Knaltest na miskraam

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Afwachtertje, 6 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

18 jan 2016
    3.025
    5.138
    113
    Ik was nog eens aan het overdenken wat me precies zo triggert en de grootste rode vlag is toch dat je test zo knalt. Buikpijn, bloedverlies, af en aan, dat kan op zich allemaal nog wel bij een (incomplete) miskraam.

Maar het begon allemaal een week geleden met 6 weken zwangerschap. Dan verwacht je dat er rond die tijd of iets ervoor iets mis is gegaan, dan zou je HCG moeten afnemen. Of je testen gaan nooit echt knallen, dat komt ook vaak voor bij een miskraam, dan zit er al in een vroeg stadium iets niet goed.

Maar een week na het begin van een vroege miskraam verwacht je gewoon dat je HCG dalende is. Het kan inderdaad lang duren voordat het helemaal weg is, zeker als er nog een restje zit. Maar zo'n knaller die blijft, dat klopt gewoon niet.

Als je weer belt zou ik dat vooral benadrukken.

Afwachtertje vindt dit leuk.
  2. Mimus

Mimus Fanatiek lid

26 okt 2015
    2.267
    2.464
    113
    En anders vragen om een bloedtest evt bij de huisarts om te bepalen of je HCG nog stijgt of daalt?

Muisje2016 en Afwachtertje vinden dit leuk.
  3. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Wauw, ik vind je verloskundige echt te afwachtend. Als ik hier belde dat ik me zorgen maakte (zonder reden, geen bloedverlies ofso) mocht ik een extra echo inplannen.

Ik ga duimen voor je dat het mee mag vallen en dat het geen bbz is. Ik zou er wel goed over nadenken of je nog wel bij deze vk wil blijven.. tijdens je zwangerschap wil je je gehoord voelen en dat ze je serieus nemen. Ik vind ze in deze situatie echt te afwachtend..

Heel veel sterkte!

4. Mamajolein

Mamajolein Niet meer actief

5. Afwachtertje

Afwachtertje Actief lid

26 nov 2020
    294
    215
    43
    Vrouw
    @EllaF het gaat wel weer goed op dit moment. Bloedverlies is weer gestopt en de buikpijn weg. Wel blijf ik af en toe een zeurend gevoel houden, maar het lijkt niet op een specifieke plek of aan één kant te zitten. Buik lijkt wel wat gespannen ofzo.

Ben vooral heel moe. Nu 3x zo’n ‘aanval’ gehad van veel (nare) pijn en bloedverlies met stolsels. Weet nu niet wat te verwachten. Was dit dan de hele miskraam, of is het nog steeds niet compleet? Komt er nog wat? Of zit het dan inderdaad niet op de goede plek? Gewoon maar afwachten tot dinsdag, dan weet ik meer..

Ga straks toch ook nog even een test doen, omdat ik daar zelf benieuwd naar ben.

Blijf het zo fijn vinden dat jullie zo betrokken zijn. Voelt echt als grote steun momenteel!

Suzi98 en Mimus vinden dit leuk.
  6. Afwachtertje

Afwachtertje Actief lid

26 nov 2020
    294
    215
    43
    Vrouw
    Zal ik doen. Ga straks nog even een keer testen. Gewoon voor mezelf. Heb gister ook echt benoemd dat m’n test nog zo knalt. Weet niet of ze dat heeft opgeslagen uit m’n verhaal. Ze zei ook dat dat nog ff kan duren volgens mij. En dat weet ik zelf ook. Had alleen inderdaad verwacht dat hij wel iets af zou lopen ondertussen.

7. Afwachtertje

Afwachtertje Actief lid

26 nov 2020
    294
    215
    43
    Vrouw
    Bovenste gister, onderste vandaag…
    Ongeveer dezelfde tijd daarvoor niet meer gedronken/geplast.
    Lijkt wel een beetje gekke test met die vage controlestreep?

Ik heb nog een CB wekenindicator liggen en ben haast geneigd deze te doen, om te kijken of die wel 2-3 aangeeft ipv de 3+. Maar jammer geld en ben bang dat die toch niet afgelopen zal zijn met deze knaller nog.
    Dacht meer dan heb je een indicatie van hoe hoog m’n hcg nog is? Maar heeft geen zin lijkt me.

Ik snap er gewoon niks van.

Bijgevoegde bestanden:

8. Mimus

Mimus Fanatiek lid

26 okt 2015
    2.267
    2.464
    113
    Lijkt idd niet te zijn afgenomen.
    Hoe voel je je er zelf onder?

9. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Is idd niet afgelopen..

10. Afwachtertje

Afwachtertje Actief lid

26 nov 2020
    294
    215
    43
    Vrouw
    Ik krijg er wel een raar gevoel bij. De test lijkt juist nog duidelijker dan gisteren. Ik denk dat het of m’n lichaam gewoon echt niet lukt de miskraam goed door te zetten, of het zit op de verkeerde plek. Heb niet duidelijk het gevoel dat het het één of het ander is. Hoop gewoon echt dat het het eerste is…

Mimus vindt dit leuk.
  11. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

18 jan 2016
    3.025
    5.138
    113
    Die is inderdaad nog precies even knallend. Die wazige controlestreep zegt verder niks, die kruidvat testen geven wel vaker wat rommelige strepen.

CB test zou ik niet doen, zonde van je geld. Het is duidelijk dat je HCG hoog blijft en hoe hoog precies kun je toch niet aan zo'n test aflezen.

12. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

18 jan 2016
    3.025
    5.138
    113
    Kun je je vk niet een foto sturen van al je testen onder elkaar? Dat ze ziet dat ze maar blijven knallen, ook een week na het begin van je "miskraam".

13. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen

Je eerste zinnetje zegt naar mijn idee alles

Echt een echo laten doen, al is het om te zien of het nu helemaal schoon is.

14. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Ik zeg nog steeds dat niet goeie plek zit… ik hoop heeel erg anders maar ik heb er geen goed gevoel bij.

15. Pstjepiet

Pstjepiet Bekend lid

16 okt 2015
    667
    367
    63
    Cb gaat zeker nog 3+ aangeven.... Hij knalt echt nog..

16. Afwachtertje

Afwachtertje Actief lid

26 nov 2020
    294
    215
    43
    Vrouw
    Het gaat gewoon helemaal tegen m’n gevoel in nu weer te bellen en dit voor te leggen. Dan gaan ze vast wéér zeggen: op dit moment gaat het goed, buikpijn op wat gezeur/gerommel na met vlagen is dus zo goed als weg, geen bloedverlies… Er zijn geen alarmbellen voor hun. Ook niet om eerder een echo te maken. Het beeld van een gewone miskraam verandert voor hun niet. Dat de testen nog zo knallen, is schijnbaar niet gek of belangrijk genoeg in hun ogen. Dus voelt het voor mij heel stom aan de bel te trekken. Ook omdat het zelfs is overlegd met het ziekenhuis.

Ik ben ook bang dat als ik door zet, dat ze nog gelijk hebben ook en ik dan de zeur lijk. Snappen jullie dit of is dit heel raar?

Weet dat ik jullie absoluut serieus neem!
    Jij bent bijvoorbeeld zelf ook VK…
    Zoals ik vaker heb gezegd is echt zo, ik ervaar jullie advies, ervaringen en steun echt als heel erg fijn.

Maar ik weet ook gewoon even niet wat ik moet doen. Sta echt in spagaat want de mensen die beslissen, zijn het schijnbaar niet eens met jullie/mijn gevoel. Het is ook 50/50, maar voor hun schijnbaar niet?

17. Afwachtertje

Afwachtertje Actief lid

26 nov 2020
    294
    215
    43
    Vrouw
    Weet je ik snap dat dit voor jullie ook lastig en frustrerend is om mij aan te horen. Vooral omdat ik dan ook nog niks actiefs met het advies doe. Ik zal dus geen vragen meer stellen, maar ik zal jullie wel op de hoogte houden, als jullie dat fijn vinden.

18. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Nee joh gewoon blijven delen

En weet je, een vk hoort niet alleen naar de feiten te kijken maar ook naar jou onderbuik gevoel te luisteren. Voelt het totaal niet goed dan horen ze actie te ondernemen

En laat het los dat je overkomt als een zeur. Lekker boeiend wat zij van je vinden. Liever een zeur dan spijt hebben dat je geen actie hebt ondernomen

Afwachtertje en Muisje2016 vinden dit leuk.
  19. Mamajolein

Mamajolein Niet meer actief

Ik stel nog eens voor om je man te laten bellen en hem op z'n strepen te laten staan voor jou. Soms is het makkelijker dit te doen voor een ander dan voor jezelf.

20. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Ik zou de hap bellen in plaats van de vk. Hier 3 keer een bbz gehad en herken de klachten ook enorm. Je wil echt niet afwachten tot je een ambulance moet laten komen. Hier 2 keer een gescheurde eileider gehad en met spoed op de OK beland. In het ziekenhuis kunnen ze ook een echo maken en meteen bloed afnemen. Dit schiet niet op zo. Heel veel sterkte!

Deel Deze Pagina