even een vraag je rij 1 van jullie paard?? ben nu 5,5 week heb een eigen paard en rij graag wel gewoon lekker in bos gewoon lekker ontspannen geen wedsrtijden. rijd 1 van jullie en tot hoelang is verstandig om te doen???? graag jullie reactie
tot 12 weken is er zowiezo geen probleem, omdat de baarmoeder dan nog achter je schaambotje zit. na die tijd hangt het helemaal van je paard en je eigen gesteldheid af. de ene moet rond 10 weken al stoppen, de ander rijdt nog lange tijd door. persoonlijk zou ik zeggen: zolang je een rustig betrouwbaar dier hebt en je nergens last van hebt: gewoon blijven rijden. hoewel ik eerder voor rustig stappen zal gaan dan draf en galop. maar das mijn mening ps. ik heb zelf geen paard en ik heb ook al in geen drie jaar meer op een paard gezeten (jammer genoeg)
Ik heb wel een paard en reed altijd erg fanatiek (wedstrijden dressuur en springtraining).. Mijn paard heeft 4 mei een veulentje gekregen en toen kwam ik erachter dat ik zwanger was... Tegen de tijd dat ik haar weer kan oppakken ben ik bijna 20 wk zwanger... Kies er bewust voor om niet meer te rijden, hoe braaf mijn paard ook is.. Ik wil het risico niet nemen.. Een vriendin gaat haar nu voor mij rijden en ik blijf haar zo lang mogelijk verder verzorgen en longeren.. Mijn merrie is echt heel braaf en zal geen pas verkeerd zetten, maar als ze schrikken is niets te voorspellen en als er daardoor iets mis zou gaan, vergeef ik me dat nooit... Over een paar maand klim ik dr zo weer op
ik rijd vanaf t begin niet meer, wil t risico niet nemen, het blijft een dier, hoe braaf ook, ze kan ook schrikken.
Ik heb 15 jaar paard gereden waaronder ook dressuurwedstrijden, maar was al gestopt met rijden voordat ik zwanger raakte van Justin. Ik zou het risico niet nemen hoor, het blijft idd toch een dier wat ook ergens van kan schrikken, je moet er toch niet aan denken wat dan de gevolgen kunnen zijn.
Heb ook eigen paard gehad, en bij mijn 1e de gehele zwangerschap paard gereden, zowel dressuur als springen (Concours) Nergens last van gehad, wist niet dat ik zwanger was ( heel verhaal ) Maar ik heb het de gehele zwangerschap gedaan
ja vind heel erg lastig wil zo graag rijden hij is onwijs braaf maar ja wel een 3 jarige die ik december pas zelf hebt in gereden. mischien iemand gaan zoeken die graag rijden wil is verstandig bedankt voor jullie reacties
Zeker een driejarig zou ik voorzichtig mee zijn, een leuke bijrijdster zoeken zou ik doen na die 12 wkeen als je baarmoeder boven je schaambotje komt. Ik heb 28 jaar al paarden, maar elke keer als ik zwanger ben, stap ik niet meer op een rug. En toen ik rond de 25 weken tussen mijn 3 paarden in kwam en een paar flinke trappen heb gekregen op mijn heup, bil onderarm en hand. (hele domme actie, mijn ouders en man zetten ze op de wei, maar deden de halsters af en lieten het hek openstaan, ik racetje naar dat hek en kwam dus tussen die trappende hoeven in te staan).. Sinds dien blijf ik ook uit de buurt en zorg ik dat ik er hek of stalwand tussen heb zitten. Maar ik heb jonge paarden, nog niet ingereden. Mijn vorige paard wat ik heb verkocht reed ik altijd nog voor de nieuwe eigenaresse. Ben ik direct na positieve test mee gestopt.
Ik heb in mijn vorige zwangerschap gereden tot 27 week, daarna hield het voor mij op omdat ik geen adem meer had na 5 minuutjes...
ikzelf ben nu 20 weken zwanger en rijd nog in zoverre heb een bekkeninstabiliteit dus ik stap op en ga dan even lekker stappen. zolang je maar naar je lijf luisterd.. en inderdaad het paard is ook erg belangrijk.. voor mij geldt gewoon lekker in de bak zodat er geen factoren zijn waar ze van kan schrikken.. (hoewel ze helemaal niet schrikkerig is maar toch) nou moet ik wel zeggen toen ik nog niet wist dat ik zwanger was gaf mijn gevoel al wel aan dat ik niet meer durfde.. (niet wetende dat ik een week later positief ging testen) maar later had ik in de gaten dat het paard ook rekening met me hield dus ben ik wel weer relaxter gaan rijden. nu ik door me bekken niet normaal kan rijden voel ik me stiekem wel beetje schuldig maar het komt wel weer.. je moet vooral doen waar JIJ je prettig bij voelt. Luister alsjeblieft niet!! naar al die gevaarlijke verhalen van mensen om je heen want iedereen die hoort dat je nog rijd vind het enger dan jijzelf waarschijnlijk.
Met mijn eerste zwangerschap ben ik met 14 weken gestopt met rijden. Maar dat kwam vooral doordat ik net weer een half jaar aan het rijden was nadat ik mijn knie had verbrijzeld na een val van mijn paard. En doordat mijn paard heel heftig reageerde in die periode. Nu ben ik sinds dit weekend gestopt en morgen ben ik 18 weken zwanger. Op zich zou ik nog wel willen rijden maar ml heeft het liever niet. Dus nu alleen nog maar longeren en verzorgen. Maar hier op stal is een meisje 38 weken zwanger en die rijdt nog gewoon. En volgens mij gaat dat ook heel goed. Dus het is maar net waar je jezelf goed bij voelt.
Ik heb een eigen paard en rijd ook niet meer sinds de positieve test. Ben nu 12 weken maar vind t risico veelste groot. Heb er alleen van de week even in de bak opgezeten maar echt fanatiek rijden doe ik niet meer. Heb nu een meisje die er op rijd. Ik wacht wel tot na mn zwangerschap
Ik heb tot 17 weken paardgereden. Toen merkte ik de dag erna dat ik meer last had van bekken enzo. En dat wilde ik echt voorkomen dus ben ik gestopt.
bedankt voor jullie reacties meiden en na de bevalling??? hoelang daarna zijn jullie weer gaan rijden??
Ik rij niet meer sinds ik weet dat ik zwanger ben. Heb er met ongeveer 8 weken als ik het goed heb nog 1 keer gereden maar het voelde voor mij niet meer goed om erop te gaan zitten. Ik wacht nu wel tot na de bevalling voordat ik weer ga beginnen met rijden en tot die tijd heeft mijn paard lekker vakantie en gaan we andere dingen samen doen.
Ik hoor van de meeste meiden op onze rjvereniging dat ze na een week of 6-8 al weer aardig de draad konden oppakken. Dit is natuurlijk wel afhankelijk van je bevalling.. Dus allemaal maar duimen op een soepele bevalling zonder teveel knippen en andere ongemakken
dat verschilt ook per persoon toen ik op de manege reed reed iemand 5 week na de bevalling weer en een ander stapte er na 3 maanden pas weer voorzichtig op, om na een half uur les weer te stoppen omdat ze niet meer kon. je leest ook verschillende verhalen. het is afhankelijk hoe je bevalling is geweest, hoe je hersteld gaat en wat er door je heen gaat. de een is er sneller aan toe dan de ander.
ik reed ook altijd paard maar ben ook gestopt... en met de zwangerschap wou ik niet meer rijden omdat ik geen risico wou lopen je weet nooit wat er gebeurd stel je paard schrik en hij gooit je eraf kan je wel een miskraam krijgen... en dat vindt ik zunde...
bedankt voor jullie reactie erg fijn wil zaterdag nog 1 x even lekker stappen heb inmiddels een fijne bij rijdster gevonden die 2x per week rijden wil en longeren kan ik dan nog wel zelf hou ik toch nog een oogje n zeil
hey hey ik rij ook fanatiek paard en mijn vloskundige zei dat het niet ernstig is en juist goed voor je i.v.m bevalling als jij een betrouwbaar paard heb gewoon rustig aan en geen gekke dingen doen sucses