Mijn kat heeft vlooien "-_-

Discussie in 'De lounge' gestart door Popidepi, 26 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Popidepi

Popidepi Bekend lid

25 sep 2017
    672
    791
    93
    De titel zegt het al, mijn lieftallige kat heeft vlooien. Voor het eerst! Dus ik ben opzoek naar advies/bevestiging.
    Toen we erachter kwamen hebben hem direct frontline (las later pas slechte reviews) en wormen spul gehaald.
    Ook hebben we vlooienspray gehaald en bijna het hele huis behandeld hiermee.
    Ik stofzuig nu elke dag. (voorheen ongeveer om de dag)
    Is dit voldoende? Of kan ik nog meer doen?
    Hij heeft nog nooit vlooien gehad dus dit hele jeuk verhaal is nieuw voor me :roflmao:
    Oja en ik ben bezig met alles op 60 graden te wassen, maarja ik heb geen droger dus dat gaat niet zo snel. Haha.

2. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

De meubels afnemen met schoonmaak azijn en als je eventuele stoffen meubels hebt die je niet behandeld hebt ook inspuiten met schoonmaak azijn.

De vloer goed schoonmaken met schoonmaak azijn en even twee weken niet dweilen of net dweilen niet bij de plinten in de buurt komen. Vlooien houden namelijk van warmte en vocht.
    Na ongeveer 3 weken weer het insprayen behandelen, want de eitjes kunnen heel lang blijven leven en maanden later weer uitkomen.

3. Torretjeee

Torretjeee Niet meer actief

Hier hadden mijn twee katten laatst ook vlooien. Ik weet niet zo welk merk vlooiendruppels ze hebben. Maar naast die druppels, stofzuig ik ook wat vaker dan. En je kan een vlooienband kopen en in stukken knippen, een stuk in de stofzuigerzak doen en op plekken waar de katten graag liggen. Wij sprayen het huis eigenlijk nooit ivm kind en nu ik zwanger ben. Ik kam de katten dan ook extra met een vlooienkam, zo controleer ik of ze nog vlooien hebben. Die zwarte korreltjes (niet de vlooien zelf) die komen wel van de vlooien. Zolang je die nog tegen komt zijn ze nog niet weg.

4. flowertje36

Je kunt het doen met schoonmaak azijn is niet schadelijk en er is een biologische spray van ecostyle die is ook kind mens vriendelijk.

5. Torretjeee

Schoonmaak azijn is wel een goeie ga ik onthouden, mochten ze ooit weer vlooien krijgen. We hebben twee buitenkatten dus soms in het voorjaar/najaar hebben ze het wel eens. Ben er wel altijd vrij snel bij nooit een serieuse vlooienplaag gehad gelukkig.

6. Popidepi

Popidepi Bekend lid

25 sep 2017
    672
    791
    93
    Super!! Bedankt voor de tips. Meer tips zijn welkom hoor!
    Ik moet straks toch nog boodschappen doen dus dan haal ik gelijk even schoonmaak azijn.
    Dat van die herhaling wist ik niet! Klinkt wel heel logisch. Hopelijk zijn we er gauw van af. :D

7. Popidepi

Popidepi Bekend lid

25 sep 2017
    672
    791
    93
    Oja en gebruiken jullie ook frontline of iets anders?
    Wij hebben het hem uhmmnm eergisteren gegeven en gister zag ik nog een levende vlo uit zijn vacht komen. Is dat normaal of horen die beestjes gelijk dood te gaan?
    Een vriendin noemde Comfortis, dit moet wel door een dierenarts voorgeschreven worden. Heeft iemand hier ervaring mee?

8. flowertje36

Dat zijn echt twee van de tijdperken van het jaar dat het heel veel voor komt volgens mij.

9. flowertje36

Na wat ik weet gebruikt iedereen om mij heen pipetjes van de dierenarts. Geen idee wat dit van soort is. En echt elke maand a 2 maand geloof ik. Is ook gelijk voor teken en zo.
    Volgens mij alleen als ze bloed drinken gaan ze dood.

10. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Neee geen frontline, wij gebruiken Broadline van de dierenarts dat is tegen :
    • Vlooien
    • Teken
    • Hartworm
    • Lintworm
    • Rondworm
    • Haakworm

11. Popidepi

Popidepi Bekend lid

25 sep 2017
    672
    791
    93
    Ik heb net even de dierenarts gebeld en alles uitgelegd. En zij vertelde dat Frontline dus gewoon niet werkt.
    Ik ga vanmiddag Comfortis ophalen, Dit werkt dan een maand en volgende maand haal ik Bravecto op, dit werkt dan 3 maanden.
    Ook vertelde ze dat Beaphar ontworming niet werkt en hiervoor haal ik dus ook een tabletje op vanmiddag.
    Hij gaat pas sinds kort naar buiten dus hij werd eigenlijk niet ontvlooit/ontwormt. Maargoed, nu pakken we het dus goed op en in vervolg doe ik alles via de dierenarts. Ipv de dierenwinkel.

Ik zal ook even vanmiddag vragen over Broadline of we dat dan niet beter vanaf volgende maand kunnen gaan gebruiken.

masami vindt dit leuk.
  12. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Je kunt naast de pipetjes ook nog vlooien anticonceptie (van beaphar) geven door het eten, daarvan worden vlooien steriel, wij hebben helaas ook een plaag gehad en pas toen we dit gingen combineren was het volledig over. Ik heb nooit gesprayed ivm zwangerschap en kinderen. Toch van de plaag afgekomen dus.

13. Moess

Moess Niet meer actief

Wij druppelen met twinspot van Exil. Zie dan alleen nog dode vlooien

14. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Verdiep je eerst heel goed in bravecto en comfortis!! Het is puur gif wat je de dier geeft

15. Torretjeee

Ja is jammer dat ik het merk niet meer weet. Maar van een ging mijn kat echt schuimbekken en werd kaal op de plek van druppelen. :(. Nu hebben we een ander merk daar gaat het wel goed mee. Ik zou ook eerst even goed kijken wat je geeft.

16. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    beaphar ontworming werkt prima. en ik zou zeker wachten met het geven van nog meer tabletjes. ik zou die van de dierenarts dus lekker weg leggen.
    en zeker GEEN bravecto nemen!! dat is echt de grootste rotzooi die er is. logisch ook. denk je eens in wat voor een zooi het is als het 3 maanden werkt en dat zou je je dier dan in gaan geven?o_O
    Er zijn trouwens heel veel dierenartsen die het spul niet meer gebruiken omdat er verhalen rondgaan dat er dieren aan dood gegaan zijn. dit zijn ze nog allemaal aan het onderzoeken. dus ik zou echt 10x nadenken voordat je dat gaat halen.

wij hebben eigenlijk nooit vlooien maar ALS we ze zouden hebben of preventief dan gebruik ik advance.

17. Torretjeee

Wij hebben bolfo gold pipetten. Die gaan hier wel goed.

18. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ik haak even in, maar dit is gewoon frontline met iets erbij in voor de wormen hoor ;)

En natuurlijk is het allemaal gif, maar wel gif wat tegen vlooien werkt, maar niet schadelijk is voor je huisdier ;) Anders gaan de vlooien niet dood he :p

19. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Nou frontine werkt hier ook niet en broadline wel dus ik ben blij dat de dierenarts hiermee aan kwam!

20. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Bravecto en comfortis is wel degelijk gif voor je huisdier. Er zijn teveel dieren dood aan gegaan. Maar als je ook logisch nadenkt, het werkt drie maanden door in het lichaam.

Deel Deze Pagina