Moeder verliest kind aan geweldadige ex

Discussie in 'De lounge' gestart door Bloem2310, 28 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.768
    2.184
    113
    Hoi allemaal,

Ik kwam onderstaand verhaal tegen en was echt geschokt. Laten we allemaal de petitie tekenen!

https://petities.nl/petitions/baby-femke-15-maanden-moet-in-nederland-blijven?_sp=af04ce55-9e3d-49f8-89d0-c2a87e972dec.1508915714998&locale=nl

Ingrid (33) moet haar dochter (1) afgeven aan gewelddadige ex in Australië
    Meer dan 12.000 handtekeningen om Femke in Nederland te houden
    28-10-2017, 8:00
    Tags: baby, kinderen, kindontvoering, mishandeling
    Toen Ingrid de Gelder (33) vorig jaar december werd mishandeld door haar Australische man in het bijzijn van haar baby Femke was voor haar de maat vol. Er kwam een soort oergevoel in haar los en ze dacht: ‘de volgende keer is het mijn kind’. Ingrid belde 112 en deed melding van mishandeling.

De mishandeling gebeurde op een familiebezoek in Nederland. Ingrids man had haar in Australië al vaker mishandeld. Pas in Nederland realiseerde ze zich dat het geweld niet zou stoppen. Samen met Femke verliet ze het huis, is ze in de auto gaan zitten en heeft ze gewacht op de politie. Haar man werd opgepakt en zat drie dagen vast. Toen hij vrij kwam is hij op het vliegtuig terug naar huis gestapt.

“Geen sprake van structureel geweld, aangezien er slechts eenmalig aangifte is gedaan”

Ingrid kwam in een nachtmerrie terecht: haar man heeft haar aangeklaagd voor ontvoering van Femke. Op grond van het Haags Kinderontvoeringsverdrag heeft de rechter nu besloten dat Ingrid haar dochter inderdaad onrechtmatig in Nederland heeft gehouden: er was immers geen sprake van structureel geweld, aangezien er slechts eenmalig aangifte is gedaan. Daarom zou de situatie voor het kindje veilig genoeg zijn om gewoon naar huis te gaan.

Ingrid moet de inmiddels vijftien maanden oude Femke voor 4 november afgeven aan haar gewelddadige man in Brisbane. Ook moet ze de proceskosten van twaalfduizend euro betalen. Familie, vrienden en bekenden zijn een petitie gestart in de hoop dat iemand ervoor kan zorgen dat Femke in Nederland kan blijven. Er zijn inmiddels meer dan 12.000 handtekeningen gezet om Femke in Nederland te houden

2. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Done.
    Het feit dat de man al veroordeeld is geweest en een straatverbod heeft, is voor mij genoeg info om het te tekenen.

3. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Ondertekend!

4. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ik vind het verhaal eenzijdig
    Weet niet zo goed of ik moet tekenen
    Iemand met achtergrond info?

puzzelstukje en a2cmieux vinden dit leuk.
  5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Laten we vooral niet tekenen!
    Wat weten we van de andere kant van dit verhaal? Helemaal niets.
    Ben zuinig op waar je handtekening onder zet!

Issie, Debaky, chrystel73 en 14 anderen vinden dit leuk.
  6. jupke

jupke Niet meer actief

Ik teken dit ook zeker niet.

We hebben we geen idee van hoe het hele verhaal in elkaar steekt.

puzzelstukje en MaMa vinden dit leuk.
  7. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik heb het verhaal in verschillende media gelezen.
    Er staat op meerdere plekken dat 'een nederlands kind het land wordt uitgezet' (met te verwachten reacties erop)

Ik vind het verhaal in de media erg eenzijdig. Conform de wet kan de moeder niet met haar Australisch kind blijven in haar geboorteland zonder toestemming van de vader.
    Dezelfde wet die het strafbaar stelt dat 1 ouder het kind houdt in Turkije/Marokko oid en het kind weigert terug te brengen naar NL tegen de wil van andere ouder.

Laten we deze wet niet op willekeur toepassen aub, want daarmee gaat een hele bereput open.

Als hier sprake is van huiselijk geweld zou de moeder het beste terug gaan naar Australië en de zaak daar laten lopen met begeleiding van kinderbescherming in Australië. Ze hoeft zeker niet terug naar haar man. Neem aan dat ze zelf daar ook een leven/baan oid heeft.

Zoals het nu gaat valt het wel onder ontvoering.

lies276, Issie, username en 7 anderen vinden dit leuk.
  8. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Precies dit dacht ik ook

9. yaro

yaro Niet meer actief

Dit dus.

10. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.238
    11.816
    113
    Klinkt logisch.

11. Maiasaurus

Maiasaurus Niet meer actief

Hier kun je inderdaad niet over oordelen. Schokkend vind ik het dan ook zeker niet.

12. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Voor ik voor iets teken hoor ik graag ook de andere kant van het verhaal..

DastyQueen, steenbokje en MaMa vinden dit leuk.
  13. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Helaas werkt het in Nederland wel zo. Ik kon geen aangifte doen van huiselijk geweld en verkrachting gewoonweg omdat ik nooit meldingen heb gemaakt. Toen ik eenmaal aangifte wilde doen vertelden ze dat de kans klein was dat er vervolging kwam omdat de officier van justitie 1 aangifte niet genoeg zou vinden. Dus helaas is mijn ex met dat allemaal weggekomen.

Dus heel eerlijk het is wel mogelijk hoe dit verhaal gelopen is.

Het houd niet op niet vanzelf. Nee met hulp helaas ook niet.

14. Tessmv3

Tessmv3 Lid

19 okt 2017
    15
    5
    3
    Vrouw

Dat is toch iets heel anders. In dit geval houdt moeder haar kind in Nederland. Volgens de meldingen is er maar 1 aangifte binnen gekomen. Stel nu dat ze niet gelukkig is in Australië en weer bij haar fam in Nederland wil wonen maar haar man dat niet ziet zitten? Dan zou je hem dus kwaad kunnen maken zodat hij uithaald en gewoon hier kunnen blijven. Moeder had terug naar Australië moeten gaan en daar moeten gaan scheiden. Als het echt zo erg is vraag ik me af waarom er geen meldingen van de incidenten gedaan zijn.

Hoevaak ik in mijn werk zulke verhalen voorbij zie komen. Scheiden, man doet niet wat de vrouw wil en ineens is hij gewelddadig enz. Nee zolang ik de andere kant niet ken, teken ik niks. Buiten dat is die regel we ook om ons te beschermen el een ouder of ex met je kind de grens over gaat.

Voor wat betreft jouw stukje,
    Je kan wel aangifte doen maar met maar 1 melding kunnen ze niet zoveel en logisch. Zo zou je bij wijze van spreken je man uit de tent kunnen lokken en aangifte doen en dan "hangt" hij. Waarom heb je niet vaker een melding gedaan?

DastyQueen vindt dit leuk.
  15. Young Flower

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Gewoonweg omdat ik niet wist dat dit kon en moest.

16. Young Flower

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    het is ook niet zo dat ik teken hoor, maar ik wilde aangeven met mijn verhaal dat het hier ook zo werkt qua die aangifte

17. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.238
    11.816
    113
    Oh, maar er twijfelt volgens mij niemand aan dat het systeem zo werkt.
    Rot voor jou dat je dit is overkomen. Hopelijk gaat nu alles goed.

18. Young Flower

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    met mij wel maar mijn kinderen gaan nog steeds gebukt onder het slechte rechtsysteem. Maar het blijft bitter dat mijn ex alleen maar voor kindermishandeling is veroordeeld overigens zonder strafoplegging en dan met de rest weg komt. Maar het is niet anders.

19. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Nou precies dit
    Het zal best dat die man gewelddadig was
    Maar het kind hier in Nederland ver van z'n vader houden lijkt me voor de kleine ook zielig
    Misschien beter onder begeleiding omgang in Australië
    Ik heb inmiddels de reactie van de vader gelezen en die zegt dat ze expres tijdens vakantie in Nederland bij hem weg is gegaan
    Het lijkt me duidelijk dat de vrouw inderdaad weer in Nederland wilde wonen want waarom is ze anders na de vakantie niet terug gegaan naar haar huis (woon plek) , eventueel werk en vrienden?

20. jupke

jupke Niet meer actief

Gek, toen ik aangifte wilde doen kon dat gewoon. Ook al waren er geen eerdere meldingen.

Ze gaven inderdaad wel aan dat vervolging met 1 aangifte en zonder bewijs wel heel moeilijk gaat worden.

Maar het heeft hier toch zeker wel zijn nut gehad.

Deel Deze Pagina