Baby valt niet te troosten in bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door xBella, 23 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xBella

xBella Actief lid

1 apr 2015
    235
    0
    0
    Ik probeer op advies van het CB rust en regelmaat in de kleine te brengen, alles gaat goed behalve het in bed gaan. 'S nachts gaat het prima maar overdag zit hij zo tegen ze slaap te vechten en wilt hij alleen maar lopend in slaap worden gewiegd.

Dat was tot 2 weken geleden anders, toen kon hij prima in slaap vallen in z'n bedje. Hoe zit het met troosten? Mij werd geadviseerd om de 5 minuten te gaan troosten, alleen krijg ik hem dan niet stil.. Zijn er meerdere moeders die met dit probleem kampen?
    Als ik hem eruit haal is hij stil, maar dan gaat hij de hele tijd jengelen omdat hij moe is.

Iemand tips?
    Hem laten liggen of er weer uithalen?

2. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Ik zou (maar dat is persoonlijk) mijn kindje nooit laten huilen, zonder troost.
    Je baby is nog heel klein en heeft ook nog een ontzettende behoefte aan huidcontact en mamahonger.

Hier ging de baby overdag in de draagdoek, of bij mij op de buik (lag op de bank dan ofzo).
    Mijn dreumes kan nog steeds niet zelfstandig in slaap vallen en dat vind ik prima.

Maar goed, ik weet natuurlijk niet wat je zelf wilt en waar je achter staat.
    Persoonlijk geloof ik dus niet in die specifieke adviezen van 't cb;) maar het past dan ook niet bij onze denkwijze.

3. xBella

xBella Actief lid

1 apr 2015
    235
    0
    0
    Oh nee begrijp me niet verkeerd, ik hou er ook zeker niet van, maar wetend dat hij binnekort naar de kinderdagverblijf moet maakt het wel extra lastig. Ik zie zelf namelijk ook dat hij enorm veel onrust in hem heeft en daarom zou die rrr goed bij hem passen..

Inbakeren vind ie verschrikkelijk dus dat doe ik hem maar niet aan,

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Rust en regelmaat kan op zoveel andere manieren dan maar te laten huilen.

Als een baby huilt verhoogd het stress niveau en als er niet gereageerd wordt verergert dit. Huilen heeft een functie.
    Babys kunnen geen klok kijken en voor hen kan 5 minuten dus gerust het gevoel van wat voor ons bijv 5 uur is geven.

Slapen is belangerijker dan de plek waar een baby slaapt. Dus slaapt hij wel bij jou? Geef hieraan toe. Met een ergonomische draagdoek/zak heb jij je handen vrij en ligt hij veilig bij jou.

En straks naar het kdv, dat is straks niet nu. Juist veel kindjes gaan rond de 3 maanden beter slapen overdag. Ook zijn er genoeg kindjes die juist goed slapen op het kdv.

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier werkte troosten in bed ook niet altijd. Meestal haalde ik hem dan uit zijn bedje en nam hem bij me, maar ging niet de slaapkamer uit.
    Ik ging dan met hem rondjes lopen door de kamer of in de schommelstoel zitten totdat hij sliep en dan legde ik hem weer over in zijn eigen bed. Dit gebeurd nu nog wel eens en ik kan me er niet (meer) druk om maken. Ik merk langzaam aan dat het steeds beter gaat, soms even een periode niet, maar dan opeens lukt het hem weer wel.
    Hier ben ik tot ongeveer 3 maanden vrij makkelijk geweest met slapen. Wilde hij niet in zijn bed, dan haalde ik hem er weer uit en probeerde ik het op bovenstaande manier, werkte dat binnen 15minuten niet, dan nam ik hem gewoon weer mee naar beneden.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als troosten in bed niet helpt, gewoon lekker bij je nemen. Hij is nog maar klein en heeft behoefte aan de veiligheid die jij kunt bieden.
    Heb je al eens gedacht aan een draagdoek? Dat is ideaal: biedt rust voor je kindje, hij kan dan lekker slapen, en jij kunt wat doen.
    Op die manier kun je juist heel goed al een ritme met hem inzetten, waar je op voort kunt borduren als hij straks naar KDV gaat/wel zelf in bed wil slapen. Dat komt meestal wel redelijk vanzelf goed rond de tijd dat jij weer gaat werken :)

7. xBella

xBella Actief lid

1 apr 2015
    235
    0
    0
    Ik heb 2x gezegd, ik laat hem liever niet huilen. En nee kdv is over 1 week

8. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    Komt goed! Hier hebben beiden kindjes de eerste 3 maanden op me geslapen, wilde absoluut niet ergens anders dan bij mij. Ik heb er gewoon aan toegegeven...anders was het toch niet gelukt. Ze hebben gewoon even nodig om te wennen aan de wereld en hebben de nabijheid en het vertrouwen van mama gewoon even heel hard nodig. Hoe meer je eraan toegeeft Hoe beter voor je baby.
    Met 3 maanden was het bij beide baby's over en sliepen ze in hun eigen bedje. Plus, bij de oppas gaat het vaak toch heel anders als thuis. :)

9. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Laten huilen werkte hier averechts. Hij werd er alleen maar hysterischer van. Ik vind 6 weken ook wat vroeg daarvoor. Je kindje begrijpt hier dan sowieso nog niks van.
    Wat wij deden is dan maar in de draagdoek.
    Ik zette hem ook wel eens in de kinderwagen met de maxicosi erop en dan deed ik de wagen met mijn voet heen en weer bewegen, terwijl ik tv zat te kijken of wat dan ook.
    Als het krampjes zijn, helpt lekker samen douchen ook wel. Daar werd onze zoon altijd heel relaxed van.
    En veel wandelen...

Succes! Ben blij dat de nachten goedgaan!!!!

10. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het kdv is echt wel wat gewend hoor. Maak je geen zorgen.

11. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als lopend in slaap wiegen werkt, dan zou ik dat gewoon doen en tegen het kdv zeggen.

12. Myrdal

Myrdal Lid

6 mrt 2015
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje viel op die leeftijd alleen aan de borst in slaap, in zijn eigen bedje al helemaal niet. Ik heb me toen ook veel zorgen gemaakt over het slapen op het kdv.
    Het viel 100% mee, nee, hij sliep daar ook niet in een ledikant, maar in de hangwieg wel, of in de hangmat van de box. Toen ik dat een keer vertelde dat ik me daar zorgen over maakte zeiden ze dat dat absoluut niet nodig was, ze hadden een heel draaiboek aan trucjes om baby's in slaap te krijgen en ze waren bij die van mij nog niet eens tot de helft gekomen. Daarna kon ik het heel makkelijk loslaten.
    Hij slaapt nu meestal in totaal 4 uur op het kdv en ik krijg een vrolijk mannetje terug.

Dus ik herken je bezorgdheid over het slapen op het kdv, maar gelukkig komt het meestal goed.

13. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wat laten huilen betreft heb ik nooit naar het CB geluisterd. Ik heb dat puur op mijn eigen gevoel gedaan. Ik heb mijn dochter de eerste 3 maanden in slaap moeten wiegen. Ze kon niet zelf in slaap vallen. Overdag sliep ze niet eens in een bedje, omdat ze te overstuur raakte dus lag ze naast me op een voedingskussen met waskussenhoes eroverheen of in de box.

Vanaf een maand of 3/4 hebben we inderdaad stukje bij beetje geleerd haar in haar eigen bedje te laten slapen.

Jouw baby is nog zo klein. Luister naar je eigen gevoel.

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je kindje is nog maar 5-6 weken oud en gaat nu al naar het KDV? Dat is wel erg vroeg.... Doorgaans starten ze met 10 weken, als de moeder weer gaat werken?
    Is er een speciale reden dat hij veel vroeger al begint?

15. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik begrijp je helemaal. Hier was het overdag eerst ook heel moeilijk. Ook ik heb rust regelmaat en inbakeren geprobeerd. Na 2 dagen ontdekte ik dat laten huilen sowieso niet werkt. Niet voor mij een niet voor mijn meisje.
    Ik probeerde haar overdag tenminste 1x in haar bedje te laten slapen en verder wandelde Ik met de wagen of viel ze op mij in slaap. Ik legde dan een hittepit in haar bedje en als haar bedje lekker warm was legde Ik haar in bed (hittepit er weer uit).

En nu gaat het gewoon eigenlijk goed! En heel soms eventjes niet. Maar ik maak er geen drama van. De nachten slaapt ze heerlijk Door! Er is geen volwassene die echt nooit slaapt dus het komt uiteindelijk gewoon goed.
    De eerste weken is echt wennen. Tussen de 5 en de 12 weken waren hier het lastigst wb slapen.

16. xBella

xBella Actief lid

1 apr 2015
    235
    0
    0

Ohh stop hou op, ik vind het vreselijk, maar hij is dan 8.6 weekjes oud en geen 5-6..
    Tijdens de zwangerschap verlof is mijn contract niet verlengt. Nieuwe baan gevonden maar kon hem alleen krijgen als ik eerder begon. Ik heb de keuze gemaakt en het zijn maar 2 daagjes van 5 uur.. Derest past mijn moeder bij ons thuis op.

17. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.151
    3.181
    113
    meid maak je niet druk. of je kindje nou 8 of 10wk is maakt niet uit.
    wat betreft laten huilen, zeker je eerste kindje? als ik terug kijk was ik ook zo 'gestrest', ik was zo bang dat ze niet in dr eigen bedje wilde gaan slapen en dat ik een baby creëerde die dus alleen op me of bij ons in slaap viel. ik zou zeggen, zorg dat ie aan zn slaap komt! onze dochter was 2 weken plakbaby en opeens ging het beter. nu met spongetjes het afgelopen jaar was het ook plak, maar buiten sprongetjes om slaapt ze nergens lekkerder dan in dr bedje. probeer niet te veel na te denken en volg je kindje.
    ik denk dat mocht hier een tweede komen ik er ook een stuk rustiger onder ben. accepteren accepteren accepteren, het is een fase ;)

18. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ben. Nu beniruwd naar hoe zij dat op kdv doen?! Haha

19. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Weet je mijn zoontje sliep eerst alleen maar ik de draagdoek en op mij. Ik was zo bang voor het KDV. Nou daar sliep meneer gewoon hoppa twee uur in z'n bedje! Had me voor niks druk gemaakt! Komt echt goed!

20. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Waar zou dat dan aan liggen vraag ik me af?!

Deel Deze Pagina