ingegroeide teennagels

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bapsie, 16 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bapsie

bapsie Niet meer actief

Hallo,

Ons jongste zoontje heeft 2 ingegroeide teennagels (grote teen)
    huisarts heeft er met de kraamvisite naar gegeken en adviseerde vet houden en 2xperdag voeten badje eerst geen biotex.

nou lijkt het toch erger te worden (rood/warm tegen ontsteken aan) en ga ik wel beginnen met biotex en evt morgen of overmorgen weer naar de huisarts want ik wil geen gekkigheid maar heeft iemand hier ervaring mee? en zo jah hoe is dat bij jullie kleintjes behandeld?
    (werk zelf in de zorg dus zal wel op tijd aan de bel trekken bij de huisarts maar wil gewoon graag jullie ervaringen horen, kan toch niet eerder bellen dan morgen vroeg voor een afspraak.)

groetjes...

2. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Ken het alleen van vriendlief. Die is meerdere keren behandelt aan beide grote tenen. Het kwam bij hem steeds weer terug en uiteindelijk hebben ze een deel van de nagel weggesneden (aan beide zijkanten).

Ik heb geen idee hoe zo dat doen bij jonge kinderen.

3. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Ik moet hier de nagels van de heren ook heel goed kort houden en op tijd knippen anders zit ik met t zelfde probleem... Ze groeien hier naar binnen toe...

4. bapsie

bapsie Niet meer actief

tja ze zijn hier vanaf de geboorte al ingegroeid dus kan niet knippen... vel zit er nog tever overheen...

5. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Hier was dat met z'n vingernageltjes in het begin.. de truck was juist NIET te kort knippen, en zo recht mogelijk af knippen (dus geen boogje) waardoor het aan de zijkant niet meer in kon groeien en idd rood, dik warm en soms zelfs een beetje pussig kon worden

Deel Deze Pagina