Elke nacht wakker 19 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Meara, 8 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meara

Meara Niet meer actief

Ons meisje slaapt sinds een paar weken in een groot bed. Nu is ze al ruim 2 weken elke nacht er wel een keer of 2 uit. Tijden wisselen van 12 uur tot 4 uur maar het is vreselijk vermoeiend. Terug in bed accepteerd ze maar 5 minuten later staat ze weer naast ons. We laten haar dan in een campingbedje bij ons op de kamer slapen en dat gaat dan wel goed maar ja over 6 weken word de volgende verwacht en die komt bij ons op de kamer en kan geen twee kids hebben op de kamer elke nacht.

Herkennen jullie hier iets van en is het een fase of was het grote bed nog even te vroeg. Oplossingen als een haakje op de deur vind ik te gevaarlijk

2. Juud78

Juud78 Actief lid

5 okt 2009
    385
    272
    63
    Noord-Holland
    Mijn zoonje ligt nog in zijn ledikantje, maar hij wordt wel meerdere keren per nacht wakker. Soms alleen voor zijn speentje, soms is hij overstuur en moeten we hem troosten.
    In ieder geval leggen we hem altijd weer terug in zijn bedje.

Als ik jou was zou ik je dochterje toch ook consequent terug leggen in haar bedje. Misschien moet je op een gegeven moment ook niets meer zeggen of alleen iets van 'nu weer gaan slapen, weltrusten'. Op die manier geef je zo min mogelijk aandacht aan haar (en haar uit bed komen) en leert ze hopelijk dat ze toch echt in haar bedje moet blijven....

Het is vermoeiend he? Succes ermee.

3. Meara

Meara Niet meer actief

Het blijven terug leggen heeft geen effect. Je kunt het 20 keer doen maar ze staat zo weer naast je. We zijn soms 3 uur per nacht met haar bezig en met mijn zwangere lijf is dat vreselijk vermoeiend.
    Ik hoop dat het snel over is heb wallen tot onder mijn tenen

4. Juud78

Juud78 Actief lid

5 okt 2009
    385
    272
    63
    Noord-Holland
    Misschien een bedhekje, zodat ze niet zo makkelijk haar bedje uitkomt?
    Of ben je bang dat ze dan gaat klauteren?

5. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Heel herkenbaar. Ons dochtertje slaapt ook een maand in een grote bed, en wordt 's nachts ook 1x wakker en komt naar ons toe. We hebben haar een paar keer terug in bed gedaan, maar dat vond ze niet leuk, Dus we laten haar lekker bij ons de de kamer liggen en dan slaapt ze meteen door.Soms is ze dan 's ochtends niet wakker te krijgen.Tja ik denk dat het een fase is!!

6. Sensea

Sensea Niet meer actief

terug in een babyledikantje doen? klaarblijkelijk voelt het niet veilig genoeg nog om lekker te kunnen slapen. onze jongste slaapt ook slecht met periodes. je merkt dan nadien dat hij weer "geroeid" is met name in zijn ontwikkeling.

7. Meara

Meara Niet meer actief

Smiley ben je al vaker tegen gekomen en ons meiden schelen maar 5 dagen en nu schelen we weer een dag hahaha.
    Ik hoop dat het een fase is

Blup ik zal dan nog een ledikant moeten gaan aanschaffen en een matras voor misschien een paar weken. Dat vind ik vreselijk zonde van het geld.

Juud er zit een balk voor dat ze er niet uit valt maar die is niet doorlopend en klimt ze zonder probleem overheen.

8. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

misschien kun je het campingbedje op haar kamer neer zetten? Voor nood?

9. Meara

Meara Niet meer actief

Dat doen we vannacht ook maar dat kan natuurlijk niet zo blijven

10. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Is ze hiermee begonnen toen ze een groot bed kreeg?
    Misschien een nachtlampje aan doen?

En wat anders nog een optie is is dit bol.com | Nijntje Slaaptrainer | Speelgoed

Hiermee stel je zelf dus een tijd in, zolang nijntje slaapt moet ze in haar bedje blijven als nijntje wakker is mag ze er ook uit. Weet niet of ze dit misschien al zal begrijpen? Staat namelijk bij vanaf 3 jaar;)

Succes!

11. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Misschien is ze nog niet toe aan een groot bed? Waarom laat je haar niet in het campingbedje op haar eigen kamertje slapen?

12. Meara

Meara Niet meer actief

Snoopy de eerste weken ging het goed. En nu sinds bijna 3 weken is het bijna elke nacht raak.
    Denk niet dat ze dat al begrijpt.

Danabelle in mijn vorige post staat ook dat ze in der campingbedje is gaan slapen gisteren avond.

Alleen zonder succes. Ze klimt er uit. Ombegrijpelijk :$

13. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.702
    2.513
    113
    Heb je de deur van haar slaapkamer dicht? Als ze deze open kan maken kan je ook de deurklink omhoog zetten, dan krijgen ze hem de eerste tijd niet zelf meer open.

14. Meara

Meara Niet meer actief

Bonnie dat helpt nog niet tegen het uit bed komen en wat ze dan doet is der kamer overhoop halen. Ze is vreselijk wijs voor der 1,5. En eigenlijk vind ik het opsluiten als ze de deur niet zelf meer open kan doen en daar hou ik niet van

15. Sensea

Sensea Niet meer actief

tjah.. ik vind inderdaad dat als ze er echt zoveel last van heeft je inderdaad maar een bedje moet kopen of lenen. tweedehands of bij ikea zijn die een paar tientjes. of wellicht heeft iemand het nog op zolder staan. een goede nachtrust is veel waard. kijk je kindje kan er niks aandoen dat het plaats moet maken voor een volgend kindje, ze is er nog niet aantoe zoals je het nu beschrijft. en met de komst van een tweede wat al snel staat te gebeuren zie ik komt haar wereldje nog verder op zijn kop te staan. een veilig eigen vertrouwd bedje is dan toch wel het minste.

nu moet ik er wel bij zeggen dat ik toch vind dat kindjes van deze leeftijd erg angstig en onrustig kunnen zijn s'nachts. ik merk het bij onze jongste ook. die wordt ook vaak wakker en sinds ik bij hem op de kamer slaap zie ik dus ook dat hij al schokt en huilt voordat hij echt wakker wordt. wellicht speelt dat ook mee?

Deel Deze Pagina