hallo wij hebben gisteren een loopstoeltje aangeschaft voor onze kleine meid, maar nu vraag ik me af op hoe zo'n hoogte je zo'n ding het beste kan zetten. Moeten ze precies op de grond kunnen staan, of met de tenen of een stukje door de knieen? (om maar wat voorbeelden te noemen)
hier ook voeten op de grond en rennen maar ... tim is zooooooo dol op dat ding .. volgt je ook overal mee naartoe ! te leuk
Bij ons word het gebruik van een loopstoel sterk afgeraden, staat zowat in elke gids en werd ons op CB ook nog eens verteld. Het zou de ontwikkeling van het echte lopen vertragen Is dat bij jullie dan niet zo? Ben ik wel benieuwd naar.
Ik heb ook wel eens zoiets gehoord, maar ze staan wel overal te koop en dan staat er nergens een waarschuwing...
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je ze er de hele dag in zet. Maar bij ons is hij favoriet. En sinds dat hij hem heeft, kan hij ook beter staan.
misschien dat als je je kind er de halve dag in laat zitten het het lopen zou kunnen belemmeren, maar als de kleine er gewoon een paar keer per dag ff in mag scheuren is er niets aan de hand hoor, vindt het altijd zulke onzin. kids vinden het prachtig, tenminste die van mij wel, die zat er al heel jong in net als de andere 2 kids, en alle 3 liepen ze nog voor het 1e jaar, deze jongste nu 10 mnd loopt al vanaf dat ze ff 7 mnd was van de bank naar de tafel en loopt nu los een stap of 4-5 en dan laat ze zich zakken om snel te gaan kruipen want dat is ngo steeds sneller, dus het heeft ze geen van 3en belemmerd in het zelf leren lopen. tis gewoon per kind sterk verschillend hoor, genoeg kids die met 1,5 nog steeds niet lopen en als ik het hier wel eens gelezen hebben vaak genoeg kids die ook nog nooit in zon ding gezeten hebben dus hoe realistisch het nou is, enige reden die ik weet waarom ze afgeraden worden is omdat ouders ze te lang in zon ding laten zitten en tja net als in een maxi cosi of wipstoel is het natuurlijk niet goed als je je kind er bijna de hele dag in laat karren en daarbij heb ik wel eens gelezen via prenetal meen ik dat men het ook afraad omdat ouders niet altijd goed opletten en het een veilig iets vinden dus dat hun aandacht verzwakt en er wel eens kinderen van de trap gevallen zijn met zon ding maar goed het blijft gewoon ieder voor zich.
Hier raadt het cb het idd af, maar ik werd zelf doodmoe van het wandelen met hem, liefst de hele dag... Ik vind het een uitvinding! En geweldig om te zien hoe hij keihard de hele kamer doorcrosst met dat ding! We laten hem er niet langer dan 2x een kwartiertje per dag inzitten. Volgens mij kan het dan weinig kwaad, als hij idd goed afgesteld is, zo dat hij makkelijk met z'n voetjes bij de grond kan. Als hij moet reiken om bij de grond te komen en af te zetten, leer je hem mss tenenloop aan.
Hier ook een loopstoeltje! Nou mijn ventje begint nu ook al zelf te lopen (hij is bijna 10 maand), dus dat het het normale lopen vertraagd is bij ons echt niet het geval. Kijk je moet je kindje niet de hele dag in zo'n ding neerzetten natuurlijk. Hier zit ie er misschien 2 x per dag eventjes in, 10 minuten hooguit ofzo! (tijdens koken en 's ochtends even) Voetjes plat op de grond deden wij altijd.
nou hier vind ik het ideaal na het eten .. als hij op zijn buik gaat liggen is het spugen en zo niet ... hij mag er idd max een half uurjte in en ik ga hem zijn pleziertje niet afpakken hij kan al tijgeren en met hulp goed staan maar als hij op de grond licht gaat hij gelijk naar zijn loopkar toe !
Hier bij het cb zeiden ze toen, als ze niet langer als 10 minuten per dag erin zaten was het echt geen probleem. Maar hier had Joris ook een loopstoel, hij vond het geweldig! Ik deed de hoogte idd zo zodat zijn voetjes plat op de grond stonden! En wbt het stukje wat ik hier las over dat zo'n loopstoeltje het echte lopen kan belemmeren was hier totaal niet het geval. Met 10 maanden deed hij zijn eerste losse stapjes en met 11 maanden hele stukjes, zelfs buiten
Ik zeg ook maar wat ze ons verteld hebben en wat in mijn boekje staat van Kind en Gezin, heb er zelf geen ervaring mee Was gewoon benieuwd naar de verschillen tussen België en Nederland
ik denk dat het belangrijkste is dat ze goed bij de grond kunnen want de tegenstanders van een loopstoeltje zeggen dat ze door die dingen op de tenen gaan lopen. en mij lijkt dat ze de rug goed recht moeten kunnen houden, dus goed zitten. wij hadden er geen, want lars vond er niks aan (de oppas had er wel een, maar hij wou der niet in)
@sweetdushi, wie heeft jou verteld dat het vanaf 8 mnd wel mag? als ik naar mijn eigen kinderen en die van andere kijk is het tegen de tijd dat ze 8 mnd zijn alweer bijna afgelopen met die looptstoel want dan klimmen ze er alweer bijna uit en dat is pas echt levensgevaarlijk heb ik hier zelf mogen ondervinden.
hier kan Sven juíst staan en langs de schouw lopen sinds hij een loopstoeltje heeft. hij heeft er een gekregen met 9,5 maand, ik vond ze te duur, maar nu hij er een heeft ben ik helemaal om! hij vind het geweldig en racet de hele kamer door. kan lekker z'n energie kwijt en hij staat er ook zelf in, dan zie je dat hij nergens tegen aan leundt of in 'hangt', terwijl er niks kan gebeuren. nee, de ontwikkeling is hier juist extra hard gegaan na de komst van 't loopstoeltje. wel zo laag dat z'n knietjes ietsje gebogen zijn. hij moet echt z'n lijfje optillen om te kunnen lopen, maar goed, hij is dan ook al wat ouder. ik zou wel zorgen dat de voetjes plat op de vloer staan, lijkt me gewoon beter voor de voetjes. en idd niet te lang achter elkaar.
Volgens mij is zo'n loopstoeltje niet goed voor de heupjes. Het maakt volgens mij niets uit of kindjes op hun tenen lopen, Eva loopt nu ook vaak op haar tenen. Zonder loopstoeltje trouwens, maar achter haar loopauto, aan de hand of langs de meubels. Ze heeft nooit in een loopstoeltje gezeten dus daar kan het niet aan liggen. Ze zal vanzelf wel goed gaan lopen. Ik vind het persoonlijk heel onnatuurlijk om een kind daarin te laten lopen als ze nog helemaal niet kunnen lopen. Maar ieder z'n ding .
@ snoopy, ik ben het volkomen met je eens. Ik ben ook absoluut geen fan van de loopstoeltjes. Vind het onnatuurlijk en een kind gaat vanzelf wel lopen wanneer hij/zij eraan toe is. Het lijkt wel of alles tegenwoordig vooral zo snel en makkelijk mogelijk moet.
Deze zin komt haast over of het een schande is dat kinderen van 1,5 nog niet lopen.....(vooral door het stukje nog steeds niet ) Ik weet dat je het bedoeld in de context of het loopstoeltje gewoon lopen belemmerd, maar de zin komt in mijn ogen wel wat vreemd over.