Ik zoek een planbord maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik zoek er één met duidelijke en veel verschillende picto’s. Welke gebruiken jullie en hebben jullie tips?
Zelf maken een optie? De picto's dan bedoel ik.. De borden zelf zijn te koop bij o.a. Action, Hema, Ikea en bol. Picto's kun je voor jezelf duidelijke plaatjes zoeken op internet. Kun je ook meteen een schifting maken tussen welke standaard plaatjes je wel en welke je niet wilt gebruiken, zodat je dus ook geen overbodige in huis hebt. Print ze uit en plak ze met dubbelzijdig tape vast op magneetfolie (o.a. te koop via amazon en bol). Klaar is Kees
Erg tevreden met het gezinsplanbord van Gezinnig. We gebruiken hem alleen voor ons kind en niet voor het hele gezin.
Als je hem zelf wilt maken zou ik de picto's van sclera gebruiken. Die kan je printen en dan lamineren, en met magnetisch plakband kan je ze dan op een whiteboard plakken. Of met klittenband ergens op doen Je hebt er ook een programma van om ze eenvoudiger op te zoeken en te printen (weet even niet hoe hij heet, kan het wel opzoeken). En dan zou ik een programma per dag maken. Dit houd beter het overzicht dan per week. Dat hadden wij in het begin gedaan, maar vond het zelf niet handig werken.p Zelf plannen wij ook per dag in, alleen bepaalde geplande dingen zetten we er wel al op om rust te creëren. Als er iets veranderd in de week vinden ze het fijn dit al te zien. Of een feestje, vakantie, schoen zetten e.d
Weet niet of je er (nog) wat aan hebt, maar kwam dit net tegen en moest aan dit topic denken: https://www.heutinkvoorthuis.nl/cmsdata/mediabrowser/files/downloads/dagritmekaarten%20hvt_2020.pdf