Waarom doe je t nóóit goed?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jucade, 7 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik geef Justin nog steeds bv (weliswaar uit n fles, maar goed). Nu vraagt iedereen hoe ik dit volhoudt. T afkolven en dan weer de fles geven.. Ikzelf ben er al aan gewend en met 20 minuutjes ben ik klaar met 1 voeding kolven en Justin drinkt dit weg met 20 minuten dus dit is allemaal best te doen. Ik wil dit graag vol gaan houden tot mijn verjaardag (18 aug) en dan langzaamaan overgaan op volledige fv. En dán krijg je commentaar.. :confused: Ik krijg vragen van; Nu ben je toch al maanden bezig en t gaat toch goed? waarom stop je dan met 6 maanden? T is beter om dán gewoon door te blijven gaan hoor! :confused: Nou sorry hoor.. Maar ik heb dit voor mezelf besloten omdat ik dán een keer aan mezelf ga denken (misschien klinkt dit nu een beetje ego en dramatisch) maar ik vind dat ik daar gewoon 'recht' op heb. Is dit nu echt zo vreemd? Ik krijg dan gewoon de neiging om me hier voor zelfs te gaan verdedigen. T moet toch niet gekker worden! :rolleyes:
     
  2. Niet meer actief

    nou volgens mij is het nog altijd JOUW kind en JOUW beslissing en wat anderen daar van vinden is HUN probleem ;)
     
  3. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Iedereen moet doen waar hij of zij zich/haar goed bij voelt, en wat een ander daarvan vindt..... Je doet het in andermans ogen toch nooit goed.
     
  4. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    Vervelend dat je zulke mensen in je omgeving hebt...toen ik af ging bouwn (al met 5 weken) had ik gelukkig niet van die types om me heen...maar wel heel vervelend voor jou...het is jouw lichaam en jou keuze hoor meid..niks mis mee!
     
  5. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    ach meis , mensen moeten altijd wat te zeuren hebben.
    ik vindt het knap van je dat je alles kolft, ik heb zelf 9 maanden BV gegeven en dat vond ik al redelijk zwaar.
    petje af dat je het toch 6 maanden heb volgehouden op deze manier!
     
  6. illuminate

    illuminate Actief lid

    20 apr 2007
    416
    0
    0
    Ik geef nu vier maanden BV, en ik wil het ook afbouwen (rond de tweede week van deze maand). Misschien dat ik 2 voedingen ('s ochtends en 's avonds) blijf geven, als dat mogelijk is.

    Kolven lukt me niet. 's Ochtends lukt het me om een flesje voor de helft te vullen, en de rest van de dag gaat het moeizaam. Mijn zusje gebruikte dezelfde methode als jij: kolven, en daarna flesje geven. Kolven lukte haar goed.
     
  7. Duveldraakje22

    Duveldraakje22 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik vind het echt knap van je dat je het 6 maanden heb vol gehouden!
    Ik zelf heb het maar 3 weken kunnen doen omdat ik door mn migraine en spierziekte weer medicijnen moest gaan slikken. Ik weet dat je met ibuprofen gewoon bv kan blijven geven, maar mijn schatje hoeft die hoeveelheid medicijnen niet binnen te krijgen als het niet nodig is.
    Nu heb ik ook medicijnen gekregen waarbij je dus echt geen bv meer mag geven. ik moest dus echt stoppen, vind het ergens heel erg jammer, maar Anouk doet het supergoed met fv.

    Het is jouw lichaam en jouw keuze, laat die mensen gewoon kletsen jij voelt zelf het beste aan wat goed is en 6 maanden is echt lang hoor. Ik vind het echt heel erg knap!

    Liefs,
    Duveldraakje
     
  8. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :oops: Ik geef t nu 4 maanden maar wil t tot 6 maanden zeker geven..
     
  9. Duveldraakje22

    Duveldraakje22 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Dan nog je hebt het in ieder geval al 4 maanden gedaan en wil het volhouden tot 6 maanden, das nog ontzettend knap!

    Liefs,
    Duveldraakje
     
  10. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Nou, die mensen weten dus duidelijk niet wat het inhoudt om alles te moeten kolven! het is gewoon zwaar, ookal ben je het gewend en ookal gaat het relatief gemakkelijk.

    het is al geweldig dat je het zo lang doet! Ga je vooral niet verontschuldigen, nergens voor nodig!
     
  11. Loewiese

    Loewiese Actief lid

    15 okt 2006
    124
    4
    18
    Hartstikke knap dat je het volhoudt met kolven en flesje geven, ik heb dat ook een maand ofzo gedaan en was het toen meeer dan zat (mijn dochter was toen 4 maanden). En een gezeik van m.n. mijn schoonouders.... Irritant. Jouw kind, jouw leven, jouw beslissing!
    Groeten,
    Maaike
     
  12. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Met zo'n opmerkingen moet je boven staan meid! Het is jouw kind en jij moet doen waar jij je het beste bij voelt. En tot 6 maanden bv geven is echt heel wat! Echt gewoon knap als je het 6 maanden geeft hoor! Het is niet niks en het vergt een helehoop energie!

    Ik ben na bijna 2 weken gestopt met bv! ik had toen kloven en borstontsteking aan beide borsten! Ik hield het gewoon niet meer vol, had de tranen al in de ogen als het bijna zover was dat Joris weer moest eten! Toen ik dus stopte kreeg ik eerst ook commetaar! Ik moest maar "even doorzetten! Het is zoiets "moois"! Ja het is idd iets heel moois! Heb me toen ook nergens wat van aangetrokken en als iemand er wat van zei gaf ik meestal als antwoord: Jij weet niet wat ik voel!
     
  13. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Sluit ik me helemaal bij aan doen. Gewoon doen meid ;)
     
  14. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Het is al hartstikke goed dat je het 6 maand hebt volgehouden.
    Trek je er niks van aan, en evt kun je zeggen, dat bepaal ik zelf wel.
    Bij mij liep de bv na 3 weken terug, en het deed ook veel pijn, en ik had kloven.Jammer genoeg want ik had het ook wel langer willen door doen.
     
  15. Lilly

    Lilly Fanatiek lid

    1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Meid het gaat niemand wat aan!

    Maar ik begrijp wat je bedoeld.
    Was vanmiddag bij vrienden en vertelde net dat ik bijna helemaal ben overgestapt op fv. Vertelde het hele verhaal, dat het na de dood van mijn vader steeds minder werd en dat ik gewoon de energie echt niet had /heb om het weer op te krikken. 1 van die vrienden, een MAN notabene, was even weg en kwam net binnen toen ik zei dat ik 'dus had besloten om helemaal over te gaan op fv'. O zei die, maar het is toch veel beter om het langer te doen!? (alsof ik dat niet weet en me daar al niet genoeg schuldig over voel terwijl ik WEET waarom ik stop etc.).

    Gelukkig nam zijn vriendin het gelijk voor me op en hij had niet het hele verhaal gehoord maar toch. Het doet zeer.
    Het was een pijnlijke beslissing, maar in ons geval wel het beste en dat anderen dan denken dat ze er een mening over mogen hebben...

    Probeer er inderdaad boven te staan meis en bedenk waarom jij beslist straks te stoppen. En je kan het toch nooit goed doen voor anderen. Want de een begrijpt idd niet waarom je zo moeilijk doet terwijl fv toch 'net zo goed is' en de ander lijkt wel een bv activist en probeerd je allerlei schuldgevoelens aan te praten als je maar overweegt een keer een flesje te geven!

    Volg je eigen gevoel, dat zeg ik ook steeds tegen mijzelf.
     
  16. jolanda1976

    jolanda1976 Bekend lid

    29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Bij mij was het juist andersom.Wilde bij de tweede juist borstvoeding geven.Maar in het begin liep het gewoon niet zo lekker.Als ik dan wel eens aan voeden was,was het van'geef toch lekker een fles met dat geklooi' pffff :confused:
     

Deel Deze Pagina