Knarsen tanden!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Sukke, Jul 31, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Vanmiddag zat mijn zoontje ineens te knarsen tanden..... :(
    Hij heeft sinds 2 dgn zijn 2 voortandjes door. De twee voorste ondertanden en zijn snijtanden heeft hij al 1,5 maand.
    Maar dat knarsen, pff ik krijg er helemaal kippenvel van. Dat kan toch niet goed zijn voor zijn tanden of maak ik me nu druk om niks?

2. Balou

Balou Fanatiek lid

Mar 27, 2007
    2,320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Onze zoon doet het ook en ik vind het ook vreselijk horen :(, krijg er kippenvel van.
    Volgens mij kan het niet echt kwaad.

3. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    Allebei mijn meiden doen het. Akelig geluid inderdaad maar je doet er vrij weinig aan.

4. eefje85

eefje85 Bekend lid

Dec 28, 2009
    592
    4
    18
    Brrr... hier nog een! Ik word ook helemaal eng van het geluid en hoop dat het afgelopen is als zijn boventandjes goed door zijn.

5. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Simone heeft het een week gedaan ongeveer, en toen ineens niet meer.
    Mijn zusje heeft het jaren gedaan in haar slaap, die hield geen voortanden meer over. Na het wisselen gelukkig mee gestopt....

6. goldy

goldy Fanatiek lid

Sep 1, 2009
    2,253
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje heeft het ook een tijdje gedaan.. laatste tijd niet meer, denk niet dat het veel kwaad kan. Alleen vond ik het ook nooit leuk dat geluid hihi

7. Que

Que Niet meer actief

Hier nog 1 die het doet. Vresselijk om aan te horen. Hoop dat het wel op gaat houden want t lijkt mij niet goed voor de tandjes.

8. Gizzy3378

Gizzy3378 Actief lid

Oct 18, 2010
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje heeft dit ook gedaan toen zijn eerste tandjes doorkwamen...Je kunt er helaas niks aan doen,heb de tandarts gevraagd of het kwaad kan maar die zei dat het geen kwaad kan..

9. nony

nony Fanatiek lid

May 4, 2007
    3,308
    241
    63
    nh
    ohhhh hier nog een....vreselijk vind ik het.

10. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Hahaha hier ook en knoerhard zn tandjes op elkaar zetten en dan nog een beetje grommen hahaha

sja het is iets nieuws in de mond dus doen ze dat.
    Heb ik vroeger ook gedaan zei mn moeder, kon geen kwaad iig.

11. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Tijdens de periode van tandjes krijgen, deed mijn dochter het ook regelmatig. Nu ze alle tandjes heeft is ze ermee gestopt.

12. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Oké, is dus niet zo gek. Dat het geen kwaad kan vraag ik me toch af? Of zou ik me meer zorgen moeten maken als hij er echt mee door blijft gaan wanneer de tanden straks helemaal staan?

13. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,785
    18,949
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Rotgeluid hè? Maar het is wel normaal, het is natuurlijk harstikke onwennig die rare dingen ineens in je mond. En waarschijnlijk vinden ze het zelf wel een interessant geluidje.

Volgens mij kan het geen kwaad als ze overdag zelf (bewust) knarsen. Als ze ouder worden en ze blijven het doen, ook in hun slaap, kan het uiteindelijk wel zorgen voor schade aan het gebit. Ik heb in mijn slaap wel eens een kies kapot geknarst. Dat zou me nooit lukken als ik wakker ben! Ik denk dat voor de meeste kinderen ook geldt dat ze hun tanden niet kapot knarsen als ze wakker zijn. (Enkele bijzondere uitzonderingen daargelaten) Je stopt namelijk vanzelf als je merkt dat het zeer gaat doen. In je slaap is een ander verhaal, dan werkt de "rem" die ervoor zorgt dat je niet teveel kracht zet niet goed.

Voor kinderen en volwassenen die 's nachts knarsentanden, zijn er trouwens speciale bitjes om de tanden en kiezen te beschermen.

14. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn deed het ook een paar dagen, en daarna was het knarssen ineens over...vreselijk geluid inderdaad

15. krummeltje

Jul 25, 2011
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat knarsetanden heeft J ook een tijd gedaan, Hoe vaker wij zeiden dat hij het niet moest doen, hoe vaker hij het wel ging doen.
    Wij zijn het gaan negeren en uitewindelijk stopte het. Hij deed dit steeds als er een nieuw tandje bij kwam. Alsof hij uitprobeerde wat hij ermee kon. Nu heeft hij alle tanden en knarst hij niet meer. Bij zijn kiezen doet hij het gelukkig niet.
    Even doorbijten en dan stopt het wel en niet teveel aandacht aan schenken.
    Succes

16. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    3,708
    4
    38
    Hier ook een tandenknarsertje :p Het zal er wel bijhoren denk ik!

17. willet

willet Fanatiek lid

Nov 2, 2009
    1,149
    0
    0
    owww ieehh ik vnd het zo vervelend als ie dat deed. Maar je doet er inderdaad weinig aan..ook niet teveel aandacht aan schenken want als je telkens zegt 'niet doen' oid vinden ze dat ook weer leuk.
    Na een tijdje was het weer over maar iehhh vond het ook echt niks dat geknars..

18. willet

willet Fanatiek lid

Nov 2, 2009
    1,149
    0
    0
    Ow sorry, had ik ff overheen gelezen...mee eens dus! :)

Share This Page