kniepertjes zijn plat en dus niet opgerold. en bij meeste recepten zijn kniepertjes zoeter dan rolletjes. Ik gebruik er iig ander deeg voor.
En wij gaan de echte kniepertjes halen, vanuit Frankrijk, in Nederland. Nog maar twee nachten wachten!! Idd de expert!! Daar heeft mijn moeder ook haar nieuwe oude ijzer gekocht.
Rinke, ok, dat verklaard waarom de traditie in NH is terecht gekomen. Hebben de mensen nog gereageerd op je mail? Botiwo, nee het is niet hetzelfde. Je kunt wel rolletjes maken van kniepertjes, maar het officiele beslag van rolletjes is een dunner beslag en dat van knieprtjes is een dikker deeg..... en zoeter.
nee.. nog geen reactie, vind het wel leuk om te zien dat zo veel mensen het kennen en andere totaal niet en over het beslag.. wij gebruiken niet de bolletjes maar wat dunner beslag.. tja iedere familie doet het anders en heeft vaak en eigen ding aan het beslag toegevoegt misschien ook leuk om resepten te delen ??? gr rinke (ps nog steeds op zoek)
@ Rinke, op pagina 2 heb ik een link neergezet met waar het apparaat te koop is, misschien dat je er wat aan hebt... Of dat je het nog niet hebt gelezen?
@ misz86 ja idd wel gezien nog niet op gereageerd, ik zoek eigenilijk een oudere.. maar bedankt voor het linkje!