Knallend Positieve ovulatietest - wanneer eisprong?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Babywens7, 23 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babywens7

Babywens7 Actief lid

5 nov 2016
    166
    49
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb nu een knallend positieve ovulatietest. Maar het is me onduidelijk wanneer de eisprong dan is. Want voor mijn gevoel is de eisprong vandaag, dus tegelijkertijd met de positieve test, maar volgens informatie op internet is de eisprong pas over 24-36 uur.
    Kan het zijn dat de eisprong eerder komt dan pas na 24 uur?
    Ik test om inzicht te krijgen in mijn cyclus omdat die vorige maand plotseling onregelmatig was.

Ik heb de hele dag krampjes en steken in mijn onderbuik.

2. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Ik zou uitgaan van overmorgen,en dus maandag als 1 dpo aanhouden.Dat wat je nu voelt is waarschijnlijk de laatste groei van je ei,waarna hij na een paar dagen springt.Dat komt dus precies overeen met je positieve ovulatietest nu;)
    De eisprong zelf voel je niets van.De kans dat je eisprong op de dag van je eerste positieve ovulatietest springt is zeer klein;)

3. Babywens7

Babywens7 Actief lid

5 nov 2016
    166
    49
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Maandag pas???
    Ik heb sinds dinsdag vruchtbaar slijm en vandaag niet meer.

Foto van de testen staan in mijn album

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.965
    15.600
    113
    Nabij Utrecht
    Eens met uiterlijk maaandag en de krampjes die groeipijn zijn ;)

Vruchtbaar slijm kan je tot 5 dagen voor je ei verliezen ;)

5. Baby dream

Baby dream Niet meer actief

Eens met Pipo en Rogijuli. Hier vaak ook dagen voor daadwerkelijk ei al vruchtbaar slijm en ook ovulatie pijn soms al paar dagen voor eisprong. Zou er ook vanuit gaan dat zondag je ei is.

6. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Hij springt binnen 24 tot 48 uur. Niet pas over 24 tot 48 uur ;) Verder ben ik het eens met bovenstaande reactie. De krampjes die je voelt is het laatste groeien van een follikel. Om op safe te spelen hou je aan dat ie over 48 uur springt. Dat betekend dan dat je ei zondag springt en dan is maandag dus 1 dpo.

7. Babywens7

Babywens7 Actief lid

5 nov 2016
    166
    49
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Gisteravond was de ovulatiepijn het hevigst. Vanmorgen niks meer. Geen pijn of krampjes.
    Alle keren dat ik die pijn en krampjes had kreeg ik exact 14 dagen later mijn menstruatie. Vandaar dat ik echt mijn vraagtekens zet bij een eisprong pas op zondag of maandag.
    Of mijn luteale fase is korter dan 14 dagen.

8. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Dat denk ik dan ook.Een LF van 12 dagen.

9. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.972
    1.191
    113
    Maar of je eisprong nu of over 2 dagen is maakt toch niet uit? Als je rond deze dagen regelmatig seks hebt dan mis je je ei nooit. Als je zwanger raakt hoor je bij de echo wel hoe ver je exact bent toch?

10. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Het kan toch ook zo zijn dat na de ovu-test je ei bijna meteen springt? Ka ook hoor. Er staat binnen 24-48 uur, dat betekent niet tussen de 24 en 48 uur...
    Ik denk dat je gevoel wel klopt hoor.

Ik word altijd 17 dagen na een positieve test ongesteld. Weet ook niet precies wanneer mijn eitje springt, maar weet wel precies wanneer je nod is en op die dag ben je hopelijk 4 weken zwanger dan.

11. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Het kan dat je LF korter is. Ik word altijd exact 14 dagen na een positieve ovulatietest ongesteld.

Deel Deze Pagina