Hoi dames, Ik heb een vraag, ik weet even niet hoe ik zit qua cyclus. Op 29 juli ben ik voor het laatst ongesteld geweest. Wat apart was is dat die cyclus 25 dagen duurde. Normaal zat ik rond de 32 dagen waarvan de eerste 2 dagen zwaar, en dan 3 dagen wat lichter. De laatste ongesteldheid was opmerkelijk genoeg ineens precies 3 weken na de 1e menstruatiedag. Ook was deze menstruatie gelukkig lichter de eerste twee dagen (was ik blij mee) en duurde ineens 7 dagen. Vandaag heb ik getest omdat ik me iets anders voelde dan normaal. Positief, en niet zo'n licht streepje ook maar gewoon gelijk een knalstreep. Ook dus precies 3 weken na de start van de laatste menstruatie. Wanneer zou ik dan ergens bevrucht moeten zijn? Ik dacht dat ik waarschijnlijk laatste keer eens per toeval een kortere cyclus ertussen had zitten, want normaal zit ik echt ergens in de 30 dagen. Vruchtbaar slijm is me ook niet opgevallen. Ik ben écht verbaasd. Dacht dat wellicht afgelopen week mijn eisprong pas geweest moest zijn, maar om dan nu al zo donker te testen? Het was een dikke streep en ook direct aanwezig. Bij mijn vorige zwangerschapen waren de positieve testen rond 10dpo ofzo, en dan bouwde zich dat op van heel licht naar wat donkerder. 29-7 t/m 5-8 was ik nog ongesteld.... Maar dit is echt goed positief en met middag urine, hoe kan dat dan? Ik ben zo benieuwd!
Mogelijk was jouw menstruatie vanaf 29 juli dan geen menstruatie. Stel dat het door innesteling kwam en je eisprong 10 dagen daarvoor was, op 19 juli, dan ben je nu zo'n 6 weken en 3 dagen zwanger (4 weken en 3 dagen vanaf 19 juli tot vandaag en 2 weken erbij opgeteld). En gefeliciteerd! Hopelijk is het wel gewenst? Ik kan niet helemaal uit je bericht opmaken of jullie actief aan het proberen waren.
Ik had bij mijn 2e een innestelingsbloeding van 7 dagen dus het kan gerust dat je al een week of 6 bent
Dankjewel! ♡ Nou, dat zou wel heel apart zijn... ik heb nog nooit gebloed tijdens mijn andere zwangerschappen. Maar de bloeding was 7 dagen en gewoon helderrood als een menstruatie, kan dat? Ook niet weinig ofzo, en met af en toe een stukje baarmoederslijm erbij. Het kwam echt niet in me op dat dit geen menstruatie zou zijn... ik testte 1 dag voor die bloeding van 29-7 ook negatief; ik dacht dat ik toen rond 9 dpo zat ofzo. Maar ook toen was er een kans dat het raak was dus wou ik eens testen. Ik verwachtte mijn menstruatie nog niet. Rond 10 augustus had ik een paar dagen met vlagen een griepgevoel, alsof ik koorts kreeg zo'n rillingen. Vond dat ook al zo vreemd. Is dat misschien iets hormonaals of echt de innesteling? Heel apart allemaal... Wij waren er ons inderdaad bewust van dat het kon gebeuren en ik wou heel graag nog een kindje erbij als het ons gegund was. Ik heb nu ook niet heel erg een zwangerschapsgevoel, ben wel wat vermoeider als normaal en voel me wat hongeriger maar dat is het ook. Edit: ik heb ergens in mijn agenda genoteerd dat ik op 19-7 schatte dat mijn vermoedelijke eisprong zou kunnen zijn van die ronde (was mijn cyclus een beetje aan het tracken).... net die datum die jij benoemde @JupitR jeetje! Ik ben nu gewoon helemaal in de war, 29-7 was naar mijn idee écht een menstruatie.... had dit echt niet verwacht! Dan ben ik misschien al 6 weken inderdaad! Wow... wat bizar van die bloeding dan... hopelijk gaat alles goed verder.
Met zo'n knalstreep kan ik me bijna niet voorstellen dat je nog voor/rond nod zit. Mijn gok zou dus ook zijn: langer zwanger en laatste menstruatie idd een innestelingsbloeding. Eventueel eens een bloedafname aanvragen? Op basis van hoe hoog je HCG is, kan je al een klein beetje beter inschatten hoe ver je zou kunnen zijn.
De bloeding van 29-7 was een innestelingsbloeding. Je zou dus moeten rekenen vanaf de eerste dag menstruatie van de keer ervoor dus vanaf 8 juli. Dan zit je dus nu op ongeveer 6 weken. Dat klopt met de donkere testen
Ik vind het zo vreemd dat het echt zo'n innestelingsbloeding geweest zou kunnen zijn... lees net dat het meestal heel licht is en kort, rond 2 dagen, maar dit was echt niet lichter dan een menstruatie en felrood bloed. Bizar, nooit meegemaakt dit maar ik hoop dat alles goed mag gaan... als het niet goed zat dan moest ik nu ook alweer een lichte test krijgen denk ik zo... spannend! Als het echt zo is dan zou ik nu al een kloppend hartje moeten kunnen zien ♡ Menstruatie ervoor was op 4 juli.
het kan zijn dat je bloedverlies hebt tijdens je zwangerschap en dat het gewoon goed zit. Ik zou maandag wel meteen VK bellen. Grote kans dat ze al een echo willen maken ivm het bloedverlies. als het een miskraam is en daar het bloed vandaan kwam, hoeft het niet zo te zijn dat je nu lichter zou testen. Maar ik zou eerst een echo afwachten. voor nu ben je gewoon zwanger, gefeliciteerd
Bij mij was het ook echt fel rood bloed, niet 7 dagen, maar wel veel en ik dacht dat het een menstruatie was. Spannend!
Maar stel het was geen innestelingsbloeding, wat kan het dan wel zijn? Ben wel een beetje ongerust nu... maar dat de test goed donker is, lijkt me wel positief. He, zo spannend... Heb 3 miskramen gehad en dat was qua bloedverlies wel anders en heftiger op een bepaald moment dat het vruchtje af kwam, dus dat lijkt het me niet eigenlijk...
dan zou ik er voor nu gewoon vanuit gaan dat het goed zit en maandag snel gaan bellen. Hopelijk snel een echo met een kloppend hartje voor je
Ik wil je niet bang maken. Maar wel adviseren om snel een verloskundige te bellen met dit verhaal. Ik had een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik had ook een knaltest na 1 week bloedverlies en ben uiteindelijk met spoed geopereerd toen.. ik hoop dat je gewoon kei zwanger bent en alles goed is, maar laat alsjeblieft even een echo maken alvast.
Dankjewel ook voor de felicitatie Ik weet even niet wat ik kan verwachten maar ik hoop maar op het beste... nooit meegemaakt zo'n bloeding...
Nee niks. Er was mij met 5 weken verteld dat ik een miskraam had gehad. Want de echo was niks op te zien. 3 weken erna ovulatie test gedaan die knalde. Toen ook een zwangerschapstest erachteraan gedaan en knalde ook meteen.. toen een second opinion aangevraagd en weer een echo, niks te zien. Meteen doorverwezen naar de gynaecoloog in het ziekenhuis en toen zat het in m'n linkereileider met kloppend hartje.. Niks gevoeld of gemerkt maar wel met spoed geopereerd want als de eileider zou scheuren ( die al op klappen stond ) was ik verder van huis.
Oh wat eng zeg! Hoop niet dat het dat is... En dan het ook gewoon mogelijk is bij een goede zwangerschap.
Inderdaad! Moet wel zeggen ik had ook mijn vraag eerst op een forum gesteld en toen wees iemand mij ook hierop. Anders was ik misschien niet zo oplettend geweest.. sinds dien vertel ik het ook maar bij zulke berichten want het kan een hoop ellende schelen. Ga je een verloskundige bellen of had je dat al gedaan?
Nee, ga ik vandaag doen. Ik kwam er gisteren pas achter, dacht test gewoon even omdat ik 2 symptomen herkende van vorige zwangerschap... maar was dus eigenlijk voor mijn gevoel pas in de 3e week van deze cyclus. Ik hoop zo dat bloedverlies ook gewoon mogelijk is bij een goede zwangerschap, vooral omdat de bloeding precies rond de tijd van de innesteling moet zijn geweest. het was ook wel iets anders qua verloop tov mijn normale menstruatie, maar dacht dat kan best wel eens. Alleen nu maak ik me ineens heel erg zorgen en kan niet echt blij zijn met de positieve test...
Kan ook dat je na 8 dagen al eisprong Weer had en je nu op 4 weken zit. Bij mijn zwangerschap in oktober had ik met precies 4 weken ook zo’n knaltest en gelijk 3+ op cb. Met echo gebleken dat ik echt niet verder was. Een echo over week of 3 zal het je vertellen