Knappen/openspringen cyste op eierstok?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nen87, 6 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Hoi meiden,

Heeft hier iemand ervaring met het knappen/openspringen van een cyste op de eierstok? Zo ja, hoe voelde dat? Is het gevaarlijk?

Liefs

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het openspringen van een cyste kun je voelen, maar het hoeft niet. Het kan een felle steek geven, het vocht loopt uit de cyste je buikholte in, dat kan krampen veroorzaken. Het knappen van een cyste is niet gevaarlijk. Weet je zeker dat je een cyste hebt en hoe groot is die?

3. chupa

chupa Bekend lid

17 jan 2010
    504
    13
    18
    Vrouw
    Groningen
    Ben even nieuwschierig...maar hoe weet je of je een cyste hebt?

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als het een grote is, dan kun je klachten hebben. Ik had pijn in mijn zij, steken en krampen en ik werd maar niet ongesteld. De zwangerschapstesten bleven ook negatief. We waren toen al onder behandeling bij de gyn vanwege onze kinderwens. Op de echo was te zien dat er op elke eierstok een flinke cyste zat. De ene was 6x8 cm, de andere 4x6 cm. Bij mij zijn ze uiteindelijk beide vanzelf weer verdwenen. Ik heb ze niet voelen knappen. Over het algemeen verdwijnen ze na een/meerdere menstruaties vanzelf. Je kunt ook kleinere cystes hebben, maar vaak heb je hier geen klachten door en merk je daar niks van.

Heb je het vermoeden dan dat je een cyste hebt?

5. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    @ jippie, ik had zeker het vermoeden een cyste te hebben. Gebruik normaal clomid ivm pco maar de afgelopen 6 maanden niet omdat mijn vriend in Afghanistan zat. Nu voelde ik de laatste maand zomaar hetzelfde als wanneer er een ei groeit! Dus ik dacht van mezelf een eisprong te krijgen. Alleen bleef het gevoel nu wel erg veel dagen aanhouden en werden het steeds scherpere steken die ik kreeg. Uiteindelijk afgelopen maandag 1 hele felle steek/kramp gehad in die eierstok wat vrij snel gevolgd werd door heel intense krampen onder in mijn buik. Ik kon er bijna niet van lopen. Het leek net alsof de pijn achter mijn endeldarm zat ofzo. Die erge pijn heeft ongeveer een uur geduurd en vervolgens de hele avond nog een beurs gevoel en pijn wanneer ik laag in mn buik spieren aanspande. De volgende dag was het voorbij en heb ik ook sindsdien geen last meer gehad van die eierstok. Daarom vroeg ik me af of het misschien een geknapte cyste zou kunnen zijn..

6. chupa

chupa Bekend lid

17 jan 2010
    504
    13
    18
    Vrouw
    Groningen
    Hi,

Ik heb niet het gevoel een cyste te hebben, was gewoon nieuwschierig...lijkt me erg vervelend als je dat hebt.

Deel Deze Pagina