Knie gestoten :(

Discussie in 'De lounge' gestart door firefly, 8 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Gisterenmiddag heb ik mijn knie gestoten.. Even pijn maar ging vrijsnel al weer weg. Tijdens het autorijden later in de middag echt hele zere pijn ! Die hele zere pijn hield tot na het avondeten aan. Werd daarna wel minder (veel laten rusten).
    Maar vanochtend begon het weer, met traplopen, gewoon lopen, zitten, opstaan, word er helemaal gek van. Knie was gisterenavond ook erg dik.. Net de HA gebeld, en ze hebben geen plek:(.
    Neem maar wat in voor de pijn.. Wat moet ik nu..................:x

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Vanmiddag naar de hap gaan en ondertussen paracetamol?

3. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    He gat... de knie is zo'n rotplek om pijn aan te hebben!
    Ik zou toch nog even weer bellen en vragen of er plek is voor morgen ofzo. Voor de rest zou ik het dan vandaag rustig aan doen met dat been en eventueel een steunverband om de knie doen.

Succes en ik hoop snel op beterschap!

4. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Dank jullie wel voor de reacties :) Ik kan morgen pas bellen, als er iemand heeft afgebeld o.i.d !
    En naar de EHBO kan ik niet meer, dan moet je eerst langs de HA.. Steunverband heb ik helaas niet in huis, gaat lekker :)
    Merk ook dat het steeds meer gaat branden, als het erger word dan maken ze alsnog maar een plekje hoor :(

En idd echt een rotplek om te stoten..:x

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Maar je kan toch gewoon naar de huisartsenpost gaan na 5 uur? Dus niet de ehbo, maar dan moet je nog wel even uitzitten tot straks.

6. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    als ik jouw was zou ik vanavond ook naar de doktersdienst gaan!
    wat een rot plek om je knie aan te stoten zeg!
    sterkte en hoop dat de pijn en zwelling snel wat afzakt!

Liefs Ella

7. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    belachelijk dat je niet terecht kunt. Oké vandaag kan ik mss nog wel inkomen, maar alvast een afspraak maken voor morgen kan toch wel. Lekkere huisarts heb je.
    Ik zou ook na 17uur naar de hap als je nog last hebt

8. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Belachelijk dat je huisarts geen plek heeft. Dat moet toch niet mogen? Ik zou ook kijken voor een andere ha in de buurt.
    HEt zouden heel goed je banden kunnen zijn. Ik zou het goed koel houden voor de zwelling en matig te belasten. Probeer met traplopen niet te veel op je zere knie te steunen.

9. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Ja ze hebben nooit plek !! Echt verschrikkelijk. En voor morgen kan ik morgenochtend pas voor bellen. Maar goed, ik kijk het idd wel even aan hoe het gaat. En anders aan het einde van de middag even langs de HAP.

Heb helaas geen vriezer dus kan er geen ijs opleggen. En helpt dat nog als het gisteren is gebeurd?
    Het brand ook, dus moet idd veel me been hoog gaan leggen vandaag :( Wat een gedoe he..

Dank jullie voor alle antwoorden !

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ja ijs heeft altijd nog zin, misschien zou je het nog ergens anders vandaan kunnen halen? Wel met een theedoek of iets ertussen, niet direct het ijs in plastic op de plek leggen..

Beterschap!

11. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

En anders doe je het met een koud washandje wat je steeds ververst. Zou wel met je knie omhoog gaan maar hem ook blijven bewegen. Anders wordt hij stijf en doet het nog meer pijn. Maar altijd op gelijde van de pijn. Gaat het niet, dan niet foceren.

12. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Ik heb me knie net even onder de koude kraan gehouden in bad. Lopen gaat wel gelukkig beter.. Alleen het zitten op opstaan niet echt. En als ik voorzichtig trap loop of het opstaan en zitten, dan kraakt hij heel erg.. is dat ook normaal?

13. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

kun je niet een andere ha bellen en uitleggen dat je bij je eigen ha niet langs kan? misschien hebben zij een gaatje?
    Sterkte met je knie!

14. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    tjah, wij hadden hetzelfde afgelopen zaterdag maar dan aan een voet. mijn dochter was geraakt tijdens een voetbalwedstrijd en kon nog amper lopen. maar we waren niet welkom bij de hap. we konden dus pas dinsdag naar de huisarts. meestal is het een kneuzing waar ze niet veel aan kunnen doen. ze heeft nu andere pijnstillers gekregen dan wij thuis hadden. verder niks.

15. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Ja ik denk ook dat ze niks kunnen doen helaas.. rust nemen en pcm innemen.. als ik er na het weekend nog steeds zo'n last van heb ga ik wel naar de ha.

16. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Toch vind ik het belachelijk dat je daar dan niet terecht kan daar zijn ze toch voor? ze kunnen toch niet oordelen over he erg het is als ze het niet gezien hebben?straks was er wel wat anders als een kneuzing.

Is het al beter met haar voet?

17. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ellen@ ja ik was zo ontzettend kwaad dat wil je niet weten. mijn dochter is geen pieperd. als die mank loopt dan is er echt iets aan de hand anders vraagt ze niet eens om een dokter. maarja je kunt hoog en laag apringen nee is nee bij die hap post hier. ik vond het dubbel irritant omdat je dit weekend maar liefst tot dinsdag moest wachten. gelukkig ging het iets beter de dagen erna anders had ik mooi terug gebeld. voor de zekerheid heb ik gister dus toch nog laten kijken. maarja, aan een kneuzing is eigenlijk niks te doen. alleen nu heeft ze betere pijnstillers. ze mopperd al dat ze niet kan trainen nu dus het gaat de goede kant op ;)

18. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    firefly@ ik zou een steunverband aan doen vandaag dat verminderd de pijn ook vaak. en met het pootje omhoog achter de pc gaan hangen ;) en morgen meteen om 8 uur aan de tel hangen bij de dokter.

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Oh ja, hier net zoiets: toen ik in januari s´avonds alleen thuis gevallen was zonder familie in de buurt en een man in het buitenland heb ik 112 gebeld omdat ik zag dat mijn knieschijf naast mijn knie stond.. Zegt die miep van de centrale: '' Ja mevrouw, gaat u maar even langs de hap want dit is niet levensbedreigend"

Werd toen ook zo pissig! Ik ging kapot van de pijn, kon niet eens overeind komen, heb met glijden over het laminaat gelukkig mijn telefoon te pakken gekregen om hun te bellen en de ambu heeft later nog de ruit in moeten slaan..

20. Que

Que Niet meer actief

Als ik jouw was zou ik idd of na 5 uur naar de huisartsenpost gaan en anders in de auto stappen naar de dokter toe gaan en eisen dat ze er naar kijken!!

Ik weet het niet maar als het kraakt is het niet echt goed lijkt mij.

Verder wat je kan doen is idd paracetamol, rust en koelen koelen koelen. Zo veel mogelijk om de zwelling ook een beetje tegen te gaan.

Ik hoop voor je dat ze snel gaan kijken.

Deel Deze Pagina