Ik las het net op facebook bij imbd, we are sorry en toen klikte ik weg en dacht ff kijken. Damn Robin williams, wat een geweldig acteur is er verloren gegaan ? Zelfmoord ?
Ik schrok er ook van.. Vooral dat zelfmoord deel.. Zo zie je maar dat een masker veel doet. Hij lijkt altijd vrolijk en gek maar ondertussen is hij dat al jaren niet.. Vreselijk voor zijn familie..
Ik was ook even in shock toen ik het hoorde. Ik heb heel wat leuke momenten met hem op het scherm beleefd. RIP
Oscar-winnend acteur en komiek Robin Williams is op 63-jarige leeftijd overleden. Hij zou zelfmoord hebben gepleegd. Volgens zijn vrouw leed Williams al een tijd aan een zware depressie. ROEP OM PRIVACY NABESTAANDEN Williams werd maandagochtend dood aangetroffen in zijn huis in Marin, in het noorden van Californië. In het verleden worstelde Williams met een alcohol- en cocaïneverslaving. In een verklaring laat zijn vrouw, Susan Schneider, weten de hoop te hebben dat de fans van Williams hem blijven herinneren om zijn humor en niet zijn dood: Vanmorgen ben ik mijn man en mijn beste vriend verloren, terwijl de wereld een van haar meest geliefde kunstenaars en mooiste mensen moet missen. Wij [de nabestaanden] hopen dat hij herinnerd zal worden als de man die miljoenen mensen ontelbare keren liet lachen, in plaats van aan zijn dood. De agent van Williams, Mara Buxbaum, roept belangstellenden op om de privacy van de nabestaanden te respecteren: Dit is een plotseling en tragisch verlies. De familie van Williams vraagt om respect voor hun privacy in deze moeilijke tijd. ONDERZOEK MOET DEFINITIEVE DOODSOORZAAK UITWIJZEN Volgens de lokale lijkschouwer zou de acteur door verstikking om het leven zijn gekomen, meldt persbureau Reuters. Het is echter nog te vroeg om een definitieve doodsoorzaak aan te wijzen, benadrukken autoriteiten. Nader onderzoek moet dat nog uitwijzen. Morgen om 17.00 uur Nederlandse tijd zal de politie van Marin in een persconferentie het onderzoek naar de dood van Williams toelichten, laat de sheriff weten in een verklaring. OSCAR, EMMYS EN GOLDEN GLOBES VOOR WILLIAMS Williams, die onder andere opgroeide in Detroit, brak in 1978 door met zijn rol van buitenaards wezen Mork in de comedyserie Mork & Mindy. De komiek won in 1998 een Oscar voor zijn optreden in Good Will Hunting. Het was Williams eerste en enige Academy Award. Eerder werd hij in verschillende categoriën genomineerd voor The Fisher King (1991), Dead Poets Society (1989) en Good Morning, Vietnam (1987). De acteur won ook verscheidene Emmys en Golden Globes voor zijn werk voor televisie.
Wat erg. Vroeger noemde ik hem altijd mijn lievelingsacteur. Was altijd gek van films als Mrs. Doubtfire. Triest hoor, ook dat het waarschijnlijk zelfmoord betreft...
Vreselijk zeg.. Amy Winehouse, Peaches Geldof, Whitney Houston, Michael jackson, Robbin Williams, Heath Ledger, etc.. Allemaal zelfmoord gepleegd/overdosis genomen.. En iedereen maar jaloers zijn op het leven van een celeb terwijl dit voortaan elke paar maanden wel gebeurd.. Zo zie je maar dat het niet altijd glitter en glamour is..
jeetje wat schrik ik er van! Ik vond Hook de leukste film, heb hem op DVD en al helemaal grijsgedraaid door mij en de kids
Ik had het gister nog over hem. Wat apart. Hoorde een liedje van Phill Collins en moest aan hem denken. Toen wist ik nog niet dat hij overleden is. Wat erg zeg, dit vind ik echt een verlies
Toch nog 5 films afgemaakt ondanks een zware depressie en zelfmoordgedachtes Robin Williams rondde voor zijn dood nog meerdere filmprojecten af. De 63-jarige acteur, die waarschijnlijk een einde aan zijn leven heeft gemaakt, is nog te zien in zeker vijf films. Zo verschijnt in februari Night at the Museum: Secret of the Tomb in de bioscopen. De film is de derde in de Night at the Museum-reeks waarvoor Williams in de huid van oud-president Theodore Roosevelt kroop. Naast Night at the Museum: Secret of the Tomb is Williams ook nog te zien in Merry Friggin' Christmas. Op welke datum de kerstkomedie verschijnt, is nog niet bekend. Waarschijnlijk draait de film eind dit jaar in de Amerikaanse bioscopen. Begin volgend jaar volgt Absolutely Anything, waarvoor Williams de stem van Dennis the Dog insprak. De animatiefilm komt in februari naar Nederland. Of ook de dramafilm Boulevard naar Nederland komt, is nog niet bekend. In de film, die tot nu toe alleen op een aantal Amerikaanse festivals is vertoond, vertolkt Williams de hoofdrol van een ongelukkig getrouwde man die een prostituee oppikt. The Angriest Man in Brooklyn, waarin Williams eveneens een hoofdrol vertolkt, verschijnt volgende maand in de Nederlandse bioscopen. In de komische dramafilm is Williams te zien naast Mila Kunis, Peter Dinklage en Melissa Leo. Williams' meest recente film, het drama The Face of Love, verscheen in mei in Nederland. Williams had zich voor zijn dood verbonden aan het vervolg op Mrs. Doubtfire uit 1993. Hoewel er nog geen officieel besluit is genomen, komt de film er volgens vakblad Variety niet vanwege Williams' overlijden. De acteur werd maandag dood gevonden in zijn woning in Californië.
Er circuleert ook al tig jaar dat hij het syndroom van Asperger (autisme) zou hebben gehad. Misschien dat hij daarom altijd zongoed zijn masker op kon zetten en vrolijk en grappig kon dien terwijl hij van binnen diep ongelukkig was.. Herken dat bij meer mensen die dat hebben..
Wat zonde.... Wat erg Ik vind What Dreams May Come ook zo geweldig!! En Mrs. doubtfire uiteraard. Zo zie je maar dat iemand voor de buitenkant nog zo vrolijk kan lijken, maar je nooit precies weet hoe iemand denkt..
Weer een goede acteur moeten missen Vroeger Jumanji grijgedraaid op de videorecorder en ''What dreams may come'' zijn echt wel 2 van m'n lievelingsfilms. Rest In Peace Robin