Knaltest na miskraam

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Afwachtertje, 6 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Afwachtertje

    Afwachtertje Actief lid

    26 nov 2020
    294
    215
    43
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Helaas afgelopen zaterdag een miskraam met ongeveer 6 weken gehad. Het begon met veel bloedverlies, daarna volgden stolsels gepaard met krampen.
    Alleen die avond bloedverlies gehad, zondagochtend was dat weg.
    Nog wel vermoeid/snel duizelig en een wat zeurende buikpijn.

    Nu heb ik net nog deze test in handen.
    Wil graag kijken of ze goed aflopen.

    Iemand hier ervaring met hoe snel testen aflopen na een miskraam?
    Blijven ze nog lang zo knallend?

    En is jullie advies een echo ter controle te laten maken of niet nodig als jullie dit zo lezen?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Suzi98

    Suzi98 Fanatiek lid

    30 mei 2022
    4.209
    3.923
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Dit kan wel even duren hoor. Hier een ma gehad met vruchtje op 8w (ik was 9w zwanger) en na 3 weken waren de testjes wit. Ik zou nu niet verwachten dat er bij jou restweefsel zit, als je buikpijn en/of bloedverlies blijft houden kan je het even laten controleren.

    dikke knuffel en veel sterkte
     
    Afwachtertje vindt dit leuk.
  3. Afwachtertje

    Afwachtertje Actief lid

    26 nov 2020
    294
    215
    43
    Vrouw
    Dankjewel voor het delen van je ervaring.
    Ik moet maar gewoon afwachten dan wanneer de testen aflopen.

    Lief van je.
    Jij gefeliciteerd en een goede zwangerschap toegewenst!
     
    Suzi98 vindt dit leuk.
  4. mw21

    mw21 VIP lid

    24 okt 2010
    5.168
    158
    63
    Zorg
    't Westen
    Sterkte!

    Ik zou eerlijk gezegd altijd een echo laten maken bij zoveel bloedverlies. Je wil zeker weten of alles schoon is

    En...geen valse hoop. Bij mijn zus was het 1 van de 2 die los liet

    Hopelijk heb je gauw duidelijkheid
     
  5. Mj89

    Mj89 Fanatiek lid

    28 nov 2011
    2.591
    653
    113
    Groningen
    Ik zou ook een echo vragen om het even te controleren.En moest eerlijk gezegd ook denken aan een tweeling, waarvan het bij eentje is mis gegaan met jouw verhaal.
     
  6. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.947
    12.420
    113
    Vrouw
    Ik zou ook voor een echo gaan om te kijken of alles eruit is ook omdat je nog zeurende buikpijn hebt.
     
  7. Gordijnrails

    Gordijnrails Actief lid

    25 aug 2022
    110
    85
    28
    Het kan weken duren voor de test weer wit is. Mocht het zeurende gevoel aanhouden zou ik even de verloskundige bellen.
    Sterkte
     
  8. Pstjepiet

    Pstjepiet Bekend lid

    16 okt 2015
    667
    367
    63
    Ik zou zeker nog even een echo laten maken! En niet zozeer om de test.. maar er zijn verhalen waarbij vrouwen toch nog gewoon zwanger waren. Ik wil je geen valse hoop geven.. maar zo heb je wel zekerheid.
     
  9. Afwachtertje

    Afwachtertje Actief lid

    26 nov 2020
    294
    215
    43
    Vrouw
    Bedankt voor jullie adviezen!

    Ik twijfel nog steeds over een echo. Aan de ene kant weet ik: dit is klaar. Aan de andere kant vind ik de bevestiging heel fijn, zodat ik het echt af kan sluiten.

    Nu zie ik wel dat de test lichter wordt. Willen jullie eens meekijken?
    Dan is de echo als bevestiging eigenlijk niet meer nodig.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  10. Suzi98

    Suzi98 Fanatiek lid

    30 mei 2022
    4.209
    3.923
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    De halfwaardetijd van hcg is geloof ik 3-4 dagen. Elke dag testen heeft dus weinig zin, bij mij duurde het ook even voordat de testen lichter werden. Zou van t weekend weer een keer testen.
     
  11. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Hier 12 weken geduurd.
    7 weken en een keer 9 weken.

    Dus dat duurt wel ff
     
  12. Sallie

    Sallie VIP lid

    27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Bij mijn eerste zwangerschap bleek er ook een van een tweeling te zijn geweest waardoor het bloedverlies kwam.

    Na een vmk in februari bloedde ik twee weken, het zal een dag of 5 na NOD zijn geweest.

    Dus als het maar één avond was, waarom ga je dan uit van een miskraam als ik vragen mag? Zeker met deze testen en de klachten die je nog hebt.
     
  13. Pstjepiet

    Pstjepiet Bekend lid

    16 okt 2015
    667
    367
    63
    Hij lijkt inderdaad lichter te worden..
     
  14. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.438
    4.342
    113
    Vrouw
    De test zou inmiddels ook lichter kunnen worden doordat het hcg zo hoog is dat er een hook effect ontstaat. Dit kun je testen door een nieuwe test te doen waarbij je de urine voor de helft verdunt met water. Na 6 weken is het niet gek dat een test lichter uitslaat. Sterkte!
     
    Gowiie80 vindt dit leuk.
  15. Afwachtertje

    Afwachtertje Actief lid

    26 nov 2020
    294
    215
    43
    Vrouw
    Lief dat jullie meedenken en kijken.
    Dankjulliewel daarvoor!

    Ik had zelf ook stiekem nog wel hoop, omdat het niet voelde alsof ik het kwijt was en door die knaltesten toch nog.
    Tot gisteravond.. Ik hield nog een zeurende buikpijn af en toe afgelopen dagen, die gisteravond erger werd, tot het een beetje weeenachtig werd.
    Op de wc werd ik helemaal naar en kwam er meer bloedverlies en stolseltjes.
    Ik denk dat de miskraam nog niet compleet was/is.

    Overleg gehad met VK en ze maken dinsdag even een echo om te kijken of alles weg is.
     
  16. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.015
    5.108
    113
    Wat naar! Ik hoop dat je snel blijvend zwanger mag zijn.

    Als ik je verhaal lees moet ik ook denken aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap als optie. Zelf helaas ervaring mee en ook als verloskundige heb ik dit meerdere keren bij vrouwen gezien. Ik had ook bloedverlies en buikpijn bij 6 weken, nam na een paar dagen af. Ik ging uit van een miskraam en vervolgens een week later heel heftige buikpijn en in het ziekenhuis een positieve zwangerschapstest, waarna een spoedoperatie volgde.

    Hoeft niet hetzelfde te zijn, maar wees alert. Als je buikpijn blijft houden en/of als deze terugkomt, anders wordt, trek dan direct aan de bel bij je vk. Ook in het weekend!
    Sterkte!
     
  17. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.947
    12.420
    113
    Vrouw
    @Muisje2016 Hier dacht ik ook aan en dan vind ik di laat voor een echo
     
    Muisje2016 vindt dit leuk.
  18. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.015
    5.108
    113
    Mee eens, eerder een echo zou wel verstandig zijn hoewel dat niet altijd helemaal uitsluitsel geeft.

    Ik heb toen bij 6 weken ook een echo gehad en we zagen "iets" in mijn baarmoeder waar collega en ik vanuit gingen dat het een restje miskraamweefsel was wat nog zou volgen. Dus bellen bij (meer) pijn blijft het belangrijkst.

    TS, toen je overleg had met je vk heeft ze dit als optie benoemd en je specifieke belinstructies gegeven? Zo niet dan zou je nogmaals kunnen bellen om dit te bespreken.
     
  19. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.015
    5.108
    113
    Ik lees je verhaal nu nog een keer grondig door met meer aandacht en eigenlijk zie ik steeds meer redenen om aan een bbz te denken...
    - zaterdag maar kort bloedverlies dat stopte
    - buikpijn blijft zeurend aanwezig
    - knalpositieve test, ook de tweede vind ik niet echt lichter
    - buikpijn wordt na aantal dagen weer heviger, je wordt er zelfs helemaal naar van
    - opnieuw bloedverlies maar weer maar een relatief kleine hoeveelheid

    Sorry TS, mijn onderbuikgevoel zegt dat dit niet ok is en helaas heb ik al meerdere keren gehad dat dit gevoel klopte.

    Ik zou echt opnieuw je vk bellen en vragen om een echo.
     
  20. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.947
    12.420
    113
    Vrouw
    Ja daarom alles bij elkaar denk ik is niet oke.
    En helaas zijn de meeste vk niet echt bezig met een bbz denken vaak gelijk miskraam
     

Deel Deze Pagina