wakker maken voor de laatste voeding of door laten slapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Adnalie, 28 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Hoi hoi,

Ik vraag me af hoe jullie dat doen.
    Mijn dochter is bijna 3 maanden en krijgt vaak rond 18.30/19.00 de 4e voeding en dan rond 21.30 maak ik haar wakker voor de laatste voeding.
    Het gebeurt vaak dat ik har om 18.45 wakker moet maken voor die 4e voeding. maar ja als ik datniet doe, zou de laatste voeding erg laat worden.
    Wat zouden jullie doen? Haar na de 4e voeding als ze moe is, op bed leggen en door laten slapen, niet meer wakker maken? Of nog wel wakker maken voor de laatste voeding?
    Ze slaapt nog niet altijd de nachten door.

2. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Wij zijn rond 2 maanden juist begonnen met de fles van 22.30 omdat ze anders te weinig binnen kreeg. Toen is ze door gaan slapen. Wij doen altijd om 18.30 in bad, de fles en naar bed en dan om 22.30 dus nog een keer wakker maken. Ik zou het wel doen als ik jou was. Stel dat ze doorslaapt zonder die voeding, krijgt ze dan niet veel te weinig binnen? Maar je kan het natuurlijk altijd eens proberen.....

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Je kunt haar eens 2-3 dagen laten proberen zelf een ritme te vinden. Misschien komt ze dan inderdaad voor die 5e fles midden in de nacht. Of vind ze juist een ander handig ritme. Die 5e fles heeft ze wel nodig op haar leeftijd.

Ik weet dat wij met 3 maand die laatste fles nog om half 11 gaven. Ook omdat het anders te vroeg kwam na de 4e fles. Pas na 4 maanden kon dat eerder doordat zijn hele ritme veranderde.

4. Guppy1978

Guppy1978 Actief lid

26 dec 2007
    231
    0
    0
    ohja hier maak ik haar ook wakker om 23.00 uur ongeveer voor de laatste fles, anders is ze al om 2/3 uur weer wakker omdat ze honger heeft..
    maarja gewoon uitproberen toch? je bent er snel genoeg achter of ze doorslaapt

Deel Deze Pagina