Knaltest na miskraam

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Afwachtertje, 6 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pstjepiet

Pstjepiet Bekend lid

16 okt 2015
    667
    367
    63
    Fijn dat je nu duidelijkheid hebt. Heel veel sterkte.

Afwachtertje vindt dit leuk.
  2. Bloemkooltje

Bloemkooltje Bekend lid

27 mei 2022
    782
    829
    93
    Vrouw
    Wat een verhaal. Het is fijn dat er eindelijk duidelijk is voor jou. Ik kan me goed voorstellen dat je opziet tegen de medicatie. Ik heb in september medicatie moeten gebruiken voor een MA en dat is mij niet in de koude kleren gaan zitten. Ik wil je ook absoluut niet bang maken, want iedereen reageert er anders op maar zou je toch graag wat tips willen meegeven die ik zelf graag van tevoren gehad had willen hebben. Zorg voor genoeg lekkere warme kruiken in huis en genoeg pijnstillers voor het geval dit nodig is. Bij mij werd er alleen paracetamol geadviseerd en ik vind het erg kwalijk dat daar weinig aandacht voor is geweest want dat was bij mij lang niet genoeg. Als je goed voorbereid wilt zijn zou ik ook naproxen in huis halen, dan kun je dat nemen als de pijn te erg mocht worden. En bel dan gerust het ziekenhuis want dan kunnen ze je adviseren hoeveel je daarvan mag nemen. Ik vond het zelf fijn om er iemand bij te hebben dus mijn vriend is thuis gebleven. Doe dit niet alleen. Je verdient het om iemand naast je te hebben staan die je hand vasthoud en lief voor je is! Mocht je vragen hebben laat het me maar weten. Ik ben er doorheen gekomen, het was echt moeilijk en heel emotioneel, maar ook jij kan dit. Het komt echt goed. Hou je daaraan vast. En als laatste: bellen bellen bellen naar het ziekenhuis als je het niet vertrouwt. Voel je geen zeur en ook al twijfel je bij het minste of geringste, gewoon om hulp vragen. Hele dikke knuffel en heel veel sterkte!

3. Gordijnrails

Gordijnrails Actief lid

25 aug 2022
    110
    86
    28
    Verdrietig dat het toch echt een miskraam hebt gekregen.
    Fijn dat er nu duidelijkheid is en een plan.
    Ik heb meerdere miskramen gehad en tweemaal pillen meegekregen. Ieder mens en ieder lijf is anders. Maar ik vond de pillen prima te doen, het is spannend omdat je dan gaat "wachten " tot het start. Dat vond ik vervelend
    De miskraam zelf was pijnlijk voor mij alsin een heftige menstruatie met flinke buikpijn. Ik heb met het inbrengen van de pillen meteen ook paracetamol ingenomen en spiegel opgebouwd. Ik vond een miskraam al heftig genoeg, verder uiteraard ziek gemeld oo het werk, en lekker op bank films kijken met een warme kruik, pot thee en lekkere comfort food.

Sterkte, ik aan jullie

Afwachtertje en Bloemkooltje vinden dit leuk.
  4. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.278
    8.723
    113
    Vrouw
    Sterkte ❤️

5. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.134
    3.212
    113
    Vrouw
    Wat naar! Sterkte. Hoop dat het meevalt, snel achter de rug is (lichamelijke pijn en bloeden) en dat je het een plekje kunt geven.

6. Afwachtertje

Afwachtertje Actief lid

26 nov 2020
    294
    215
    43
    Vrouw
    @Gordijnrails en @Bloemkooltje dankjulliewel voor jullie ervaringen en tips! Heftig en verdrietig @Gordijnrails dat je het al 2x hebt moeten meemaken..

Dinsdagavond de Mifepriston ingenomen en woensdag- en gisterochtend de Cytotec/Misoprostol.
    Woensdag begonnen na een paar uur de weeenachtige krampen (net als de pogingen die m’n lichaam zelf al had gedaan). En ineens een ‘plop’ en verloor ik het vruchtzakje al. Heel duidelijk, apart om te zien. Daarna hele middag op en af krampen gehouden, net als gister.
    Gister was ik lichamelijk en emotioneel helemaal op. Huilbuien, alles kwam eruit.
    Medicatie vond ik wel heftig als in zo bleek als een pier (schrok van mezelf), slap, misselijk. Koud warm.
    Nu nog steeds slap en moe. Zullen de naweeen wel zijn, maar dat had ik wel onderschat. Alsof m’n lichaam ff niet meer kan. Lukte niet om voor ons zoontje te zorgen, die is bij m’n schoonouders. Vind ik heel moeilijk, wil hem ook graag bij me hebben en voel me zo rot. Wil graag door nu..

Hoop dat ik me snel wat beter ga voelen.
    Hopelijk heeft de medicatie goed z’n werk gedaan en is alles schoon over 2 weekjes.

7. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

18 jan 2016
    3.025
    5.138
    113
    Ah wat rot... Dit klinkt wel als een normaal verloop van een miskraam, maar dat is ook gewoon heftig. :( Zowel lichamelijk als mentaal.

Geef jezelf zoveel tijd als je nodig hebt om te herstellen en het verlies te verwerken. Daar staat geen standaard tijd voor en ook niet voor wanneer je klaar bent voor een nieuwe zwangerschap. Luister naar je lijf en je gevoel.

Hele dikke knuffel, ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt!

8. Bloemkooltje

Bloemkooltje Bekend lid

27 mei 2022
    782
    829
    93
    Vrouw
    Dikke knuffel!
    Mijn wereld is deze week ook voor de tweede keer in 3 maanden ingestort. Ik ben 3 maanden geleden echt door een hel gegaan. Eerste echo alleen een vruchtzak te zien, twee weken afwachten, kwam niet spontaan op gang en de medicatie was een hel. Ik was nu weer zwanger en hetzelfde is gebeurd. Ik had woensdag de echo en er was weer alleen een vruchtzak te zien. Ik heb alleen maar gehuild de afgelopen twee dagen. Ik heb gewoon nog steeds niks. Twee keer een lege vruchtzak, nu heb ik niet één maar twee kindjes (sterretjes) die ik nog nooit gezien heb en moet ik deze hel weer door. Sta ik na 1,5 jaar kinderwens nog steeds met lege handen en ben ik weer terug bij af. Ik ben aan het wachten op een curretage omdat ik de medicatie nooit meer ga doen, zo heftig was dat. Ik wilde je dat niet eerder zeggen omdat ik je niet bang wilde maken en iedereen er anders op reageert. Ik wacht nu al 2 dagen op een telefoontje van het ziekenhuis voor een curettage, maar ik hoor niks. Maandag weer een 'controle' echo, dat is standaard. Dan zouden ze bij geen bericht toch nog een keer contact opnemen met de operatie afdeling. Ik ben in de tussentijd doodsbenauwd dat het spontaan loskomt.

Wees jij maar lief voor jezelf. Ik hoop voor je dat alles eruit is. Als je geen buikpijn meer hebt komt dat vast goed. Dikke knuffel!

9. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Knuffel zorg goed voor jezelf

10. Mimus

Mimus Fanatiek lid

26 okt 2015
    2.267
    2.464
    113
    Heel emotioneel en verdrietig dikke knuffel!!

En ook voor jou @Bloemkooltje!
    Hier ook slechte ervaring met medicatie, soort allergische reactie krijg ik. Hoge koorts, dus mag het ook niet meer. Zal ook niet meer nodig zijn gezien onze wens compleet is.
    Hopelijk is het voor jou ook snel achter de rug, en mogen jullie snel blijvend zwanger worden met een mooie gezond kindje als resultaat!

11. Afwachtertje

Afwachtertje Actief lid

26 nov 2020
    294
    215
    43
    Vrouw
    Ja het verloop is als een ‘normale’ miskraam. Ik denk dat alles er wel goed uit is gekomen. Alleen lichamelijk valt het me gewoon ontzettend tegen. Nog steeds heel slap/futloos, flinke krampen waardoor ik soms echt even moet liggen omdat ik er wat naar van wordt. Ik denk dat afgelopen 2 weken heftig voor m’n lichaam waren.

Het komt vanzelf weer goed.. Dankje, lief!

Mimus en Muisje2016 vinden dit leuk.
  12. Afwachtertje

Afwachtertje Actief lid

26 nov 2020
    294
    215
    43
    Vrouw
    Ach nee, jeetje wat verdrietig.. Wat ontzettend heel heftig dat je dit een tweede keer moet meemaken en nog met lege handen staat na 2 zwangerschappen. Echt heel verdrietig.
    Ik hoop dat de curettage snel kan plaats vinden en dat beter verloopt voor je dan de medicatie. Snap dat je dat niet nog een keer wilt.

Heel erg veel sterkte, een hele dikke knuffel voor jou! Wees lief en zorg goed voor jezelf.

Ik hoop heel erg dat het jullie in de toekomst gegund is een gezonde zwangerschap te mogen meemaken.. ❤️

Bloemkooltje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina