Dag meiden, Had gisteren een KNALLENDE KOPPIJN! keek er letterlijk scheel en wazig van, ik heb eerst een poosje geprobeerd om zonder paracetamol er door te komen maar na 5 uur helse koppijn en geen zicht op enige verbetering heb ik er toch maar 1 genomen (je mag er 3x2 ... maar ik heb zelf zoiets van hoe minder hoe beter) hier kreeg ik ietsje verlichting van en om half 10 lag ik in mijn bed! vanmorgen opgeztaan met een zwaar gevoel in mijn hoofd. eerst goed ontbeten en toen toch maar weer 1 paracetamol ingenomen. Wie herkend dit??
Hoi , je kan natuurlijk altijd een dag of wat vreselijke hoofdpijn hebben . Maar als je het niet vertrouwd ga je toch even langs de verloskundige om je bloedruk te meten , daar kreeg ik knallende koppijn van maar toen was ik wel 28 weken of zo ? Succes ermee . Liefs Edith Mama van mees *
I had het van de week ook. Het kan bij de zwangerschap horen (hormonaal), maar in mijn geval was het na 3 dagen over en bleek het ook heel erg op mn werk te heersen. Wrs dus een virus/ griepje... Ik heb er niks voor ingenomen en doorgebikkeld en vroeg naar bed elke dag. Ook ik neem liever niks in, zelfs geen paracetamol. Toch schijnt t echt geen kwaad te kunnen dus als je door je hoofdpijn echt niet meer normaal kan functioneren zou ik het wel gewoon doen.
Ik herken het wel, heb het zelf gehad ook vanaf ongeveer 12 weken, mijn bloeddruk was extreem laag, wat dus die hoofdpijn veroorzaakte. Inclusief wazig zien zwart voor mijn ogen etc. Je kunt er helemaal niets aan doen helaas. Mijn VK zei zoute drop,kwam ik bij de gyn zei ze dat moet je juist niet doen want door de drop schiet het misschien wel naar veel te hoog. Sterkte ermee hoop dat je er niet teveel last van hebt! Ik heb er een aantal weken last van gehad, maar zo rond mijn 20e week is het wel over gegaan gelukkig.
ik zou er even mee naar je vk, want mocht het beginnende zwangerschapsvergiftiging zijn dan ben je verder van huis. Een van de sympomen daarvan is dat je hoofdpijn krijgt.
Dank jullie wel voor jullie reactie, het gaat nu al wel een stuk beter maar ben nog wel suffig, heb vorige week mijn bloeddruk laten meten bij de vk en die was keurig! (gelukkig maar want ben wel erfelijk belast met hoge b.d.) Ik wacht het nog even af tot nu toe lijkt het weer de goede kant op te gaan, gelukkig maar! Het is toch wat he dat zwanger zijn! Zo wonderlijk!!! die laatste echo ook die kleine handjes en voetjes, ik moet er ook niet aan denken dat er wat mee gebeurt!!! Liefs Net
hey pebbel heb er ook sinds 2 weken last van.. een paar dagen in de week zeker opstaan met hoofdpijn..vandaag weer hetzelfde geval. neem steeds een halve..wacht een paar uur en als t niet weggaat probeer ik nog een halve.. liefs
Even naar de vlos gaan voor bloeddrukcontrole. als dit verder gewoon goed is dan zou ik gewoon 2 paracetamol in 1x nemen. een halve of een hele heeft vaak totaal geen nut en je mag 4x2 per dag hebben. dat is gewoon veilig. zolang je het niet 38 weken dagelijks inneemt is er niets aan de hand hoor.
Zelf heb ik trigeminus neuralgie en er zijn genoeg dagen dat ik het niet red met paracetamol. De medicatie die ik nam voor de zwangerschap mag ik nu niet meer en de dokter kon niet echt iets vinden als vervanging. Het enige dat hij mij kon geven was codeïne bovenop de paracetamol. De pijn zakt ietsje meer dan met alleen paracetamol maar er zijn momenten dat ik nog steeds de muren zou oplopen. Misschien ook eens proberen nagaan of je geen zwangerschapsmigraine hebt? Die kan ook de kop opsteken zelfs als je voor je zwangerschap nooit migraine gehad hebt. Alleen ben ik niet zo bekend met eventuele medicatie daarvoor, dat zou je dan eens bij je ha moeten navragen of eventueel andere meiden hier die er last van hebben.
Ja hoor rond ergens tussen 13 en 16 weken heb ik het ook gehad, bij beide zwangerschppen. Is waarschijnlijk hormonaal. Je mag gerust paracetamol slikken (max 6 per dag en dan 2 tegelijk. Bij paracetamol werkt 1 pil niet en het is beter om 2 tegelijkertijd te slikken zodat je het aantal uiteindelijk beperkt). 6 per dag is helemaal niet schadelijk.
Ik heb het tijdens mijn vorige zwangerschap ook gehad. Heel vervelend en pijnlijk. Heb er ook best een tijd mee gelopen. Na 30 weken werd het wat minder. Drink je genoeg? Succes!
Hier elke dag knallende hoofdpijn. Doe er niks tegen en neem ook niks. Paracetamol werkt niet. Dus dan liever hoofdpijn dan onnodig pijnstillers
Zoveel mogelijk beperken is op zich niet verkeerd. Maar het is soms gewoon kiezen tussen twee "kwaden" en het lijkt me juist voor je kleintje niet goed wanneer je zoveel pijn hebt dat je niet eens kunt functioneren. Je mag gewoon 6 pcm per dag innemen en ik doe dat dan ook "gewoon". Ben hier bekend met veel hoofdpijn, ook buiten zwangerschap om, normaliter neem ik zelfs ibuprofen... nu uiteraard niet. In het eerste trimester ook veel hoofdpijn gehad, bij is het vnl vermoeidheid gerelateerd. Na het eerste trimester werd het een stuk beter. Al heb ik wel een migraine-aanval gehad en toen heb ik toch écht twee ibuprofen ingenomen..... anders weet ik niet hoe ik vanaf mn werk thuis had moeten komen.
ik had het gisteren en ben met een lauw washandje op mn hoofd gaan slapen, heb uiteindelijk heel de middag geslapen en heb nu geen hoofdpijn meer. Ben nog wel hartstikke moe. misschien heb je even rust nodig?
idd, kan bij zwangerschap horen, ik heb normaal bijna nooit hoofdpijn, maar de eerste 12 weken wel amai! daarna ging het veel beter
Ik heb t ook en gisteren gemeld bij de vk. Ze zei dat t van alles kan zijn (zwangerschapsvergiftiging is vrijwel altijd later pas). Ze noemde te weinig eten en drinken en stress en hormonen. Het was iig helemaal niet vreemd maar niet fijn natuurlijk
Heb ook vanaf 12 weken extreme hoofdpijnen, bij osteopaat geweest, helaas hielp dit niet. bleek uit de nek en bekken te komen dus niet fanatiek aan de gang bij de fysio, moet zeggen dat het steeds beter gaat. misschien heb je hier wat aan? weet hoe vervelend het is echt je word gewoon gek van de hoofdpijn
Ik heb het ook, bij mij is het hormonaal. Toen ik aan de pil was (Yasmin) had ik het heel erg vaak, het is een van de redenen waarom ik gestopt ben. In de zwangerschap heb ik de eerste 12 weken geen enkele keer hoofdpijn gehad! Daarna een keertje en sinds week 15 heb ik het weer 1-2 keer per week. Echt van die hoofdpijn waardoor je hoofd uit elkaar lijkt te spatten. Als ik het voel opkomen neem ik nu paracetamol, want ik weet dat niets anders het verhelpt, ook een uurtje slapen niet. Dan kun je beter alvast iets nemen als de hoofdpijn opkomt, want als het al erg heftig is kan het zijn dat een pijnstiller onvoldoende werkt. Ik denk persoonlijk, zoals ook al gezegd is, dat een pijnstiller dan minder kwaad kan dan een hele dag beroerd zijn en slecht functioneren. Reken maar uit: Als je slecht kunt functioneren kost alles extra energie en word je dus extra moe, wat de kans doet toenemen dat je weerstand verlaagt, wat weer een grotere kans geeft op ziek worden. Als je regelmatig barstende koppijn hebt kan dat je gezondheid over het algemeen beïnvloeden en dus die van je kindje. Als het vaak gebeurt probeer dan wel uit te zoeken waar het vandaag komt. Als het door een verkeerde houding komt bijvoorbeeld of bijvoorbeeld door overmatig gebruik van aspartaam (zoetstof), zijn daar andere oplossingen voor dan medicijnen.