Ons zoontje heeft vorige week maandag de BMR prik gekregen en vanmorgen had hij wat rode bultjes. Maar inmiddels zijn het geen bultjes meer, maar gewoon hele rode, verdikte plekken. En ook op zijn armen en benen zit dit inmiddels, en zijn buik is gewoon één grote rode plek. Het lijkt net alsof hij heel zwaar verbrand is door de zon en het gedraagt zich ook zo; als je erop drukt dan wordt het even wit en daarna weer rood. En het is bloedheet als je eraan voelt. Omdat ik het toch wel echt een bizarre huidverandering vind en het zich ook heel snel uitbreid (2 uur geleden was zijn buik nog gewoon normaal!!) ben ik bij de huisarts geweest en die vond het toch ook wel zorgwekkend en stuurde me door naar de dermatoloog. Daar kan ik vanmiddag terecht. Ik maak me nu wel heel erg zorgen en voel me zó schuldig dat ik hem die BMR prik heb gegeven, terwijl ik zelf er al geen goed gevoel bij had.... Heeft iemand anders ook deze ervaringen?? En hoe is dat uiteindelijk afgelopen?
En je weet 100% zeker dat het komt door die BMR-prik? Het is geen allergische reactie ergens op? Wasmiddel of etenswaren? Zou het wel melden bij het RIVM als het echt door de BMR-prik komt. Hoop dat de dermatoloog kan helpen. Sneu zeg voor je kleintje .
Ik zou echt niet weten wat anders! We hebben geen ander wasmiddel, hij heeft niks bijzonders gegeten wat hij anders niet krijgt.... Een allergie kan zich natuurlijk opbouwen, maar dan opeens zó heftig dat lijkt me sterk. Zelfs van de KEA heeft hij nog nooit zo'n snelle en heftige reactie gehad
Lijkt me wel van de BMR ja, het wordt ook genoemd als mogelijke bijwerking. Ook specifiek dat sommige kinderen heftige uitslag krijgen. Zou na paar dagen weg moeten gaan...Beterschap maar. Bijwerkingen per prik - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu
Hier had onze dochter dat ook maar dat was meteen na de prik en was na 1 à 2 dagen weer weg. Misschien dat je het kunt koelen met een koud washandje? Anders eerst even de dermatoloog afwachten.
Ohh wat naar, net ons meisje ook de bmr gegeven... Hopelijk valt het allemaal mee. Als je de folder download van de bmr staat er ook in waar je de bijwerkingen kunt melden. Misschien kun je er ook wel contact mee opnemen om het te vragen. Hopelijk gaat hey snel beter met je mannetje. Wanneer mag je naar de dermatoloog?
Ben je al geweest? Arm ding. Hoop dat het snel weer weggaat. Doet me nu wel twijfelen aan die prik zeg...bah
Zo, beetje late reactie, maar ik ben nu pas weer thuis. Het liep wat uit bij de dermatoloog en daarna moesten we ook nog eens bloed gaan prikken en medicatie ophalen, dus dat duurde allemaal nogal even. En daarna moest natuurlijk iedereen nog op de hoogte worden gesteld van wat er nou aan de hand was (mijn man, mijn ouders etc.) Tobias heeft dus netelroos. Het is vrij zeker dat het is veroorzaakt door de BMR-prik, maar ze moeten nog uitzoeken hoe het precies zit. Het kan zijn dat hij allergisch is voor één van de hulpstoffen (bijvoorbeeld kippen-eiwit), maar het kan ook zijn dat zijn immuun-systeem te heftig heeft gereageerd op de virussen zelf en daarom ook zijn eigen cellen is gaan aanvallen.... Dit laatste klinkt mij iets geloofwaardiger in de oren, aangezien Tobias vrij regelmatig producten met (sporen van) ei eet. De verwachting is dat de reactie binnen een week helemaal weggetrokken zal zijn. Tot die tijd hebben we druppels gekregen waarmee de jeuk in elk geval onderdrukt wordt. Pfieww... Het valt dus mee! Het mannetje ligt nu eindelijk te slapen. Hij heeft vanmorgen 20 minuutjes geslapen, maar werd toen wakker van de jeuk en verder is hij de hele dag wakker gebleven. En ondanks alle vreemde mensen die aan hem zaten, het bloed prikken en de jeuk, bleef hij er toch nog wel redelijk vrolijk onder. Ik ben echt ontzettend trots op ons kereltje. Altijd natuurlijk wel, maar in het bijzonder op dit soort momenten.
Dat zijn ze nu aan het onderzoeken. Het kan verschillende oorzaken hebben. Door een bloedtest kunnen ze in elk geval uitsluiten/achterhalen of hij allergisch is voor kippen-eiwit of een andere stof in deze prik. En als het dat niet is, dan is het waarschijnlijk dus een overprikkelt afweersysteem. En dan geloof ik dat de kans op herhaling minder groot is, omdat hij met 9 jaar waarschijnlijk een beter afgesteld afweersysteem heeft
Wat zal je vreselijk geschrokken zijn bolkje! En juist omdat je vooraf al twijfelde. Hopelijk knapt je zoontje snel weer op, en kunnen jullie het achter je laten. Ik vind het trouwens wel fijn dat je gedeeld hebt wat er aan de hand is. Mijn zoontje is zeer waarschijnlijk allergisch voor ei, maar ik wist niet dat dit ook in de vaccinaties zit! Dus dat ga ik toch eens nazoeken, voor de prikt wordt gezet over een tijdje. Jullie in ieder geval heel veel beterschap en sterkte!
Ik ben ergens wel blij dat we hem toch hebben gezet. Stel dat Tobias bijvoorbeeld de échte rode hond zou krijgen en dan nog eens netelroos eroverheen, dat zou nog veel erger zijn dan dit. Hij heeft nu wel koorts en dus jeuk, maar opzich gaat het verder nog wel redelijk met hem. Alleen ja, je schrikt je wel rot als je kindje opeens lijkt te zijn weggelopen van de set van Hellboy
Ik ben meteen even gaan speuren, maar volgens de officiele websites zit er geen kippeneiwit in een bmr vaccin. Dat zou dus kloppen met jouw constatering dat je zoontje al eerder kippenei heeft gegeten, en er (gelukkig) geen last heeft gehad. bron: Feiten en fabels over mazelen en vaccinatie - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu "Feit of fabel? 26. Kinderen met kippenei-eiwitallergie mogen geen BMR-vaccinatie Dit klopt niet. Heftige allergische reacties op de BMR-vaccinatie worden niet gezien; ook niet na meermalige toediening[23]. Bij de productie van BMR-vaccin wordt geen gebruikt gemaakt van kippeneieren. De verzwakte mazelenvirussen (en die van bof) worden gekweekt op KEF-cellen (kippenembryo-fibroblasten). Dat is een continue cellijn afkomstig van kippenweefsel en niet van ei. Uitgebreid onderzoek heeft aangetoond dat ook kinderen met een kippenei-eiwitallergie zonder problemen gevaccineerd kunnen worden met BMR-vaccin. Er hoeft van tevoren niet op gecontroleerd te worden en bijzondere voorzorgsmaatregelen zijn niet nodig[3]."
Hm, wel apart dat zelfs de dermatoloog én het CB dat dan niet wist Wel stom dat Tobias nu dan voor niks bloed heeft afgenomen
Pfff bolkje heftig zeg! Hopelijk is Tobias snel weer de oude, gelukkig is hij nog vrolijk. Ben toch blij dat je een beetje blij bent dat hij het prikje heeft gehad want inderdaad, stel hij zou 1 van die ziektes echt krijgen? Wat dan? Hopelijk heeft hij de momende dagen niet teveel jeuk en gaat hij vanacht goed slapen ocharme. Ons manneke is er ook goed ziek van geweest maar het enige wat ik dacht was :stel hij kreeg 1 van die ziektes echt? Hoe erg zou het dan wel niet zijn? 1 dag slap, 3 dagen echt ziek, doodziek en dan nog 2/3 dagen slapjes/herstellende maar toch was ik blij. Maar hij was wel niet knalrood en had geen netelroos