knallend rood na de BMR prik :(

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bolkje, 20 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pffh, we zijn dus net terug van de HAP. Het leek namelijk beter te gaan, maar in de loop van de avond kwam de uitslag terug en zijn gezicht en beentjes leken ook wel opgezwollen. Daarnaast: zodra hij bijvoorbeeld even op de gang was waar het net iets kouder is dan in de woonkamer dan begon hij heel erg te rillen en werd opeens heel erg blauw. En zijn hartje klopte heel hard en snel. Dus dat was wel enorm eng.

Maargoed, volgens de huisarts is het wel indrukwekkend, maar niet zorgwekkend. Hij heeft het nagekeken en zag geen reden om hem op te nemen ofzo... Hij heeft gewoon een erg heftige reactie op de koorts, maar omdat hij nog wel eet, drinkt en alert is, is het niet echt zorgwekkend.

Ondertussen heeft hij wel 40 graden koorts, dus ik heb hem net wel een zetpil gegeven voor de nacht. ;) Het is heel dubbel, want door die netelroos verliest hij veel warmte, maar vanwege de koorts mag hij eigenlijk weer niet te dik worden toegedekt, dus ja, wat doe je dan?! Heb nu toch maar gekozen voor een winterslaapzakje, want hij lag echt enorm te rillen ondanks/dankzij de koorts

2. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Och Bolkje wat ontzettend sneu voor je manneke zeg :( En wat zal jij geschrokken zijn en je zorgen maken!

Mijn mannetje heeft vanmorgen de BMR-prik gehad.... Knijp 'm nu wel een beetje :(

3. Nog even een (hopelijk) laatste update....

Vandaag om 5 uur begon hij heel hard te huilen en was niet meer te troosten. Ik wist ff niet wat ik met hem moest dus besloot maar even met hem te gaan wandelen en toen was hij gelijk stil. Kwam ik terug, was opeens zijn gezicht helemaal normaal weer :$ :( En hij was ook weer zijn vrolijke zelfje. :D

Ik durf haast niet te geloven dat het over is, maar ik hoop echt dat het wel zo is :)

4. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Wat naar, iedere keer hoop je dat het over is. Laten we met je meehopen dat het nu echt beter gaat!

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

Echt heftig die foto! En wat raar dat het ineens zo snel is verdwenen. Wel goed hoor.
    Knap dat een lichaam dat zo snel kan oplossen.

6. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    agossie, arm menneke!!! ik hoop voor jullie dat het nu echt wegblijft en je vannacht lekker kunt slapen!

7. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje wat heftig zeg! Gelukkig lijkt hij weer opgeknapt. Ga je dit melden bij het Lareb? Zou ik wel doen hoor!

8. Bailief

Bailief Niet meer actief

Wat een enorm verschil die foto's! Ik hoop voor jullie dat het nu inderdaad helemaal over is.

9. Ja, heb ik inderdaad gedaan :) Ben benieuwd of ze nog iets lateen weten, denk het niet...

Het gaat nu inderdaad echt stukken beter. Hij had de afgelopen dagen ook niet gepoept *vies praatje sorry* maar vanmorgen heeft is dus een enorme poonami gemaakt, echt alles van die drie dagen kwam er in 1 keer uit :$ Denk dat zijn lichaam gewoon echt alles heeft stilgelegd wat kon om die ziekte maar weer uit zijn lichaam te krijgen.

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Zie de foto's nu pas. Maar ach, jeetje he.

Gelukkig dat het nu beter gaat, hopelijk snel helemaal weg en nooit meer terug.

11. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Jemig, schrik me rot van die foto. Arm kereltje.
    Wat zei het RIVM? Ik vaccineer ook niet, mijn gevoel is zo tegen.
    Mijn neefje is ook heel ziek geweest na de bmr.m

12. Het RIVM heeft nog niks gezegd. De dermatoloog heeft wel contact met ze opgenomen, dus dat krijg ik dinsdag nog te horen...

13. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Dat het in hele korte tijd zo'n groot verschil kan uitmaken met uitslag, herken ik van de allergische reacties van mijn zoontje op melk. Binnen een paar uur kan hij helemaal volstaan, en 12 uur later is er niks meer te zien.

Het is wel erg zielig om je kindje zo te zien, ik leef met je mee!

14. Ja, ons zoontje heeft ook KEA, dus ik weet wat het is. Maar sinds hij Nutramigen heeft, krijgt ie nooit meer zo'n uitslag. Misschien dat het daarom op zo'n zeer deed om hem weer zo te zien worstelen...

15. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Jemig, wat een heftige uitslag. Gelukkig was het na paar dagen weg (Toch bijzonder inderdaad, dat zoiets opeens wegtrekt en je dan niks meer ziet op de huid!)

16. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Dat kan ik me helemaal voorstellen Bolkje. Ik ga toch wat minder "onbevangen" de BMRprik tegemoet dan voorheen.
    Hoe gaat het nu met je knulletje?

17. Kan ik me voorstellen, Micera.

Maar je moet maar zo denken: als je kindje een van die ziektes krijgt, kan netelroos ook een reactie zijn die er bovenop komt. Want het kan dus veroorzaakt worden door het eigen immuunsysteem! Dus ook in andere gevallen, bijvoorbeeld bij een ontsteking of griep, kan het gebeuren... Dus ja, dan liever maar bij de vaccinatie dan dat ie het bij de echte bof mazelen of rode hond krijgt :) En de kans is 1 op 1000 dus best klein gelukkig, we hebben gewoon pech gehad helaas.

Het gaat nu echt weer gewoon helemaal goed met ons kereltje. Hij is weer vrolijk, hij speelt weer en eigenlijk is nergens meer aan te merken dat hij zo'n enorme netelroos-aanval heeft gehad. Het heeft in totaal 3,5 dag geduurd, maar het leek wel het drie dubbele zo heftig was het even.

Ik zal nog wel even laten weten wat er uit het bleodonderzoek is gekomen....

18. Vandaag belde de dermatoloog. Tobias heeft toch een milde vorm van kippen-eiwit allergie. Maar aangezien het RIVM zegt dat kindjes met die allergie de prik gewoon mogen, denken we toch dat het een reactie van het afweersysteem was.

Verder blijkt hij ook te scoren op hond, sesam, cashewnoten en huisstofmijt. Vooral dat laatste vond ik erg verrassend aangezien wij nou niet bepaald de beste stofzuigers van de wereld zijn :)

19. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Klopt, alleen niet als ze extreem allergisch zijn. Wij hebben veel allergieen in de familie dus ik heb DL expres al vrij snel eieren laten proeven :)

In de bijsluiter van dat vaccin staat het ook:

"Aangezien het levend mazelen- en levend bofvaccin op een kweek van kippenembryocellen worden
    geproduceerd, kunnen personen met een geschiedenis van anafylactische, anafylactoïde of andere
    rechtstreekse reacties (bv. blaasjesvorming, opgezwollen mond en keel, ademhalingsmoeilijkheden,
    hypotensie of een shock) na het eten van eieren een verhoogd risico op rechtstreekse
    overgevoeligheidsreacties vertonen. In deze gevallen moeten de voordelen zorgvuldig tegen de
    risico’s worden afgewogen, alvorens een vaccinatie te overwegen".

Deel Deze Pagina