Aantal gevallen van mazelen in Den haag

Discussie in 'De lounge' gestart door Anouk2005, 28 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.189
    16.522
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Werk zelf in een gezondheids centrum en er zijn in Den Haag een aantal gevallen van mazelen bekend.Waarschijnlijk zijn deze mensen geinfecteerd in het buitenland.
    Mischien toch wel goed om te weten en vooral voor de kindjes die nog niet hier tegen zijn gevaccineerd.
    Zal allemaal niet zo'n vaart lopen maar vind het geen prettig idee met een kleine baby.

Gr Ingrid.

2. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Jouw baby heeft jouw antistoffen nu nog. Anders worden ze daartegen wel eerder ingeënt. De bof en kinkhoest gaan ook nog regelmatig rond en daarbij raken de vaccinaties meestal ergens tussen je 25e en 30e uitgewerkt.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Maar is dat niet alleen als...( ik durf het bijna niet op te schrijven) als je borstvoeding geeft dat ze de antistoffen meekrijgen?

4. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Goed dat je het schrijft voor de mensen die daar in de buurt wonen. Ik ben alleen bang dat je er weinig aan kunt doen... Bij mij op het cb zeiden ze ook dat het steeds meer terug gaat komen. Ten eerste omdat er steeds meer mensen ongeënt uit het buitenland in Nederland komen wonen. Ten tweede omdat er steeds meer mensen zijn die niet inenten uit principe. Op een gegeven moment komt zo'n ziekte dan natuurlijk terug.

5. Triskele

Triskele Niet meer actief

jep inderdaad... het is gewoon erg dat mensen zelf er voor kiezen om dat risico te lopen maar dat je kindjes die geen keuze hebben dat risico laat lopen als ouders zijnde (als er geen bijzondere reden is zoals ziekte / allergie e.d.) daar kan ik met mijn hoofd niet bij.

Volgens mij is het idd zoals bosi zegt dat je alleen anti stoffen hebt als je volledig BV krijgt (maar dat durf ik ook niet met 100% zekerheid te zeggen)

6. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    neen,

elk kind heeft tot ong 6 maanden antistoffen, niet alleen met BV.
    Meer dan eens is dit tegen mij gezegd omdat ik steeds FV gegeven heb.
    En idd: tot 6m bijna niets en daarna de ene ziekte na de andere.
    Antistoffen komen uit jouw bloed (als moeder)

7. Chaii

Chaii Niet meer actief

Waarschijnlijk gewoon vrij simpel, jij laat het wel doen om bepaalde redenen en ander juist weer niet om andere redenen.
    Meestal gewoon precies het tegenovergestelde.
    Daarnaast snap ik ookniet dat mensen maar klakkeloos maar hun kinderen laten vaccineren.
    Ik ken jullie standaart antwoorden daar wel op hoor. (geen reden dus om daar verder op in te gaan)
    Maar net als 'jullie' vind ik dat dan weer risicovol, maar dan vanuit een ander oogpunt.
    Je kan er eeuwig over blijven discuseren, maar iedereen maakt keuzes vanuit wat zij denken dat het beste is voor hun kind.
    Ik denk niet dat mensen maar zomaar even niet laten vaccineren omdat dat maar de makkelijkste keuze is ofzo, integendeel zelfs. :)

8. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik kenbij mij in de buurt een vrouw die geent was en toch vorig jaar mazelen kreeg. Gewoon een Nederlandse. Zelfde met kinkhoest. Vaccinaties zijn niet 100% betrouwbaar.

9. Triskele

Wanneer de ziekte erger is dan de vaccinatie is de keuze (wat mij betreft) makkelijk gemaakt als je kindje iets overkomt doordat jij je bent niet hebt gedaan dan zou ik mezelf niet in de ogen meer willen aankijken. Wij hebben gevaccineerd (en dus gedaan wat we konden doen om onze kindjes zo gezond mogelijk te laten opgroeien) dus als er nu wat gebeurd heb ik het in elk geval geprobeerd..

Mensen die niet enten moeten deze ziektes eens werkelijk meemaken en dan nog eens kijken of ze dat hun kindjes aan willen doen.

Natuurlijk kan er wat misgaan met enten (allergische reacties e.d.) maar die aantallen gaan nergens over dat als we met zijn allen niet zouden enten, dan gaan er heel wat meer kindjes de dupe worden, de enige reden dat niet geënte kindjes NU wel veilig zijn is vanwege de kindjes WEL geënt worden dus je rijd mee op iemand anders zijn (goede) beslissing naar mijn mening...lekker makkelijk dus...

10. Triskele

ja en ik heb een opa die 95 is rookt 5 pakjes per dag en drinkt 2 flessen whiskey per dag :p het KAN allemaal maar je probeert de risico's te verkleinen natuurlijk..

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dacht trouwens dat de antistoffen van moeder zo'n 2 a 3 maanden tot na de geboorte werkte?

12. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    @Umm85,

kan zijn dat ze tot 3mnd optimaal werken, maar dat ze daarna afzwakken. dat weet ik juist niet.
    Wel weet ik dat na 6 mnd ze er niet meer zijn (mijn kindjes zijn al sinds hun 6 mnd ong 10x per jaar ziek. snotneuzen ed, lekker immumiteit kweken GNIF)

13. Chaii

Chaii Niet meer actief

Wat een rare opmerking, sorry hoor.
    De kans dat je kind een desbetreffende ziekte krijgt is kleiner dan dat je kind onder een auto komt.
    Dan gaan we toch ookniet massaal maar ons kind binnen houden zodat we alles hebben geprobeert om ons kind veilig te laten opgroeien?
    En dat niet enters maar meerijden op het 'leiden' van een ander gevaccineerd kind hangt maar net af waar je in geloofd.
    Niet iedereen geloofd in alles wat er word verteld over enten.
    En je weet helemaal niet of een ziekte erger zal zijn dan de gevolgen van het enten. Dat is een beetje een illusie die sommige mensen zich aanmeten.
    Als er een kind in een rolstoel eindigt door een vaccinatie word het massaal in de doofpot gestopt als zijnde, een op de 10.000 of het kwam niet door de vaccinatie, het kan niet bewezen worden en bladibla.. De discussie kan je lang of kort maken, denk dat je vooral elkaar moet respecteren hierin want ik denk dat niemand in dit geval 100% gelijk zal krijgen.
    En als het op geld en macht aankomt zijn mensen met veel aanzien helemaal niet zo goedbedoelend als iedereen maar denkt.
    Waarom denk je dat er nogsteeds oorlog is opde wereld... ;)
    Een beetje respect voor elkaar zou alleen nietzo slecht zijn.
    Zeker als het gaat om de liefde en zorg die je hebt als het om je kinderen gaat.

14. Zus

Zus Fanatiek lid

25 jun 2008
    1.081
    0
    0
    Er is voor beide wat te zeggen. Wij geven alleen de standaard inentingen. De mexicaanse griep en alle anderen entingen die vast nog voorbij gaan komen, nemen we niet zomaar. Bij de mexicaanse griep is ook gebleken dat het meer een geldkwestie was.
    Dit jaar heerste de mexicaanse griep ook, van de dokter vernomen, want wij moesten onze jongste goed in de gaten houden. Zij had een aantal verschijnselen. Maar nu hoor je er niets meer over.

Het geeft een dubbel gevoel.

Ben zelf wel heel erg voor de standaard entingen, omdat je niet wil dat de ziektes terugkomen en je het je kind niet aan wil doen.

Mbt een beetje respect voor elkaar helemaal mee eens. Je mag best je mening geven. Maar altijd maar dat aanvallen is nergens voor nodig.

15. Triskele

Doe even een bezoekje aan de bible belt en praat eens met de slachtoffers van het niet enten, er zitten er meer in een rolstoel dankzij niet enten dan wel enten hoor... as er meer mensen niet zouden enten word de kans dus vele malen groter als onder een auto komen e.d. (dankzij de mensen die enten ben je wel beschermd)

Als meer mensen niet zouden enten krijg je dus deze ziektes steeds meer terug (want waarom komen dan deze ziektes vaker terug in een regio waar niet of weinig geent word?) en dat laat dit ook weer duidelijk zien, steeds minder mensen die enten en dus steeds meer risico.

Intenten geeft geen 100% veiligheid maar als jouw kindje in een rolstoel komt omdat jij hem of haar geen enting wilde geven vanwege en minuscule (veel kleinere kans) dat er iets misgaat met de enting kan jij hem of haar dan aankijken en zeggen dat je bewust dat zo hebt gedaan en het niet erg vind? Persoonlijk zou ik daar niet mee kunnen leven en ja er kan ook wat gebeuren met het enten maar dan heb ik het op zijn minst wel geprobeerd om hem of haar de kans op een gezond leven te geven...

en doofppotten e.d. vind ik gewoon een vorm van ontzettend paranoia denken, ga eens in een land wonen waar niet geent word en kom dan nog eens terug, zitten we hier met zijn alleen geld te doneren om daar mensen te laten enten en de kans op een gezond en normaal leven te geven en dan gaan we zelf ervoor kiezen om niet te enten (want wij bevinden ons in die luxe positie dankzij andere mensen dat dat kan)

Deel Deze Pagina