Test vals positief of toch zwanger

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door iertje86, 16 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iertje86

iertje86 Actief lid

19 jan 2010
    117
    0
    0
    Ik zit met een vraagje.

Op 8 februari heb ik een spontane miskraam gehad. Ik was toen ongeveer 7 weken zwanger, op de echo was te zien dat het waarschijnlijk met 4 of 5 weken al mis was en alles was inmiddels schoon. We mochten het ook meteen weer gaan proberen.
    Na 1 week ook echt niet meer het gevoel zwanger te zijn. Geen pijnlijke borsten meer, niet meer moe en misselijk.

Nu 5 weken later nog niet ongesteld geweest. Wel sinds 2 weken weer pijnlijke borsten, weer moe en al 2 weken gevoel ongesteld te moeten worden, maar het niet worden.

Vandaag 2 keer een test gedaan en deze zijn beide positief, niet heel donker, maar wel duidelijk positief.
    Nu twijfel ik... ben ik nu zwanger of is het vals positief?
    We hopen zo van wel :p
    Zijn er meer die hier ervaring mee hebben?

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het zwangerschapshormoon kan zeker nog zes weken in je lichaam blijven na een miskraam, dus de kans is aanwezig dat je een vals-positieve test hebt. Je zou over een paar dagen nog eens kunnen testen om te kijken of de streep duidelijker wordt of niet. Of anders om een bloedonderzoek vragen. Succes!

3. iertje86

iertje86 Actief lid

19 jan 2010
    117
    0
    0
    Ik ga dit weekend nog een keer testen. Weet ook dat het lang kan duren voor je die hormonen kwijt bent.

Ik heb heel erg het gevoel dat ik zwanger ben. :(Waarom kan ik niet uitleggen. Verder ook een paar rare dingen die ik bij mijn miskraam niet had:
    - Als mijn man koffie heeft gedronken vind ik hem heel erg stinken:$
    - Ik droom de meest idiote dingen, terwijl ik normaal nooit droom
    - Heel veel hoofdpijn, maar anders dan normaal. Ben normaal migraine patient.
    - 's avonds laat zin in gekke dingen. Gisteren wilde ik spinazie:$ en nu een gebakken eitje
    - hele droge kriebelige huid
    - mijn haar krult nog veel meer dan normaal
    - telkens beetje ruzie zoeken met mijn man (was vanmiddag boos omdat het zoutvaatje in de kast stond en niet op het aanrecht, dat soort dingen);)

Even afwachten dan maar.
    Ben heel bang dat als ik zwanger ben het nu weer mis gaat. Zal blij zijn als we die eerste 3 maanden hebben gehad.:)

4. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Izou naar de ha gaan en om een bloedtest vragen, ivm met je vorige miskraam....volgens mij doen ze dat wel hoor!

succes en ik hoop voor je dat je weer zwanger bent!

5. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    ook ik zou een bloedtest vragen als ik jou was...
    dat is het enige wat uitsluitsel kan geven...
    ik hoop voor je dat het raak is :D

6. iertje86

iertje86 Actief lid

19 jan 2010
    117
    0
    0
    Ben inmiddels ook heel benieuwd, maar wil er niet teveel op hopen, bang dat het een teleurstelling is.
    Ik moet maandag op controle voor mijn schildklier, moet daarna bloedprikken, ik vraag meteen of ze ook op een zwangerschap en hcg kunnen testen.

In ieder geval ga ik zaterdag nog een gewone test doen. Als ik echt zwanger ben, moet hij dan al wat donderder worden lijkt me.

7. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    misschien is het handig om zo;n digitale test te doen! die geeft toch ook aan hoelang je dan al bent?!?!
    en anders zou ik de hh vragen om bloed test of de gyn/vk voor inwendige echo! uitleggen dat je miskraam hebt gehad ed.
    succes iig !! hoop voor je dat je wel weer zwanger bent!

8. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    ik heb ook in febr een MK gehad en ben nu al weer opnieuw zwanger.
    ik heb tussendoor (eind febr) een test gedaan om te kijken of alle hcg eruit was en dat was zo.. nu dus weer positieve testen..

ik denk.. dat het best wel kan kloppen.. heb je tussendoor nog een test gehad?

bij mij waren de zw verschijnselen na 1 week (na de mk) weg en kwamen dus 2 weken later weer terug.....

hoop voor je dat het een nieuwe is! :)

9. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    ik zou ook om een bloedtest vragen. Ik testte ook zoveel weken na de miskraam positief, en was blij met een dode mus. Ik had nog HCG in mijn lichaam van de miskraam omdat ze het niet helemaal goed schoon hadden gemaakt tijdens de curretage. Terwijl ze op de echo zeiden dat alles schoon was.

Bloedtest kan uitwijzen wat het is. Bij mij bleven ze daarna ook testen tot 0, om daarna weer groen licht te krijgen.
    Succes.

10. iertje86

iertje86 Actief lid

19 jan 2010
    117
    0
    0
    Bedankt voor de reacties. Gister toch contact met mijn huisarts gehad, ze belde om mijn afspraak voor maandag te verzetten. Heb ze meteen om raad gevraagd.

Ze denken dat het een nieuwe zwangerschap is. Ze hebben de echofoto's van de verloskundige erbij gehaald en aan mijn baarmoeder konden ze zien dat mijn miskraam meer een gewone menstruatie was en dat alles schoon en zeer netjes eruit zag.

Ze willen dat ik contact opneem met de verloskundige over hoe en wat verder, ze gaan mijn bloed iig op HCG prikken, maar kunnen daar waarschijnlijk geen onderscheid maken tussen de mk of een nieuwe prille zwangerschap. Volgens hun heeft het niet zo veel zin. Alleen een nieuwe echo kan dit volgens hun uitwijzen. Moet alleen tot maandag wachten voor ik de verloskundige kan bellen.

Ik heb hetzelfde als wendy2010. 1 week na mijn mk geen klachten meer en 2 weken later komen alle klachten heel langzaam weer terug. De klachten worden wel steeds erger en ben sinds 2 dagen ook af en toe beetje misselijk, meer pukkeltjes in mijn gezicht en nog veel gevoeligere borsten. Heb tussendoor alleen geen test meer gedaan. Heb daar nu spijt van, maar ja, beetje te laat dus :p

We wachten maar rustig af hier

11. happiness

happiness Actief lid

4 jan 2010
    222
    0
    0
    Nederland
    Hoi Iertje,

Ik heb 6 dec. een miskraam gehad na 7-8 weken, ook rond 5 weken mis gegaan. Op echo was ook alles schoon en wij mochten ook verder gaan. We besloten menstruatie niet af te wachten en zijn meteen verder gegaan met proberen. Werd niet ongesteld en op 4 jan. een eerste hele lichte streep.
    Op 6 jan. al iets donkerder....enz. enz...zie mijn foto-album.

Ik voelde me ook weer opnieuw zwanger. Kwaaltjes waren eerst verdwenen en erna weer terug. Merk dat ik ontzettend goed aanvoel wanneer ik zwanger ben. Een heel sterk voorgevoel zeg maar. Dat had ik bij eerste zwangerschap ook en toen wist ik ook meteen dat het fout zou gaan.

Wat ik je adviseer is om elke 2 dagen een nieuwe test te doen (KV 2 voor 5 euro,dan wordt het niet te duur). Als streepje donkerder wordt is het vast een nieuwe zwangerschap en heb je snel duidelijkheid.

HEEL VEEL SUCCES!!!!! Ik duim voor je. Ik heb inmiddels echo's gehad bij 7 weken, 9 weken, 11 weken. En alles gaat prima..
    TOI TOI TOI!!!

12. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zou ik doen, heb je inmiddels alweer getest??? Heel begrijpelijk dat je bang bent, hier ook hoor.......maar laat het bij mij eerst maar eens blijven zitten......

13. iertje86

iertje86 Actief lid

19 jan 2010
    117
    0
    0
    Ik heb net getest :p Dacht dat mijn testen op waren, maar lang leve mijn man, die heeft er een apart gehouden. Hij kent me een beetje, ik kan door nieuwsgierigheid die testen zo achter elkaar doen:);)

De test is weer positief en al een stukje duidelijker dan woensdag!!!!! :D

Dus denk dat ik er weer vanuit mag gaan dat ik zwanger ben!!!:)
    (had de HA al gezegd, dat als test duidelijker is ik ervan uit mocht gaan)

JOEPIE!!! Nu hopen dat alles goed blijft gaan, maandag ga ik gewoon de VK bellen.

14. happiness

happiness Actief lid

4 jan 2010
    222
    0
    0
    Nederland
    Hoi Iertje,

SUPER!!!!! Dat dacht ik stiekem al. En je gevoel zit meestal wel goed hoor.
    GEFELICITEERD!!! Kan me voorstellen dat je nog heel onzeker bent. Dat had ik ook heel erg in het begin. Dat ebt heeeel langzaam weg naarmate de weken vorderen en je een goede echo hebt gehad.
    Ik duim voor je dat alles goed blijft gaan. Maar gewoon positief denken. Komt vast goed!!!!
    Geniet ervan.

Liefs

15. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Iertje ik denk ook wel dat je weer zwanger bent hoor!! Als je symptomen eerst weg waren en nu weer terug... en met die test erbij enzo, kan het volgens mij bijna niet missen!! Succes met afwachten!! Maar ik zeg ook alvast Gefeliciteerd!!

Deel Deze Pagina