Dochter had heel lang alleen twee ondertanden. Sinds een paar dagen is er één boventand door en sinds vanavond is ze ineens gigantisch aan het knarsetanden. Echt een verschrikkelijk geluid Is dit normaal? Moet ik er wat mee?
Ohh ik weet dat je bedoelt, mijn zoon heeft dit ook heel lang gedaan en ik vind het geluid zo naar! Maar hij is er ook weer mee opgehouden, komt goed dus Kan ook geen kwaad.
Mijn zoontje deed dit ook. Is er na een paar weken weer mee opgehouden. Is m.i gewoon ontdekken en wennen aan die tandjes
Zelfde als @Panter aangeeft. Hier kwam de episode overigens weer terug toen ze een paar kiezen erbij had. Toen zat ze vol trots me aan te kijken en ging knarsen. Geluid gaat door merg en been en probeer er vooral geen aandacht aan te geven. Mijn initiele (natuurlijke) reactie zorgde ervoor dat ze t een leuk spelletje vond dus ik heb pokerface op moeten leren zetten. T klinkt voor mij net als metaal over metaal schuiven, de rillingen lopen over mn lijf.
Oe... Ik heb er eentje die knarsetand in haar slaap. Ik word er wakker van, zo erg (als ze naast me ligt dan) Al bij de tandarts geweest maar die doet niets zolang ze haar melktanden heeft. Overdag doet ze het niet trouwens. Verschrikkelijk geluid...
Brrrrr.... dat geluid he! Alsof ze kapot gaan. Mijn dochter en zoontje hebben dit allebei gedaan, toen ze net tandjes hadden. Het ging gelukkig weer over.
Ik vind het ook een vreselijk geluid. Zoontje doet het net voor het doorkomen van het volgende tandje. Ik heb gelezen dat dit is om de tandjes op de goede plek te zetten. Ik mijn beleving maakt hij hierdoor ruimte om het volgende tandje door te laten komen. Of het is toeval, dat kan natuurlijk ook
Jup. Heeft onze zoon ook gedaan. Was na een paar weken over. Nu zit hij nog lekker op de kibbrls van zijn hoektanden te bijten. Nog 2 hoektanden boven en de 4 achterste kiezen. Dan zijn we gekukkig compleet.