als de kleine hier in slaap valt leggen we hem in zijn eigen bedje die stond eerst op onze kamer maar vanaf dit weekend op zijn eigen kamer. nu ligt ie amper een uurtje in zijn bedje en gaat dan huilen. het klijkt wel of hij niet op zijn eigen kamertje wil zijn hebben jullie tips of ben ik gewoon te vroeg met het terug zetten van zijn bed?
Tja altijd moeilijk om te bepalen wat de oorzaak is van zoiets. - eenzaamheid - een of andere fase (tisunfasetisunfase) - zich niet lekker voelen > fysiek - etc. Ik denk niet dat er een 'te vroeg' of 'te laat' is als het gaat om eigen kamertje. Dat is persoonlijk (hangt af van kindje en ouders ... en formaat bedje/kamer ) ... Volgens mij is er rond 3 maanden wel een sprongetje, dat zou het ook kunnen zijn! Mijn advies: go with the flow en je zoontje lekker troosten als ie verdrietig is ...
Leg je hem er nooit wakker in trouwens? Want dan kunnen ze moeite krijgen om uit zichzelf in slaap te vallen in hun bed. Het zou me niets verbazen als dat meespeelt. Je kindje wordt waarschijnlijk na een uurtje een beetje wakker, wat op zich normaal is, maar gaat dus niet verder slapen wat in principe normaal gesproken wel gebeurt. Tobe wordt ook wel eens tussendoor wakker en dan laat ik hem altijd liggen, tenzij hij echt overstuur is vanwege iets anders. Ik leg dan even mijn hand op zijn hoofdje en/of geef hem de speen. En soms als ik echt merk dat ie een hangdagje heeft, dan laat ik hem huilen. Dan is het echt zo'n druilhuiltje en dan helpt helemaal niets behalve hem in slaap te laten huilen. Geef het trouwens wat tijd. Je bent pas sinds het weekend bezig dus dat ie natuurlijk ook nog erg kort. Hoogst waarschijnlijk gaat het vanzelf beter.
merleQ; ik heb je tip opgevolgd wakker in zijn eigen bedje geled. speentje erin beer naast m en na een paar keer lopen voor de speen zonder wat te zeggen maar wel even over zn bolletje geaaid slaapt mijn liefje al dik een uur in zijn eigen kamer in zijn eigen bed hartstikke bedankt voor je tip hoor!