Lekkere marinade/manier van kruiden rund/kip/lam

Discussie in 'De lounge' gestart door Debjola, 11 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debjola

Debjola Actief lid

16 aug 2015
    114
    19
    18
    Ik eet zelf vega maar mn man en kinderen eten wel vlees.
    Nu kocht mn man voorheen bij een bekende altijd gekruid/gemarineerd vlees en was het allleen even in de pan/oven leggen maar nu hebben we hier een turkse supermarkt met veel lekkerder vlees en halen we het dus daar alleen dit moeten we zelf kruiden.
    Heb hier dus echt geen ideeen voor .... dus:
    Help haha hoe kruiden/marineren jullie vlees?

2. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Voor kip gebruik ik meestal gewoon zo'n potje kipkruiden. Daar smeer ik de kip mee in. Hele dikke laag, ik ben er een beetje verslaafd aan :p

Bij andere soorten vlees maak ik meestal een mengseltje.
    Ik gebruik geen standaard recept, trek meestal gewoon de la open en mik wat kruiden bij elkaar. Net waar ik zin in heb :)
    Maar ik vind bij biefstuk een mengsel van olie, fijngehakte knoflook, fijngehakte peper/paprika, basilicum en zout lekker. Weet niet zeker of ik alle ingrediënten nu heb, tis een receptje van een vriend die kok is.
    Je kan het vlees gewoon insmeren, maar je kan het ook echt even laten weken/intrekken. Erg lekker.

Edit: even googelen doet wonderen hoor! Zijn heel veel recepten te vinden.
    En wil je het makkelijk houden: in elke supermarkt heb je heel simpel vis/gehakt/kipkruiden.

3. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Ik gebruik voor kip, hoe handig :D, de ketjap marinade van conimex. Echt, die is heerlijk!! Met wat knoflook erbij. Krijg je hele malse kip van. Misschien niet helemaal wat je zoekt maargoed..

4. SDonya

SDonya Niet meer actief

Toen ik nog vlees at toen marineerde ik mijn kip met

Verse knoflook, verse rozemarijn, oregano, olijfolie, zout en peper, kippenborst filet even grillen en klaar. Lekker bij gebakken aardappeltjes

Yoghurt, limoensap, geraspte ui, kurkuma, olijfolie kipfilet in grote blokjes een nacht laten marineren in de koeling. Volgende dag grillen en eten bij rijst en frisse salade

Ketjap, Chinese 5 spices, aromat, chilisaus, kippen poten in marineren en daarna in de oven. Eten met bami

Van rund gebruikte ik meestal alleen het gehakt en dat deed ik door gerechten heen zoals spaghetti, rijst, etc. Soms maakte ik wel koftes met versnipperde ui, zout, peper, kerriepoeder en vers gesneden koriander of peterselie

Lamsvlees koken in water met kurkuma, 1 hele ui zout en zwarte peper. Als het vlees gaar is dan flink veel roomboter bij het water doen, aardappels, safraan en laten koken tot de aardappels gaar zijn. Dan rijst en salade erbij serveren.

Lamskoteleten deed ik alleen zout en zwarte peper op

5. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Jeetje wat uitgebreid van jullie, respect! Ik pak voor het rundvlees de rundvleeskruiden van Verstegen en voor kip -je raadt het al- de kipkruiden van versteegh.

6. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Kip: Marineren in sojasaus, honing, limoensap en naar wens nog wat knoflook en chilipeper. Lekker bij bami, nasi, noodles

Kip: Zout, peper, paprikapoeder, chilipoeder lekker op bijv. wraps

Rund: (biefstuk enz) : Kruiden met knoflook rozemarijn/tijm zout peper en olijfolie, lekker mee insmeren.

Lam: Zout en peper en een mooie kruidenkorst op maken van groene kruiden en citroenschil.

7. OemAdam

OemAdam Lid

19 okt 2015
    45
    1
    8
    NULL
    NULL
    Voor lamsvlees is komijn in ieder geval superlekker

Kip trouwens ook haha. Ik vind het lastig om te zeggen wat voor gemarineerde combi's lekker zijn aangezien ik vlees altijd stoof. Alleen de kip doe ik los in de oven enzo en dat doe ik dan met beetje roomboter insmeren en daarbovenop kipkruiden van de lidl. (Vind die het lekkerst)

8. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Lam met ras el hanout is ook super lekker :)

Deel Deze Pagina