Hallo Dames, Ik ben net met de pil gestopt, en ik had op een calculator uit laten rekenen wanneer ik het meest vruchtbaar zou zijn. Nou stond daar laatste keer dat je ongesteld was. Dus ik nam aan dat zal wel de laatste dag zijn. Hier kwam dus uit 8 to 10 april. Deze week dus. Maar op andere site zag ik dat het de 1e dag moet zijn van de laatste menstruatie. Dus dan kwam ik uit op 1-3 april. :x. Heeft het nou totaal geen zin om sex te hebben deze week of de week erna?? Dus je raakt alleen zwanger als je sex hebt in de vruchtbare periode? Verder nog tips mbt temperaturen en ovulatietesten? zijn die methodes redelijk betrouwbaar? Vindt het toch wel moeilijk van de ene kant wil ik dat het natuurlijk gaat allemaal , maar ja als je door het niet uitrekenen van al die dagen niet zwanger wordt , dan kom je ook niet ver.... Nou de groetjes
Die calculators die geven een indicatie maar dat verschilt per vrouw en per lengte van de cyclus(het is wel de eerste dag van je menstruatie dit is namelijk de eerste dag van je cyclus). Temperaturen moet je doen vanaf de eerste dag dat je ongesteld bent als je temp dan omhoog gaat heb je je eisprong gehad en ben je daarna niet meer vruchtbaar, deze methode vind ik wel erg betrouwbaar maar moet je wel een aantal maanden gedaan hebben om zo de juiste lengte van je cyclus te weten en de periode waarin je vruchtbaar bent. Als je vruchtbaar bent kun je van je afscheiding lange slierten trekken, het lijkt erg veel op ongekookt eiwit (slijmachtig). Het beste kan je om de dag in je vruchtbare periode sex hebben omdat de zaadcellen tijd nodig hebben om te rijpen. Zaadcellen blijven volgens mij 2 tot 3 dagen leven in de baarmoeder dus als je 2 dagen sex heb voor je eisprong en dan nog op de dag van je eisprong heb je een grote kans. Maar bij het zwanger worden heb je helaas nooit garanties.
Hoi, Je raakt inderdaad alleen zwanger in je vruchtbare periode, maar zaadcellen kunnen wel een tijdje overleven in je baarmoeder. Je moet wel rekenenen met de 1e dag van je laatste menstruatie. Succes in ieder geval!! Chickie
Eigenlijk zeggen de woorden "vruchtbare periode" al genoeg....Toch? Je moet altijd uitgaan van de 1e dag van je menstruatie.
Als je net gestopt bent met de pil, en je dus niet weet hoe lang je cycli zullen zijn, heeft zo'n calculator uberhaupt nog weinig zin. Die gaat namelijk uit van een cyclus van 28 dagen, waarbij je ovulatie ook nog eens netjes op dag 14 valt. Maar dat hoeft bij jou niet per se zo te zijn. Misschien duurt jouw cyclus wel 35 dagen en ovuleer je vandaag. (Ik zeg niet dat dat zo is, maar het zou kunnen) Dus wat andere dames al zeggen: andere methoden dan puur naar de datum kijken zijn veel beter. Je kan beter letten op vruchtbaar slijm, temperatuur, baarmoedermond en je libido Maar feit blijft inderdaad dat door de boot genomen seks tijdens het overgrote deel van de maand 'zinloos' is.
Nou ja "zinloos'... ik hoor mijn vriend niet klagen ... haha. Bedankt dames voor al jullie reacties.. Ik heb net wat ovulatietesten gekocht. Nu nog even de thermometer zoeken...
Incky: Je zegt dat je net gestopt ben met de pil... Grote kans dat je lichaam nog moet ontpillen. Dit kan betekenen dat je in 1x normale cyclus hebt, maar dit kan ook betenenen dat je pas na een aantal maanden ongesteld wordt!! (tik maar voor de gein eens 'ontpillen' op google in) Maar goed, laten we hopen dat dit bij jou niet het geval is en het snel raak is! Functioneel seks hebben is inderdaad maar een paar dagen per maand, de rest is gewoon voor de fun Succes ermee!
Ik wou net zeggen... zinloos is het nooit. Zorg dat je er lol inhoudt, jullie zijn nog maar net begonnnen! Geef je lijf even de tijd te 'ontpillen'. Na een paar maanden is je cyclus hopenlijk regelmatig en dat weet je redelijk precies wanneer je vruchtbaar bent. Verdiep je even goed in het temperaturen voordat je begint: het moet altijd op hetzelfde moment van de dag. Dus als je meestal om half 7 je bed uitkomt, moet je altijd om half 7 tempen (ook in het weekend dus even wakker worden en daarna weer lekker verder slapen.) Als je een uur ervoor je bed uit bent geweest om naar de wc te gaan, is de meting al niet meer betrouwbaar. Ook (veel) later naar bed, alcohol, ziek zijn etc. heeft invloed op je temperatuur. Maar als je het een paar maanden bijhoudt en ook let op je slijm, zul je vrij goed in de gaten krijgen wanneer je vruchtbaar bent. En dat vergroot de kansen wel. Als je Engels goed is, kan ik de de site van Fertility Friend erg aanraden. Je kunt daar je temperatuur in een grafiekje bijhouden + extra gegevens invullen over bijvoorbeeld afscheiding en baarmoederstand. Maar daarnaast krijg je de eerste maand elke dag een mailtje (dus wel in het Engels!) waarin alles wordt uitgelegd over je hormomen, cyclus en hoe je vruchtbare dagen kunt herkennen.