hallo ik heb al een héle tijd pijn aan mijn borstbeen waar een rib aangehecht zit , net naast mijn borst. Was er ongerust in, huisarts zei dat je duidelijk kon voelen dat het de plaats is waar de rib aan het borstbeen vast zit . Ik vermoed eens een kopstoot gehad van één van mijn kinderen ... Doet met perioden best veel pijn, voelt ook wat verdikt aan , loop er intussen al meer dan een jaar mee en vraag me af of dit wel uit zichzelf kan genezen? heeft er nog iemand dit gehad?? Kan je er iets aan doen? (de hA zei van niet)
Is dat niet Tietze? Of was dat weer een ander been wat aan de ribben zit (Ik schaam me diep nu, ik heb het zelf en weet niet eens duidelijk te vertellen wat het is..)
Is Tietze! Dat heb ik dus ook. Soms heb ik er geen last van, soms dan word ik gek van de steken door mijn (linker)borst. Was in het begin nog eng ook, maar goed. Heb er mee leren leven.
kan het niet een ontsteking zijn, ik heb ook zoiets last van pijn op de borst dat soms ook doortrekt naar arm en rug, maar vooral pijn steken op de borst geef. en heb er ook een verdikking zitten. mijn ha dacht aan een ontsteking van de tussenribspier(en) maar de pijn en plek die je beschrijft is een beetje het zelfde. iets met aanhechtingen van ribben, borstbeen en je spieren daar.
De aanhechting van de rib aan het borstbeen zou ook "stug" kunnen zijn, waardoor deze minder beweeglijk is en daardoor pijnklachten geeft. Hier kan een manueel therapeut wat aan doen. Dus misschien het proberen waard.
hey, het is niet zo extreem pijnlijk dat het tietze is denk ik (doet vooral pijn als ik eraan kom - op druk - er een kind tegen stoot). Maar het gaat dus niet weg... misschien dat ik toch best eens naar een andere dokter ga ...