Wanneer gewone melk?

Discussie in 'Voeding' gestart door Rachel1984, 17 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ik kreeg op het CB te horen dat Lindsey vanaf nu gewone melk mag. Eerst s'middags en daarna de andere voedingen.
    Ook mag ze eventueel brood s'morgens erbij.

Hoe hebben jullie dit aangepakt en vanaf wanneer kregen jullie kindjes dit?

Ze hoeft nu pas met 14 maanden weer terug. Wel zei ze dat ik vitamine D moest geven naast de gewone melk.

Hoop dat de topic hier goed staat, twijfelde tussen deze en voeding.

Edit Moderator: onderwerp gaat over voeding dus...

2. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Je kun bijvoorbeeld eerst kijken of ze de gewone melk lust door 's middags eens te proberen. Als ze het lust kun je alle melkvoedingen vervangen door gewone melk en 5 druppels vit D geven per dag.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Vanaf 9 maanden kun je langzaamaan over op dagmelk. Een deel van de kunstvoeding kun je ook vervangen door yoghurt, kwark en pap.
    Zolang ze met 1 jaar maar op 300cc zuivel per dag zitten (en met 9 maanden op 400cc) in totaal: dus alle melk, pap, yoghurt, vla etc bij elkaar opgeteld.

4. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Bedankt!

Yoghurt kreeg ze al vanaf 9 maanden (volle yoghurt zonder iets erdoor) en nu krijgt ze dan s'middags halfvolle melk. Ze vond het heel lekker. Ik mag de youghurt er dus ook gewoon bijtellen als zuivel?

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Aangezien yoghurt zuivel is lijkt me het een strak plan als je dit er ook bijtelt :) ;)

Kylian vind zelf gemaakte yogi drink trouwens erg lekker (voor als je kleintje eens wat verandering wil).
    Helf yoghurt, helft melk en dan wat diksap of roosivicee of carvan sevitam erdoor.

Groetjes Anita

6. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Oke bedankt voor de tip! Ga ik ook eens proberen.

Deel Deze Pagina