Hoi meiden, Op internet las ik dat hartkloppingen tijdens de zwangerschap heel normaal zijn.. Wie had er ook vroeg in de zwangerschap al last van ?
Het kan inderdaad voorkomen. ook in het begin van je zwangerschap. ik heb het zelf in het einde van de zwangerschap gehad. bij mijn vorige zwangerschappen. Als je het niet vertrouwt kan je altijd de verloskundige bellen. Ik heb zelf in verleden last gehad van hyperventilatie (waardoor je hart ook heel snel van gaat kloppen), weet hoe ik mezelf rustig kan krijgen. Dat is voor iedereen anders. Maar vooral de 1e keer is eng en spannend. Ik probeer eerst mezelf af te leiden door iets te gaan doen (opruimen, was opvouwen, in de tuin afleiding) waardoor je concentreert op wat anders en je ademhaling anders gaat. en daardoor je hart weer rustig gaat kloppen. En als ik echt voel dat het niet gaat lukken, ga ik op bed liggen en rustig adem te halen( inademen neus, lang uit ademen mond) en in slaap proberen te vallen, meestal voel ik mij daarna een stuk beter. Maar zoals ik al zei, dat is voor iedereen anders en als je niet vertrouwt de verloskundige bellen! Kan best je hormonen zijn die ineens opspelen, waardoor je hart ineens sneller gaat kloppen en als je dat ineens voelt. Is een normale reactie dat je 'schrikt' en denkt huh, waardoor adrenaline aan maakt. en nog sneller gaat.
Bedankt voor de info en tips Ik heb er sinds een paar dagen af en toe last van , het lijkt meer op een spier die trilt maar dan iets sterker. Zodra ik dan voel voel ik mijn hart steviger kloppen. Af en toe voel ik dat geborrel/getril weer , misschien dat m'n hart dan een keer over slaat of heel snel achter elkaar klopt.. Maandag ga ik weer naar de Gynaecoloog, dus dan kan ik het er gelijk over hebben
Ik heb het ook deze zwangerschap, maar er niks mee gedaan. Is nu ook weer over. Het was ook meer af en toe vervelend en niet dat ik het eng vond ofzo. Hopelijk gaat het snel weg.
Ik heb het nu in het tweede trimester. Maak me er niet druk om. Je hart werkt soms gewoon iets harder om het extra bloed rond te pompen. Lekker rustig gaan liggen en het trekt vanzelf weer weg.
Bij m'n vorige zwangerschap had ik er heel veel last van bij 8 weken. Een vervelend gevoel, daarna werd het minder. Bij deze zwangerschap helemaal geen last van.
Ja, herkenbaar. Ik had het vooral deze zwangerschap in de beginperiode. Dan stond ik onder de douche en zag ik mijn hartslag letterlijk gaan. Naarmate mijn zwangerschap vorderde, werd het beter.