Katten thuis laten naar pension of iets anders..

Discussie in 'De lounge' gestart door siriel, 11 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    #1 siriel, 11 sep 2017
    Laatst bewerkt: 11 sep 2017
    Even de situatie schets, wij hebben ons afgelopen april over een moederpoes ontvermd die kittens kreeg bij ons op de stoep. Mamapoes en 1 kitten gehouden, het is een gouden duo. Ze zijn onafscheidelijk:thumup:
    Goed met de kinderen over gehad (we hebben ook een dochter van 19)
    Tijdens zomer vakantie of weekendje weg wil zij niet meer mee,ze doet lekker haar eigen ding. We kunnen de vakanties en weekenden weg dus prima afstemmen op elkaar en de katten zijn op die manier nooit alleen thuis.
    Ik ben thuisblijf mama en de katten zijn dus gewend om lekker veel aandacht te krijgen van mij en de kinderen, als wij thuis zijn hebben ze de hele benedenverdieping tot hun beschikking en de buitendeur staat op een kier naar een afgeschermde grote kattenren, waar ze heerlijk kunnen klauteren en luieren.
    Snachts kunnen ze alleen in de (grote) woonkeuken, en hal (dit ook als ze alleen thuis zijn)
    Maar nu het volgende, mijn ouders willen een weekend met alle broers zussen aanhang Kinderen etc weg.
    Van vrijdag (eind vd middag) TM zondag avond.
    Ik wilde eerst niet mee gaan, omdat..mijn moeder gewoon geen leuke vrouw is. Maar ik wil de kinderen een leuk weekend met hun neefjes niet ontnemen dus ik kan me hier wel bovenplaatsen;)
    Maar nu dus de katten..
    Ons gezin (5) krijgt een eigen huisje
    En ik wil de katten sowieso samen laten natuurlijk, de kitten van bijna 5 maand drinkt ook nog lekker bij mama:roflmao:
    De opties zijn;

*De katten gaan mee
    *De katten blijven thuis, en ik moet iemand regelen die langs kan komen om ze te verzorgen.
    (Alleen vindt ik dit best een ding omdat ze heel veel aandacht gewend zijn, en 1 x per dag de kattenbak verschonen:eek: vind ik best een vies idee. ( En eigenlijk wil ik niemand zomaar in mijn huis..:oops:)
    *Ze gaan naar een pension, en dan gaat mijn voorkeur uit naar een pension met een ruimte voor hun alleen met eigen buitenverblijfje.
    *We kunnen de buitenren tegen de garage aanzetten zodat ze daar kunnen verblijven en zelfstandig naar "buiten" kunnen en dan water en eten in bijvoorbeeld een timer-voederbak laten geven.
    En dan een grote bak buiten voor hun behoefte van bijvoorbeeld 1 x 2meter.
    Onze garage is trouwens geïsoleerd en heeft vloerverwarming, het is geen hok ofzo, meer een woning omdat de andere kant en bovenverdieping door onze dochter bewoond wordt.
    Maar dan komt er verder niemand langs denk ik. Onze tuin is afgesloten en er kan niemand zomaar naar binnen.

Wat is wijsheid, een kat schijnt het liefst in z'n eigen omgeving te zijn.
    Ik wil ze zelf graag meenemen,maar ze ook geen onnodige stress bezorgen.

Het vakantiepark is 20 minuten bij ons eigen huis vandaan

Mijn man kan zich ook ziek melden en thuis blijven:roflmao:

Wat zijn jullie ervaringen met katten en weekend weg?

2. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.327
    679
    113
    Utrecht
    Ik had je verhaal gevolgd. Superlief van jullie!
    Wat wij altijd doen is iemand vragen om in ons huis te verblijven gedurende onze afwezigheid (vakantie). Eigenlijk is dat altijd goed gegaan. Wij hebben namelijk ook katten (3) en vinden dat zij het beste in hun eigen omgeving kunnen blijven. Daarom vragen wij dus elk jaar iemand uit onze kennissenkring/vriendenkring om in ons huis te komen wonen en voor onze katten te zorgen zodat er toch nog sprake is van enige huiselijkheid voor de beestjes.

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Heeft de garage dezelfde sleutel als het huis? Als het alleen voor een weekend weg is, zou ik de buren ofzo vragen om ze 2 x per dag even te voeren en even te aaien enzo. Hoeven ze verder ook je huis niet in en zo te horen is de garage ook een lekker plekje.

Zelf komen onze buren de kat 2 x per dag voeren en laten hem naar buiten enzo. Kattenbak laat ik voor een lang weekend maar zo. Zijn van die silicakorrels en het stinkt niet snel, maar goed, ik heb ook maar één kat.

Alleen als we langer dan 3 nachten weggaan gaat de kat naar het pension. Kost ook tijd om daar aan te wennen, thuis is het fijner, maar ik ga mijn buren er niet mee belasten om er zo lang voor te zorgen en die gaan ook niet uitgebreid knuffelen, dus dan is het pension nog leuker, daar kunnen ze ook nog gezellig met andere katten spelen.

4. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Als wij op vakantie gaan komt mijn broertje dagelijks de kat eten en schoon water geven. Hij krijgt dan een aai en mijn broertje kijkt even of er nergens haarballen liggen.
    De kattenbak doet ie soms wel soms niet.

Maar mijn kat is geen aandacht vrager. Het liefst wilt ie gewoon met rust gelaten worden. Heeft niet voor niets de bijnaam: chagerijn :p (is 6 jaar)

Ik zou ze in jou situatie naar een pension brengen... denk ik

5. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Dat is een heel goede optie, maar ik weet zo niemand die ik een weekend in ons huis kan laten, ook omdat het allemaal mensen met een hond zijn..:eek:

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Moeilijk.. ik heb zelf meerdere vakanties voor de katten van een vriendin gezorgd. Regelmatig nam ik de kinderen dan ook mee... die speelden dan lekker even met de beestjes (2 - nr 3 is liever op zichzelf) . Is er niet toevallig een vriendin die ook katten heeft - of juist niet ;) maar het wel leuk vind? Het is maar voor een weekendje. Dus qua belasting voor diegene valt het wel mee. Ook als ze 2 x per dag komen. Voor de rust van de beestjes zou ik ze dus thuislaten- maar dan moet je wel iemand weten aan wie je het wil vragen.

7. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ja de poort en alle deuren hebben dezelfde sleutel. Onze buurvrouw heeft een sleutel, wij verzorgen altijd hun planten en post tijdens vakantie en weekenden weg.
    Ze heeft zelfs al aangegeven dat ze echt wel eens onze kat wil verzorgen (zelf hebben ze een hond)
    Ze is geen kattenmens, maar eten geven of kattenbak verschonen vindt ze niet erg.
    En toch...voel ik me te bezwaard om haar te vragen, ook omdat ik 1 x per dag de kattenbakken echt te weinig vindt, en ik vind het dan bijna rot voor haar dat ze mijn kattenpoep moet opruimen o_O
    Maar de garage zou misschien ook prima kunnen, met zo'n voer automaat.
    Al kennen de katten die plek nog niet, en zouden deze wel ff moeten laten wennen.

8. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    #chocochippie# dat is ideaal dat je broer dat doet, ik kan vragen of die van mij het weekend skipt om mijn katten te verzorgen;)
    Nee zonder gekheid, ik overweeg ook een pension, al denk ik dan ook, tja dan kunnen ze net zo goed mee want reizen moeten ze dan toch..lastig:rolleyes:

9. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.331
    8.335
    113
    Amsterdam
    Hier vragen we het altijd aan de buren, die komen dan 2 keer per dag en vaak komen de kinderen mee die zijn dan voor het knuffelen en spelen.
    Bij onze katten is meenemen sowieso geen optie die hebben meteen 3 weken stress als ze ergens nieuw zijn, toen we verhuisden was dat echt verschrikkelijk, eentje weigerde te drinken etc.
    Dus daarom kiezen wij ervoor dat er 2 keer iemand per dag komt om voor drinken eten en de bak te zorgen:)

10. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.543
    3.057
    113
    Is er geen vriendin van je dochter of kind uit de buurt die het wilt doen voor een paar euro ?

11. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    De mensen die ik zou kunnen vragen hebben een hond en totaal niets met katten.
    Ik zou wel een goede vriend van mijn dochter kunnen vragen, die slaapt ook wel eens hier en heeft zelf een kat. Maar hij durft niet alleen hier te slapen dat weet ik nu al;)
    Ik vraag me alleen af als er iemand 1 of 2 keer komt om ff te aaien en bak verschonen of ze zich niet heel alleen voelen omdat hier altijd wel iemand thuis is.
    En altijd als mijn man en ik naar bed gaan, dan loop ik richting de keuken al kletsend tegen de poezen "jaah papa en mama gaan slapen, moeten jullie nog poepen of plassen?"
    En altijd gaan ze dan op de bak :roflmao: nog ff snel poepen! Wel goor als dat er dan uren ligt..:|
    Ik ben er gewoon veel te gevoelig voor en waarschijnlijk kan ik ze toch niet alleen thuis laten:cool:

12. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik zou je buurvrouw dan een goede oppas vinden. 1x per dag poepscheppen is echt voldoende hoor (ik neem aan met twee katten twee bakken).
    Ik zou de katten niet alleen laten voor 4 dgn, stel je voor de voerautomaat niet werkt.... (ooit een gehad bij het aquarium..... 3 weken geen eten...).

13. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Ik heb geen idee hoe ver jullie moeten rijden voor het weekendje weg, je zou eventueel bij een korte rit zelf terug kunnen zaterdag? als wij weg gaan voor een weekend en dan inderdaad eind van de vrijdag en dan zondagavond terug, dan gaan we nooit zo ver en vragen we alleen op zaterdag even te verschonen en voeren. Ik zet wel een extra kattenbak neer er staan er dan drie. Dit gaat prima.
    Als we langer weggaan vraag ik of mijn moeder elke dag even kijkt of we gaan niet heel ver weg op een camping en rijden zelf heen en weer. Misschien niet ideaal, maar dit voelt voor ons fijn om onze diertjes te zien.

14. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Als contact goed is met de buren dan zou ik voor een weekend de buren vragen of ze 1x per dag ff willen komen.

15. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ik heb geen idee hoe ze zouden reageren, al is mamapoes Angel na haar bevalling in ons buurland, ook mee naar huis gereisd. Maar we kende haar natuurlijk nog niet supergoed dus of ze dat stressvol vond weet ik niet..

16. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Dit is mij ook al door het hoofd gegaan, ik ga op vrijdagmiddag met de kinderen dan al naar het vakantiepark en mijn man om 1730 eerst langs huis en dan ook daarheen.
    Ik kan natuurlijk altijd op zaterdag ff naar huis rijden, knuffelen enzo, deur naar de kattenren openzetten en de buurvrouw vragen hem 3 uur later af te sluiten oid.
    Ik heb standaard 2 kattenbakken in de hal staan, waar continu geventileerd wordt. Maar ik houd hem ook heel schoon, ben bang dat als er een poepje te lang in ligt, ze er misschien wel naast poepen omdat ze strondverwend zijn..;)

Hommeltje vindt dit leuk.
  17. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Zouden ze zich niet alleen voelen vraag ik me dan af..omdat ze echt aandacht gewend zijn:p

18. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Die van mij zijn ook heel erg plakkerig, ik leg allemaal dekentjes op de bank waar hij lekker in kan kruipen. Ze moeten maar even zonder, en ze hebben elkaar. Een kat alleen is nog anders.

19. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Het is eigenlijk voor 2 dagen van vrijdagavond tot zondagavond en een voederautomaat zou ik zeker uitproberen, maar er kan idd iets mis gaan.
    Ik heb 2 bakken binnen en 1 buiten.
    De buurvrouw zou idd een optie kunnen zijn..

20. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik zou gewoon de buurvrouw vragen, ze biedt het tenslotte zelf aan. Als ze het niets zou vinden, zou ze dat niet doen.
    En ik vraag juist altijd de buren die niet zoveel met de kat hebben, die aan de andere kant zie er er voor aan om de kat teveel te willen aaien en knuffelen en daar houdt hij niet van, vooral niet als ze kleine kinderen hebben ofzo die ze meenemen.

Deel Deze Pagina