Ik denk dat het feit dat er afspraken gemaakt moeten worden nog niet eens zo erg is. Maar denk dat het meer gaat om de reacties op het kind e.d. Ik zou daarvan ook schrikken en beetje pissig zijn om eerlijk te zijn. Tekeer gaan en vervelende dingen zeggen is m.i. ook nergens voor nodig. maar TS: succes!
Sorry maar hierin moet ik Vlinder toch gelijk geven, het zou misschien mogen betreft de huidige regels. Maar als mijn kinderen hier naar mijn ouders gaan krijgen ze de kinderstoelen mee, kom ik erachter dat ze mijn kinderen zonder deze vervoeren is dat ook meteen de laatste keer dat ze de kinderen mee krijgen en dit weten ze ook. Mocht mijn kind ergens zijn , het valt en is zodanig verwond dat het naar een dokter moet, ja dan mag je hun zonder stoelen vervoeren.
Dank je, het gaat me indd meer om de manier waarop allemaal. En om de manier hoe hij naar mijn dochter vloog en tegen haar tekeer ging. Zo ga ik niet eens tegen haar tekeer..... We zien wel hoe het gaat lopen maar ik denk niet dat de relatie tussen s-ouders en mij ooit nog 100% in orde komt. Daarvoor hebben ze mij en vooral mijn meisje heel erg mee gekwetst
Ik begrijp het drinken verhaal wel, als hun zeggen dat ze eerst op moet drinken en dan weer krijgt, kun jij het haar niet gaan geven vind ik.dan maar even driftig. De reacties van opa en oma vind ik not done!ik zou het ze wel duidelijk gaan maken
Ik vind eigenlijk dat op het moment dat papa en mama erbij zijn opa en oma dat allemaal niet te bepalen hebben. Tuurlijk kun je niet bij oma thuis zeggen: pak maar wat chips uit de kast maar drinken....tja dat bepalen wij toch echt voor onze kinderen. En als oma er niet tegen kan dat er een beker omgaat dan legt ze maar plastic over de vloer.
Maar het drinken is van opa en oma nam ik aan? Ik zou alles op papier zetten wat je dwars zit en dat uitspreken
Woow!! Is die man gek geworden?? Ik zou absoluut niet meer oo hem reageren per app. Hij belt maar om langs te komen. Afspraken zou ik een goed idee vinden: 1. Hij blijft van jullie kind af 2. Hij schreeuwt niet tegen jullie kind 3. Hij bemoeit zich niet met jullie kind en opvoeding Enz Ik zou hem heel duidelijk maken dat je geen verschil meer wil tussen de kinderen en dat je excuus wil, ook naar je dochter toe. Ik zou echt alles op tafel gooien. En voorlopig zou ik daar niet meer komen. Even afstand. Jammer dat je man eerst voor zijn vader koos, maar wel fijn dat hij nu helemaal achter je staat. En super van jou hoe je reageerde en dat je weg ging. Altijd voor je kind opkomen..!
Mee eens, maar waarom bepalen zij dat überhaupt. Wat een gezeur en wat een principe kwestie. Ze zijn er voor het plezier, opvoeden doen ouders wel.
Even een snelle reactie zonder alle andere reacties te hebben gelezen: Het is denk ik goed dat je boos bent geworden, want dit is geen normaal gedrag van opa vind ik. Fijn ook dat je schoonzusje het gedrag ook ziet en erkent en je man hier ook hetzelfde in staat. Voor wat betreft 'afspraken maken' een paar regels van jullie kant kan ik alvast bedenken: - behandel alle kleinkinderen gelijk - respecteer ook het karakter van S. (Verlegen, wat meer op zichzelf, erc) - uiteindelijk beslissen papa/mama wat S. Wel of niet mag en óf en hoe S. Gestraft/aangepakt moet worden.
Mijn schoonmoeder zou het ook zo willen, die zou ook eerst willen dat de kinderen het laatste beetje opdrinken, dit is gewoon haar " ding" zij ziet het als verspilling als ze ook nog dat laatste beetje weg moet gooien om er nieuw drinken in te doen, en als we het daar niet mee eens zijn moeten we de kinderen daar maar geen drinken geven of zelf drinken mee nemen, Bij onze buren moeten we de schoenen uitdoen, de kinderen ook, als ze niet willen kunnen we niet naar binnen, dan mogen ze een driftbui krijgen van ja maar ik wil de schoenen aanlaten en ik kan zeggen ja maar het is mijn kind en ik vind dat ze ook in jullie huis de schoenen aan mogen laten of om een drift bui te voorkomen slofjes halen zoals ze bij het zwembad hebben voor over de schoenen maar zo werkt het natuurkijk niet ! Dat zou nogal respectloos overkomen Hun huis, hun regels, ook bij opa en oma, als het voor oma nu een big deal is dat ze dat ene slokje niet op drinkt....en als die regels niet aan staan, dan kun je of zelf drinken mee nemen en zoveel en zovaak geven als je wil of gewoon niet komen......maar ik denk dat ik 1 van de weinigen ben die er zo over zal denken,
Hippo: ik zou dat ook zo vinden hoor. En de strijd niet aan willen gaan ivm een driftbui bij een bijna 4 jarige...... Tja, maar goed dat is een heel andere discussie. Je weet niet hoe zoiets tot stand gekomen is. Maar ik snap gewoon vooral niet dat schoonouders zo met de regels zijn aangezien ze niet oppassen, maar gewoon een keer een gezellig bezoekje hebben.
Dat je überhaupt nog de moeite hebt genomen om te reageren op die app.... had ik dus niet gedaan. Laat die even gauw de rambam krijgen. Daar ging ik dus nooit meer naar toe. Kind dus ook niet. Eens kijken wat schoonpa daarvan vindt....
Dames ik snap jullie reactie's over het hele drinken/drift verhaal maar dat is niet hetgene wat me dwars zit. zoals je in eerdere posts kunt lezen zijn we in gedrags therapie met haar en wij gaan ermee om zoals wij ons goed voelen met uiteraard overleg en tips van therapeut De manier waarop kan gewoon niet. Je gaat niet ineens tegen mijn kind schreeuwen en al helemaal niet haar vastpakken om nog maar te zwijgdn over de opmerkingen die constant gemaakt worden. Ja ze mogen mijn kind corrigeren, ja het is hun huis en nee dit moeten ze niet op de manier doen hoe ze nu bezig zijn. Als mijn dochter onderweg naar opa en oma al zegt dat ze niet bij opa wilt zitten en het niet leuk vind dat opa altijd naar haar toe komt dan vind hij het raar dat ze geen toenadering zoekt naar opa. ook dit hebben we uiteraard meerdere malen tegen hem gezegt maar hij luisterd op de een of andere manier niet. S-moeder zegt dan tegen hem 'doe dat nou niet, je weet dat dat niet wilt'........en nu zei ze ineens' dat kind'.... pfff ik hou er weer over op hoor Heb ook leukere dingen om aan te denken.
Als het voor opa en oma zo'n big deal is dat ze dat laatste slokje opdrinkt zouden ze weinig bezoekjes meer krijgen van mij...lees: geen. Amai wat een gedoe om niks als het zo erg is. Ik vul die beker wel ff onder de kraan hoor.
Ik liet mijn schoonouders al zowiezo niet over mijn kind praten als ´dat kind´... Dan liet ik ´dat kind´ met ´die moeder´ gewoon lekker thuis en dan maar geen bezoekjes meer. Respect hoort van beide kanten te komen en ik zie bij ´die schoonouders´ er bar weinig van terug. Er zijn trouwens maar 2 mensen die jouw kind mogen corrigeren, ongeacht in wiens huis of winkel je ook bent op dat moment... dat zijn jij en je man. Verder heeft niemand zich met haar te bemoeien of te corrigeren. Dat is jouw taak en die van je man.
Jeetje wat vervelend voor jou en je gezin, wat zal dat ook schrikken zijn gets! Natuurlijk hadden beide partijen dingen anders kunnen doen, maar nu is het misschien belangrijker alles even tot rust te laten komen en dingen op een rijtje te zetten. Sterkte met deze gevoelens van boosheid en ik hoop dat jullie snel een mooie oplossing vinden om allebei je uitleg aan elkaar te geven waarbij je schoonouders ook even goed gaan luisteren naar de ouders van S. en niet naar hun eigen (voor-)oordeel over S. Zet 'm op!
Voor mij is nogmaals het gedrag van ts' dochter het probleem niet. Maar opa en oma die praten over "dat kind"...en dan hun beklag nog doen bij schoonzus en zwager van ts. Absoluut niet chic. En er lijkt heel weinig liefde van die mensen uit te komen naar hun kleindochter....dat vind ik triest. Als opa en oma kun je juist onvoorwaardelijke liefde geven.
Nee dat niet. Ik denk er ook wel zo over, maar wat TS ook al een paar keer heeft gezegd: Het gaat vooral om de manier waarop opa reageerde en dat het meisje daar echt van schrok en misschien wel bang is...