knarsen en klemmen tijdens de zwangerschap

Discussion in 'Zwangerschap' started by Amfy, Oct 14, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

sinds 3 weken heb ik soms last van kaakpijn boven en onder.ik heb hiervoor contact gehad met een tandarts die gaf te kennen dat hij waarscheinlijk niets kan doen omdat het om knarsen/klemmen gaat.ik heb dit voor de zwangerschap niet gedaan en nu dys sinds een week of 3 wel.vannacht is het erg extreem geweest en heb ik bijna niet geslapen omdat ik z'n pijn had :( zou dit komen dan door de hormonen of wat kan het zijn.mischien dat er mensen zijn die dit herkennen en tips hebben wat ik eraan kan doen?alvast bedankt

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

echt niemand die dit kent?

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hmm, ik was een tijdje terug bij de tandarts en had toen veel kiespijn. Hij keek eens even en vroeg of ik ook vaak hoofdpijn had. Ja, vrij regelmatig. Volgens hem zou ik 's nachts waarschijnlijk liggen knarsen, waardoor zowel die kiespijn als de hoofdpijn zouden ontstaan. Klonk mij wel logisch in de oren, omdat ik regelmatig last had van m'n kaken 's ochtends, alsof ik idd erg geklemd had.
    Hij heeft toen een soort carbonpapiertje tussen m'n tanden gezet, waarmee ik ff moest knarsen, zeg maar. Dat gaf dan af op bepaalde knelpunten op m'n tanden en kiezen en hij kon toen ook zien dat ik niet voldoende ruimte had om te bewegen...
    Hij heeft toen hier en daat wat afgeschaafd van mijn tanden en sindsdien is de kiespijn weg en de stramme kaken met bijbehorende hoofdpijn ook!

Misschien ook een idee bij jou? Maar dat ligt er maar net aan waar dat knarsen door komt natuurlijk... Het kan ook verhoogde spierspanning zijn en dan zou je het beste dagelijks wat extra magnesium kunnen slikken...

4. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

Jul 15, 2008
    564
    0
    0
    Nou, ik knarste al voor m'n zwangerschap, en ik heb er een
    paar jaar geleden een bitje voor gekregen, die heeft de tandarts
    aangemeten. Helpt prima, ik klem nog wel denk ik maar geen
    pijnlijke kaken meer en m'n kiezen blijven ook heel.

5. susilotte

susilotte Lid

Sep 27, 2008
    17
    0
    0
    Ook ik had voor de zwangerschap al last van tandeknarsen.
    Ik heb hier ook eenbitje voor gekregen en heb dit al een aantal jaar. Ik knars nog steeds heb er alleen minder last van.
    Maar merk wel nu in de zwangerschap dat ik er weer mee rlast van begin te krijgen. Veel knaresen en veel hoofdpijn.

Maar zo'n bitje kan al erg goed helpen.
    Succes ermee

Share This Page