Vroeger dronk ik regelmatig cola. Sinds ik weet dat ik zwanger ben (nu bijna 20 weken) hoorde ik dat cola drinken de kans op miskraam verhoogde. Daarom het niet meer gedronken, tot eergisteren, toen een paar slokjes van iemand gekregen. Smaakte zo goed dat ik gister en vandaag weer een blikje gedronken heb... Maar nu is de kans op miskraam toch al wat afgenomen? Las ook dat de kalkopname dan minder werd, maar vanaf welke hoeveelheid kan het kwaad? Drink voor de rest geen koffie (nooit gedaan en 1 thee per dag) alvast bedankt
Joh dat kan echt geen kwaad hoor. Ik ben zelf bijna evenveel cola blijven drinken als voorheen, ongeveer 2 glazen per dag. Kom mijn zwangerschap prima door, en eet daarnaast nagenoeg alleen maar gezonde dingen.
Niets mis met 1 blikje per dag, je moet er alleen geen 10 op een dag drinken of nog eens 10 koppen koffie er bij. Volgens het voedingscentrum is het advies om niet meer dan 300 mg caffeine per dag te gebruiken. Dit staat gelijk aan 3 koppen koffie, 1 kop thee of 2 koppen koffie, 2 koppen thee en 1 glas cola of 2 koppen koffie, 3 koppen thee Bron: http://www.voedingscentrum.nl/EtenEnVei ... ie+%28cafeïne%29/zwangerschap+en+cafe__ne.htm (en ik smokkel echt wel eens een dagje )
Ik heb ook gewoon elke dag 2 glazen cola gedronken hoor, voor de rest alleen maar water, voor de rest smaakte het gewoon niet. Volgens mijn vk toen, kon het geen kwaad, maar je moet idd niet overdrijven. Liefs
Als je trek in cola heb lekker drinken. Als het maar geen lieter zijn per dag. 1 á 2 glazen moet toch kunnen..... Ik drink ook wel eens cola. Maar dan geen koffie die avond
Ik heb het ook nagevraagd bij de vk: De verloskundige maakte zich niet druk, je mag maximaal 300 miligram cola hebben op een dag, dit is minder dan 9 glazen. Dus als we netjes een paar glaasjes drinken dan is dit geen probleem. Verder heeft ze op hun site dit gezet, misschien ook wel handig voor jullie: Cafeïne houdende dranken. Vrouwen die zwanger zijn wordt aangeraden weinig koffie of andere Cafeïne houdende dranken te drinken. Uit onderzoek is hierbij namelijk een verhoogde kans op miskramen gebleken. Het voedingscentrum geeft het advies niet meer dan 300 miligram Cafeïne per dag te gebruiken. Voorbeelden van 300 miligram Cafeïne: 3 koppen koffie en 1 kop thee. 2 koppen koffie, 2 koppen thee en 1 glas cola. 2 koppen koffie en 3 koppen thee. *In een kop thee zit 30 tot 40 mg en in een glas cola 40mg. Een kop koffie komt wat cafeine gehalte betreft overeen met twee koppen thee of cola. Coca-cola 120 mg/liter Dr. Pepper 123 mg/liter Nog meer tekst en uitleg: http://www.smulweb.nl/105288/artikel/Koffie
Ik heb nog veel fouter gedaan Ik dronk bij mn eerste 2 liter cola per dag. Ben ik niet trots op hoor, zeker niet, nu beperk ik het zelf ook maar zo nu en dan is het lekker!