He bah wat naar! Wat onrechtvaardig zo'n reactie. Die man is zelf overspannen hoor, dit is écht niet een normale reactie van een HA. Ik vind het altijd zo gemeen als mensen die een dergelijke 'machtsfunctie' hebben je voor 'debiel' verklaren op het moment dat je tegengas geeft op iets. Hopelijk heb je het op kunnen lossen met je blaasontsteking, het is wel waar wat je vk zegt, blaasontsteking die verwaarloosd wordt is gevaarlijk.
Ik heb hetzelfde als jij gehad toen ik zwanger was. Er waren geen bacterien gevonden in mn urine maar toch bleef ik harde buiken houden... Was alleen iets verder dan jij 32 weken dacht ik. Bij mij is de vk toen komen kijken s avonds en was er dus niks met mn urine. Maar je moet het gewoon in de gaten houden en zoals eerder gezegd veeel drinken. Ga je nog een klacht indienen tegen die h.a dat ie zo achterlijk deed???
Als je een andere huisarts belt, zou ik dat in zo'n situatie puur met het doel voor de second opinion doen. Je eerste doel is alleen dat er beoordeeld wordt of jij wel of niet die ab moet krijgen. Dat verhaal kan je doen als je er dan toch al bent.
Ik ga zeker nog een klacht indienen over de onbeschofte behandeling die de HA mij heeft gegeven! De vertrouwensband (die we net aan het opbouwen waren) is volledig onderuit gehaald en ik zou hem nu ook niet meer vertrouwen als ik er nog weer heen zou moeten. Mijn oude HA heb ik gecontact nadat ik VK had gesproken, en op dit moment dus geen second opinion nodig heb (HAP als het erger wordt) dus het ging mij juist om het terug keren bij hem. Alles staat op papier en gaat maandag ochtend meteen om 8u die kant op.. Dan is het verder afwachten, tot die tijd zonder HA want terug naar die vent ga ik echt niet! Vannacht trouwens redelijk geslapen, en op dit moment lijkt het in elk geval niet erger te worden.. Ik hou de harde buiken zeker goed in de gaten want helemaal gerust ben ik er nog niet op.. Bedankt voor al jullie reacties! Thanxx!
Dolfijn: jeetje ik schrik hier van. Tuurlijk kun je wel overstappen naar een andere HA. Gewoon vertellen dat je ontevreden bent ove je eigen. Kom op meid. Kom voor jezelf op. En hup naar de HAP met je verhaal. Daar kan je wel anti-biotica krijgen. En het belangrijkste op dit moment is dat je dat rkijgt om je blaasontsteking tegen te gaan
ik zal meteen zeggen dat ik niet alle reacties heb gelezen maar wilde toch even reageren.. ik heb ook geen geweldige HA en daardoor heb ik een beetje geleerd achter zn rug langs te gaan.. tijdens mn zwangerschap heb ik ook blaasontstekingen gehad en de tests van de ha toonde t niet aan! lang verhaal maar ik ben door hevige nierpijnen door mn vk doorgetuurd naar de gyn. voor controle en die heeft me doorgestuurd voor een nierecho en naar de uroloog, direct dezelfde dag nog. omdat t niet duidelijk was wat t was moest ik een nachtje op de afdeling gyn. blijven daar hebben ze met catheter urine getest en dat bleek een blaasontsteking (doorgeslagen?) na die tijd moest ik bij elke twijfel naar t ziekenhuis voor een test met catheter urine want dat was volgens hen de enige duidelijke bij zwangere vrouwen. ik zou dus als ik jou was via je vk om een directe doorverwijzing vragen, desnoods overdrijf je je angst door de harde buiken en pijn een beetje. er moet gewoon naar gekeken worden want bij mij deden ze ook steeds een ctg omdat een blaasonsteking waar niks mee gedaan wordt de baarmoeder kan irriteren en dat idd voor weeen kan zorgen!
Hoe staat het nu? Heb je alsnog anti biotica gekregen? Ik had een blaasontsteking met 21 weken zwangerschap. Had hierdoor veel harde buiken. VK kwam thuis om te checken maar alles was goed, advies om even urine te laten checken of meer te rusten, volgende dag rustte ik meer en bleven de harde buiken weg, dus ik ben er vanuit gegaan dat het geen blaasontsteking was! Met 28 weken had ik snachts helse pijnen, ja hoor, weeën... In het ziekenhuis bleek ik een goede urineweginfectie te hebben. Heb uiteindelijk 10 weken in het ziekenhuis gelegen met weeën! Mijn baarmoeder was zo geprikkeld dat het niet meer stopte, maar ook niet doorzette, waarschijnlijk doordat ik in het begin weeënremmers kreeg. Neem het wel serieus dus! Want het kan echt wel wat op gang brengen.
Ook al heb je niet veel last, kun je wel blaasontsteking hebben. Net wat PamPilio zegt. Via een gewone test kwam er bij mij ook niets uit (bij zo'n 35 weken zwangerschap), gelukkig hebben wij een huisarts die meedenkt, en die heeft het op kweek gezet (ofzoiets) en toen bleek het dus wèl blaasontsteking. Ik had ook weinig klachten, maar vond het plassen niet prettig aanvoelen (en zo op het einde moet je nogal vaak ... hahaha). Blij dat ik naar de huisarts was geweest, na een antibioticakuur was ik er weer vanaf!
Goed in de gaten houden en desnoods via je vk een oplossing zoeken. Ik heb met 34 weken een verwaarloosde blaasontsteking gehad, ik heb er niets van gemerkt. Uiteindelijk werd dit een nierbekkenontsteking en een niersteenaanval. En geloof me, dat wil je echt niet meemaken! Hierdoor ook echte weeën, kans was groot dat de bevalling zou doorzetten. Gelukkig is dat niet gebeurd en is de kleine man met 39.2 weken geboren (ingeleid omdat m`n lichaam het herstel van blaas- nierbekken en niersteenaanval slecht trok). Dus meis, ga achter een kuurtje aan!
Ik heb maandag ochtend controle bij de VK, en zal het dan verder gaan bespreken. Hou me temperatuur goed in de gaten en doe verder rustig aan.. plassen blijft veel en niet echt prettig maar echte pijn heb ik niet meer gehad.. Ik blijft mijn klachten serieus nemen en drink veel cranberry sap en groene thee met cranberry.. en hoop maar dat er maandag duidelijkheid gaat komen.. de onzekerheid is er zeker nog, maar wel iets gerustgesteld door VK en mag haar altijd bellen als ik nog het idee heb dat er dit weekend iets mee moet gebeuren.
sterkte, mocht je voor maandag meer last hebben, of er verandert iets, dan zou ik toch langs de HAP gaan.
Dank je, doe ik zeker! Heb nu trouwens steeds het gevoel of onze Dummie met zijn voetje (of iets) naar buiten wil steken van onder.. heeft dit te maken met evt blaasontsteking?? of misschien juist met indalen? haha wat kan alles je toch onzeker maken tijdens zo'n zwangerschap!
Ik zou vragen of je urine op kweek kan, bij een twijfelachtige uitslag, geeft dit duidelijkheid als je het nog durft te vragen. . . na deze toestand ook ik vind het belachelijk hoe hij gereageerd heeft!!!! die had wellicht een heeeeele slechte dag complimenten voor jou reactie! groetjes van een huisarts i.o. (naam verwijderd vanwege privacy, haha )
Het gaat momenteel redelijk met mijn blaas, afgelopen maandag bij de VK is gebleken dat ons kindje eindelijk is gedraait (naar hoofdligging!) Dus het zou ook kunnen zijn dat er daardoor meer druk op mijn blaas is komen te staan.. Zeker weten zullen we het nooit, ik blijf gewoon voorlopig aan de cranberry sap en zodra ik verhoging of pijn krijg ga ik alsnog de HAP bellen.. Nieuwe HA is tot op heden niet gelukt, er wordt erg moeilijk gedaan over nieuwe patiënten aan nemen hier in de omgeving.. Je kan eigenlijk alleen wisselen als je nieuw bent komen wonen in dit gat We zijn er nog mee bezig..
En je vk vond het niet nodig om het gewoon alsnog door iemand, desnoods in t ziekenhuis te laten checken?... Hopelijk is er niks aan de hand en komt t alleen door de druk op de blaas
Vk vond het inderdaad niet nodig, mits de klachten uiteraard erger werden.. maar dit is niet het geval.. Dus we houden het voor nu op de druk op de blaas en bij klachten uiteraard meteen reageren..