knarsentanden in slaap

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Kaardebol, 24 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaardebol

Kaardebol Niet meer actief

hey allemaal!

Mijn zoontje van 2 doet onwijs knarsentanden in zijn slaap...
    nu ik het tik lopen de rillingen gewoon over me rug hahahahaha

zijn er meer peuters die dit doen?
    en wat doen jullie ertegen?

Hij zelf heeft er geen last van hahaha maar ben zo bang dat hij zijn tandjes kapot maakt.

2. biseco

biseco Actief lid

5 apr 2006
    315
    39
    28
    omgeving rotterdam
    Hier nog een kleuter die het doet. In stressvolle periodes doe ik het zelf ook. Dus mijn dochter heeft het niet van een vreemde. Ik lees mee voor adviezen

3. Hester

Hester Niet meer actief

Ieieie dat doet onze kleuter ook, vreselijk!
    Maar ik heb geen tips, sorry.
    Ja, soms doe ik een speen in zijn mond, maar wat nou slechter is voor de tandjes....;)

4. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Finn doet dat ook regelmatig. Geen idee wat ik er aan kan doen. Mijn man zegt dat ik dat ook doe...haha!

Toen hij een keer ziek was en bij ons sliep, heb ik ook echt zijn speen in zn mond gedaan~!

5. MiSe

MiSe Niet meer actief

Ik doe het ook en heb bij de tandarts een bitje gekregen, helpt heel goed! Maar of het voor kleine kindjes werkt? Je zou eens bij de tandarts kunnen vragen, Hey glazuur gaat wel van de tanden erdoor, het slijt gewoon weg..

6. diddi

diddi Bekend lid

1 jan 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een dochter die het doet en ikzelf doe het ook. Net als MISe heb ik ook een bitje. Deze heb ik al heel lang. Eerst voor boven en nu voor onder.
    Ik heb bij de tandarts navraag gedaan voor mijn dochter (2,5jr), omdat ik niet wil dat haar tanden kapot gaan (zoals die van mij wel zijn gegaan!). Volgens de tandarts kan het met melktanden allemaal nog geen kwaad en groeien ze er overheen.
    In juni moet ik weer met mijn dochter naar de tandarts en ga ik er toch weer over beginnen, want het is echt geen gehoor!
    Dus ik lees ook graag mee naar tips!

7. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Mijn dochter deed het ook heel erg. Ze had op het laatst nog maar hele kleine voortandjes... Na het wisselen schijnt het over te gaan of in ieder geval stukken minder te worden zei mijn tandarts altijd. Die deed er altijd heel luchtig over. Het klopte in ons geval wel. Nu hoor ik het eigenlijk nooit meer bij mijn dochter. Anders zou je een kindertandarts kunnen bellen voor advies.

8. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Onze zoon doet het ook echt erg!! je kunt het zelfs aan zijn tandjes zien. Volgens de tandarts is er niets aan te doen. Hij heeft nog een speente in bed en dit heeft hij dus bewust tegen het tandenknarsen. Onze tandarts zei als ik de keus moet maken dan maar een speentje.
    Vaak zijn peuters/kleuters het wel afgeleerd als ze een volwassen gebit krijgen.
    Ja en bij volwassen en "grote"kinderen krijg je een gebitsbescherming, maar dit kan natuurlijk niet bij peuters.
    Tandarts gaf aan zolang hij het niet doet bij een volwassen gebit is er nog geen probleem.
    Maar goed als ik het snachts hoor baal ik er ook ontzettend van omdat ik weet dat hij zijn tanden beschadigd!!!
    helaas ook geen tips hier................

Deel Deze Pagina