiddelen kunnen gebruiken. Een pil is nooit 100% veilig. TS, ik hoop dat je alsnog kun gaan genieten. Denk niet aan alle rampscenario's, maar ook aan alles wat wel kan. Succes.
Smerig? Haha ja hoor natuurlijk... Ts post hier dat ze flink baalt dat ze opnieuw zwanger is geraakt op een forum waar 99% van de vrouwen al maanden zo niet jaren bezig zijn om zwanger te worden en te blijven. Dat mensen dan reageren met ik zou zo met je willen ruilen noem jij smerig? Onder welke steen ben jij vandaan gekropen joh?
Beter volgende keer iets anders verwoorden het kan hard aankomen voor mensen die er heel hard en lang voor moeten vechten!! maar toch gefeliciteerd !!!
Dit forum gaat over vrouwen, zwanger worden maar ook over minder leuke zaken. Wij als forum kunnen niet weten wat er op dit moment is TS haar leven speelt en geloof me het kan echt een schok zijn (hier ook gebeurd, is mk geworden). Ik word ook een beetje moe van alle vrouwen, die moeilijk zwanger kunnen raken het gelijk op zichzelf betrekken. De vrouwen die wel makkelijk zwanger kunnen raken (en we weten helemaal niet of dat met ts ook zo is) moeten zich af en toe schamen dat ze zo snel zwanger raken en we mogen dat helemaal niet verkondigen want dan trappen we op zere zielen. Ja het is ongelovelijk triest als je zo graag een kindje wil en het lukt niet, maar om dat elke keer te horen, hoeft niet. Dit is haar gevoel en haar manier van uiten, over gevoelens van anderen kunnen je geen mening hebben want het is haar gevoel en niet die van jou.
DAN nog let even op hoe en wat je zegt jij praat ook keihard over hoe moe je er van wordt ga dan weg hier of lees het niet...
Ts zit toch ook in een andere situatie dan de vrouwen met jaren mmm? Ik vind ook dat je niet gelijk alles naar jezelf moet trekken. Ts zal het niet zo bedoelt hebben, en wss was het in haar situatie een schok. Ze praat vanuit haar eigen schoenen, en de opmerking over niet lezen en weggaan geldt dat niet netzo hard voor jullie dan? Toen ik 16 was, was het voor mij echt een serieuze schok dat ik zwanger bleek! En nee toen dacht ik niet aan vrouwen die geen kinderen konden krijgen. Maar wel aan school.. En hoe nu verder. Dat kun je iemand niet kwalijk nemen! En ja, ik heb deze zwangerschap uitgedragen met in m'n achterhoofd dat ik later misschien wel geen kinderen meer zou kunnen krijgen. En dat bleek idd niet zo makkelijk te gaan als toen ik 16 was en m'n pil vergat/uitgespuugd had na een avond feesten.
Het feit dat zo iets er staat kan mensen al heel hard raken... en zie steeds vaker dit soort verhalen, waarom plaatst iemand zo iets *zo van ik ben zwanger maar toch liever eigenlijk niet zwanger geweest ???*
Dit is al een heel goed teken... Als je kunt zorgen voor 3, moet 4 ook geen probleem zijn, zeg ik altijd. Neem de tijd te wennen aan dit idee en neem vooral geen overhaaste beslissingen.
Je kan nooit weten wat er in iemand leven speelt, ze kunnen bij wijze van wel nét allebei hun baan kwijt zijn geraakt, iemand dichtbij hun ziek, een relatiecrisis hebben, you never know. En natuurlijk is de woordkeuze niet heel subtiel, maar op dat moment is dat haar gevoel, and soit. Niemand kan wat veranderen aan de situatie van mensen die niet zwanger kunnen worden, dan kan me ook echt wel voorstellen dat het walgelijk is om zoiets te lezen, maar lees er dan overheen en richt je op mensen waar je wel mee kan sparren. TS, ik weet niet hoe je buik normaliter is, maar ik heb wel het idee dat je al een stuk verder zou kunnen zijn!
Ben het helemaal met je eens! We weten idd niet hoe haar situatie is en de realiteit is eenmaal dat sommige vrouwen zo (ongewenst) zwanger zijn en anderen misschien wel nooit de kans krijgen. Forum gaat toch om lotgenoten contact?! Ook deze lastige vraagstukken horen hierbij.. Veel sterkte ermee!
Ik snap wel dat het niet leuk is om te lezen voor velen dat er weeer iemand is met een knaltest terwijl ze aan de pil is. Denk dat het handiger was geweest als je dit gewoon in je lopende topic geplaatst had want je hebt een aantal dagen terug ook al een mega knaltest laten zien en dat topic loopt nog steeds gewoon door. Daar had het veel beter bij gepast. Plus dat sommige het niet snapte omdat je openingspost hier erg onduidelijk is. Niet iedereen onthoudt de namen van diegene die eerder een topic hebben geplaatst en dan is het erg verwarrend lezen. Ik snap wel dat het heel erg schrikken is voor je. Je woordkeuze is niet handig voor op een forum als dit. Maar dat neemt niet weg dat iemand gewoon heel erg geschokken mag zijn bij een ongeplande zwangerschap. Ik hoop dat je hrt kan verwerken en een oplossing kunt vinden. Fijn dat je man er positief in staat en waar er 3 kunnen eten kunnen er ook 4 eten. En 2 kinderen op 1 kamer is echt geen ramp. Een andere auto zal dan wel noodzakelijk zijn, maar blijkbaar ziet je man daar ook niet echt een ramp in. Hoop dat je je snel wat beter voelt!
Jeetje wat een discussie over MIJN verwoorden van MIJN gevoel op dit moment. Voor de vrouwen die moeilijk zwanger kunnen raken, is het ook zeker niet leuk, maar mij zo aanvallen op mijn woorden keuze? Ik gebruik de woorden die IK wil op dit moment! Dit is MIJN manier van dit te verwerken! En dan nog wat, ik slik al 3 jaar de pil dus houd het commentaar voor je over anticonceptie.
Daar heb je ook wel gelijk ik besef ik nu achteraf. Maar gisteren was het een vlaag van emotie. Ik schreef gewoon wat op dat moment in me naar boven kwam.