Wij willen toch ook even hier ons geluk delen. 2 vrouwen, dolgelukkig saampjes en sinds november 2013 gaan oriënteren op het zwanger worden en alle regeltjes die horen bij lesbisch ouderschap en donoren. Ben ooit getrouwd geweest met een man en bezig geweest met kindje maar had PCO (2008-2010). Slechte tot geen cyclussen, LEO operatie in 2009 gehad en gescheiden in 2010. Nooit zwanger geraakt terwijl mijn ex-man super zaad had. Sindsdien weer aan de pil, uit de kast gekomen en dolgelukkig met mijn meisje en sinds december 2013 weer van de pil af om te kijken wat mijn cyclussen zouden doen. Nou, die staan in mijn handtekening, zeker niet slecht voor een PCO-er! In januari 2014 contact gekregen met het ziekenhuis in Tilburg die ook lesbische stellen helpt met KID/IUI. Hele lieve fertiliteitsarts. Toen ook zaad gekocht (nog een hele gedachtentoer geweest hoe we het wilden aanpakken maar heel weloverwogen besloten te gaan voor een donorbank uit Denemarken. Voor ons onbekende donor, maar wel volgens de Nederlandse richtlijnen dus als het kindje dat wil, moet de donor zich bekend maken op 18 jarige leeftijd. We hebben een mooi smoelenboek kunnen bekijken online hihi). We hadden gelijk 10 rietjes besteld met het oog op een 2e of 3e van dezelfde donor. Mijn cyclussen waren redelijk goed dus vanaf de 3e cyclus werd ik gevolgd met fms. De ronde van de 1e IUI hadden we een vals positieve ovulatietest en dus een mislukte IUI (toen waren er wel 5.000.000 zaadjes..). De 2e ronde IUI mocht ik gewoon komen voor fms ivm mijn eigen gestress om die ovulatietesten en zijn we al zwanger geraakt! We hadden maar 250.000 zaadjes. Kon weinig verhalen lezen op het net van IUIs die met zon laag aantal zaadjes waren gelukt maar toch kan het dus! Op 13 mei 2014 de IUI gehad, tijdens mijn eigen cyclus had ik gewoon al vroeg een eigen eitje zitten! Op dag 13 is er een Pregnyl injectie gezet om er zeker van te zijn dat het eitje sprong. Op dag 15 de IUI gehad en 2 dagen voor NOD testten we al positief. We waren volledig overrompeld. Nooit gedacht ooit een positieve test in handen te krijgen maar het kan dus écht! De daarop volgende dagen ook positief getest en vorige week woensdag hebben we de bloedtest gehad in het zkh die het 100% bevestigde. We zijn zwanger van onze 1e! Nu hopen dat alles goed is en we een mooie 1e echo krijgen op 17 juni (dan ben ik 7 weken). Voor ons is het een nog groter wonder dan dat het eigenlijk al is. Zaad wat ingevroren is geweest kan een lagere kwaliteit hebben, we hadden weinig zaad, ik ben verminderd vruchtbaar en we hebben het enorm moeten timen maar jee, wonderen bestaan echt. We proberen al heel erg te genieten, maar ik vind deze weken tot aan de 1e echo nog erger als de wachtweken na je eisprong. En het blijft onwerkelijk, die banner in mijn handtekening Voel me wel echt zwanger dus ik probeer te geloven dat er echt een mensje in me groeit!
Het is écht zo, zowel bloedtest als urinetest geven het immers aan; jullie krijgen een kindje! Statistische wonderen bestaan en één ervan is jullie toegewezen en gegund. Van harte en probeer te genieten!
Wat een geweldig verhaal! Van harte gefeliciteerd allebei! En probeer toch zo veel mogelijk te genieten, ook al zijn deze weken heel spannend! Ik heb dinsdag pas de eerste echo en ik kan niet wachten tot het eindelijk zo ver is, maar echt, die weken zijn voorbij gevlogen!
Wat een mooi verhaal! Gefeliciteerd!! En mama's hebben zoveel liefde te geven, met 2 mama's dubbel zoveel liefde voor jullie kindje! Geniet ervan! Liefs, missnova
En jullie ook proficiat zie ik! En Bo, wow met PCO helemaal zelf zwanger Super, gefeliciteerd! Ook een februari kindje dan?
Jep 15 feb volgens mij! En jullie? Ik had ook nooit verwacht zonder medicijnen zwanger te taken dus voor ons is het echt een wonder! Zijn echt super blij alleen nog wel aan t bijkomen van t nieuws hahah
Ja zelfs wij zijn nog in ongeloof soms hoor! Wij 2 febr waarschijnlijk. Dinsdag de 1e echo met 7 weken!
Wat fijn!! Wij pas 7 juli.. Nog minder dan een maandje wachten.. Ik ben ongeduldig hahaha wil graag weten of t goed zit maar dan zullen we moeten afwachten
Ja omdat wij in het zkh lopen krijgen we met 7 weken al een echo. Godzijdank, want ik vind het wachten vreselijk! Nog erger dan de wachtweken na je eisprong haha.