Wandelschoenen, goede werkschoenen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamavan2SE, 31 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.211
    1.754
    113
    Vrouw
    Ik zoek goede werkschoenen. Ik loop veel, korte stukken weliswaar maar sta ook geregeld stil of op 1 meter te bewegen. Ik werk van 6-17 en heb 1 uur pauze. Dus sta lang.

Heb een zwakke enkel, dus stevigheid is geboden. Andere voet heb ik vaak pijn aan de hak.

Wat zijn aanraders??

2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Onder wat voor kleding moeten de schoenen? Maakt het model nog uit zeg maar? Als het voor onder een mantelpakje is zul je ander advies nodig hebben dan schoenen voor onder bijvoorbeeld jeans. Als het voor onder jeans of een broek is zou ik zelf nike air max adviseren. Niet mooi maar zitten als pantoffels en hebben een goed stevig voetbed.

3. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.667
    27.309
    113
    Vrouw
    Ik heb er slechte ervaringen mee, kreeg daar echt veel meer last van, vooral de hak deed erg zeer. Goede sportschoenen waren wel heel fijn, met goede demping. Juist met mijn gammele enkels. Mijn nikes waren echt geweldig.

(Ik had zowel meindl voor a categorie wandelschoenen als leren a/b hogere lowa's en beide voor het werk echt onprettig en pijnlijk)

4. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.211
    1.754
    113
    Vrouw
    Ik heb een spijkerbroek aan en een werkpolo

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.969
    15.009
    113
    Als t qua dresscode kan (en een beetje afhankelijk van type werk) ik zweer bij magnums. Daar kon ik dag in dag uit kilometers op lopen, mja ze ogen niet echt trendy, althans degene die ik had waren van leer en hadden ook stalen neuzen en zool. Uiteindelijk heeft ons oude huis hun de das om gedaan...aangetast door zwarte schimmel...huil...

In overige gevallen sketchers willen soms goed gaan (ik ken iemand die daar juist hielspoor van kreeg) maar met je enkels zit daar weinig steun.

Perry sport heeft fijne wandelschoenen, ook met hogere schacht en zijn echt prima voor ook enkel ondersteuning. Ze zijn wel prijzig overigens, maar als je een fijn paar hebt is dat echt de moeite waard. Ik baalde zo erg toen dat filiaal weg ging vlak bij mn oude werk.

6. ZsaZsa

ZsaZsa Fanatiek lid

10 mei 2019
    2.004
    1.834
    113
    Vrouw
    Prijzig maar elke euro waard....

Dr martens
    Je hebt ze in allemaal soorten en maten dus eigenlijk altijd wel iets naar je smaak of wens

7. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.640
    1.444
    113
    Ik kan juist helemaal niet op dr Martens.
    En Sketchers zitten bij mij te ruim en te weinig steun.
    Ik heb lichte wandelschoenen gekocht bij Bever, lijkt wel een sneaker.
    Of Nike air max.

8. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.211
    1.754
    113
    Vrouw
    Welke wandelsxhoen?

9. twee

twee Fanatiek lid

7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Redbrick en doe ook goede inlegzolen erin

10. Claprose

Claprose Actief lid

9 jun 2020
    289
    490
    63
    Vrouw
    Al eerder genoemd; Nike Air Max. Ik heb zelf even over een drempel heen moeten stappen (figuurlijk) want ik associeerde die schoenen altijd een beetje met hooligans. Maar je hebt zoveel soorten die je ook weer kan combineren! Ik draag ze sinds jaar en dag met veel plezier op mijn werk. Gladde vloeren, toch grip. Ik heb een lastig bekken, en de schokdempers (de air) is dan heel heel fijn. Ook voor gewrichten. Ik moet regelmatig een sprintje trekken, het gewicht van de schoen is dan fijn en maakt weinig geluid tijdens bijvoorbeeld nachtdienst.

11. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Hier ook Nike airmax, kan er een marathon op lopen, maar ook langer stilstaan is geen probleem. Ik heb de Airmax 1,die vind ik mooier dan bijvoorbeeld de wat meer gangbaardere Airmax 90..

Roodborstj vindt dit leuk.
  12. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.211
    1.754
    113
    Vrouw
    Nike air zijn te laag, heb echt stevigheid aan de enkel nodig

Thnx voor de tips....

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.735
    7.501
    113
    Vrouw
    Hoge skechers. Je hebt sportschoenversies maar ook wandelversie's.
    Genoeg steun om enkel, ze zijn lekker licht en zitten echt als pantoffels. Zool is van dat gel spul. Ik kan er echt de hele dag op lopen.

14. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.382
    10.328
    113
    Wij hebben grisport wandelschoenen. Wij hebben daar al vele kilometers opgelopen. Mijn enkels zijn niet super stevig maar ik heb hier geen last van mijn enkels. Ook zo goed als geen problemen met in lopen.

Ook mijn man heeft geen problemen met deze schoenen en die gaat elke dag even (5km/10 lopen)

15. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik zweer bij wandelschoenen van meindl.
    Werk in de zorg en sta dus ook ongeveer de hele dag. Af en toe dendert er ook nog een rolstoel overheen :D

16. SintPannenkoek

SintPannenkoek Actief lid

3 nov 2020
    220
    307
    63
    Vrouw
    Lowa heeft echt hele goede schoenen pm te wandelen maar ik gebruik ze ook voor mijn werk.
    Screenshot_20210202-193637_Chrome.jpg
    Ik heb dus deze, en nooit meer klachten gehad. Wel 170 euro, maar ik gebruik ze nu al 5 jaar intensief.

Bijgevoegde bestanden:

17. Daantje3

Daantje3 Fanatiek lid

28 okt 2011
    1.644
    867
    113
    Vrouw
    Misschien zijn Timberlands wel iets? Hoog, stevig, maar toch heel comfortabel:)

18. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Ik loop en sta de hele dag, ik gebruik wandelschoenen van Salomon (gekocht bij een loopcentrum, die je dus echt gigantisch goed adviseren met computeranalyse en alles). Daarnaast heb ik ook nog sketchers die ook prima voldoen.

19. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.500
    4.342
    113
    Vrouw
    Misschien eens kijken bij Ecco-schoenen. Daar hebben ze ook hoge en tegenwoordig goed betaalbaar.

Deel Deze Pagina