knarsetanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Debor, 3 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debor

Debor Lid

4 dec 2015
    62
    12
    8
    Vrouw
    Hallo
    Sinds 2 dagen heeft mijn zoontje (bijna 9 maanden) ontdekt hoe hij moet knarsetanden ... wat een verschrikkelijk geluid is dat ....
    Hij heeft onder 2 tanden helemaal en boven nu 1 een klein stukje .
    Mijn vraag is nu , heeft iemand hier ervaring mee ? Moet ik hem gewoon maar laten gaan , of het toch proberen tegen te houden ? (Wat niet erg goed lukt , trouwens ...) lijkt me toch niet goed voor zijn tandjes ?
    Ik hoop maar dat dit ook weer een "fase" is , want ik krijg de rillingen van het geluid ....

2. roxannekuh

roxannekuh Niet meer actief

Mijn dochter heeft dat op het begin ook veel gedaan toen ze pas haar tandjes doorhad. Zeggen dat het niet mag heeft toch geen zin. Moet zeggen na een paar weekjes was het vanzelf alweer over. Zover ik weet doet ze het nu niet meer. Ik denķ geen aandacht eraan besteden dan zal het vanzelf weer overgaan. Al is het inderdaad een vervelend geluid.

3. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ja wij hebben dat hier ook gehad toen net de eerste tandjes aanwezig waren. Verschrikkelijk vond ik het! Vooral omdat ik het tijdens stage met mensen die tot de groep met het laagste iq behoorde ook dat gedrag zag. Ik heb er uiteindelijk geen aandacht aan besteed. Ik wilde op geen enkele manier dat hij een verbinding tussen het geluid en aandacht zou leggen. Uiteindelijk was het vrij snel weg en doet hij het al heel lang niet meer.

4. Barbulet

Barbulet Lid

18 aug 2011
    80
    0
    6
    NULL
    NULL
    Duurde hier kort ook al lijkt t erg lang als je er middenin zit. Ik dacht dat het slecht was voor zn tandjes maar het was echt kort. Hij had t ontdekt en toen was hij er ook klaar mee.

Je vergeet het ook want ik lees nu jouw berichtje en denk oooo ja dat deed hij.

5. Ilz

Ilz Actief lid

7 apr 2015
    241
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, je kan het niet tegen houden bij de kleintjes. T kan ook nog niet zoveel kwaad als bij volwassene.. Wij horen t veel bij op de praktijk.. T is iets tijdelijks t knarsen en een heleboel kleintjes doen het..

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Hier ook gehad rond die leeftijd. Ging vanzelf weer over.

7. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Onze dochter is er sinds 2 weken ook mee begonnen, maar dan met haar kiezen. (Boventandjes heeft ze nog niet) echt een akelig geluid, ik hoop dat het snel over gaat 😁

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier hetzelfde.

9. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Hier doet zoonlief het soms ook. Met name als er weer nieuwe tanden waren doorgekomen.

10. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Die van mij doet het sinds hij 18 maanden is (4 tanden en 2 kiezen boven, 4 tanden en 2 kiezen onder). Het is echt zo naar! Hier helpt niks. We negeren het maar want met zeggen dat hij moet stoppen gaat hij het juist erger doen. Soms doet hij het opeens een paar dagen achter elkaar, dan weer een paar dagen niet.

Zelf heb ik altijd geknarsetand, vooral in mijn slaap maar als baby/peuter ook overdag.
    Heb er niks aan overgehouden, mijn kiezen zijn diep gesleten maar heb nog nooit een gaatje oid gehad. Wel vaak verkrampte kaken als ik wakker wordt, maar als dat alles is..

11. floppie888

floppie888 Bekend lid

3 sep 2014
    793
    549
    93
    Hier hebben allebei mijn kindjes het gedaan de eerste tijd dat ze tandjes kregen. Het ging vanzelf weer over.

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ohh vreselijk! M'n zoon knarsetand ook, vreselijk hard we horen het echt in onze slaapkamer als hij 2 kamers verder ligt. Vroeger propte ik dan z'n speen tussen z'n tanden maar inmiddels staan z'n tanden zo dat hij kan tand knarsen met speen in.. Wij kunnen d'r biets aan doen, zelf tandknars ik ook, bij stress. En dat voelt dan zo heerlijk om even een lekkere knauw te geven in m'n half slaap. Tot afschuw van m'n man die er dus 2 heeft die knarsen.

13. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Jaaa wat een afschuwelijk geluid zeg!!! Schrok me rot de eerste keer haha

14. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Dit! Is overgegaan!

15. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Oh die van mij heeft ook die fase net gehad doet het heel soms nog.
    Hij vond het heel grappig,dus we negeren het want als we zeggen dat die het niet moet doen blijft die het doen.

16. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hier doet ze dat gelukkig zelden. Als ze het doet zeggen we op een strengere toon NEE , want ik haat dat geluid :)

17. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    1 van mijn zoontjes deed dit ook en dan vooral als er weer nieuwr tsndjes door kwamen. Nu bijna 1,5 en hij doet het eigenlijk helemaal niet meer.

18. MMD86

MMD86 Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.006
    870
    113
    Vrouw
    Hairstylist
    Hier deed m'n zoontje het ook! Maar is eigenlijk alweer over.. ik kon er ook niet zo goed tegen! Ook bang dat z'n kersverse tandjes kapot zouden gaan! Maar goed uiteindelijk weer goed gekomen hihi waarschijnlijk ook een fase!

19. Verox

Verox Niet meer actief

Mijn dochter heeft het vrij lang gedaan.
    Ook nu doet ze het nog weleens.
    Wij hebben ervoor gekozen er zo min mogelijk aandacht aan te besteden. We waren bang dat wanneer we er iets vsn zouden zeggen ze het opzettelijk zou gaan doen om aandacht te krijgen.
    Heel irritant geluid inderdaad.
    Maar verder kan het weinig kwaad.

Deel Deze Pagina