kniepertjes ijzer! gezocht!!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door rinke, 22 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

kniepertjes zijn plat en dus niet opgerold. en bij meeste recepten zijn kniepertjes zoeter dan rolletjes. Ik gebruik er iig ander deeg voor.

2. Botiwo

Botiwo Actief lid

30 nov 2010
    489
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok weer wat geleerd, klinkt lekker in ieder geval. Ik wens TS veel succes met haar zoektocht.

3. rinke

rinke Fanatiek lid

9 okt 2010
    2.224
    0
    0
    verzorgende ig
    noordholland
    vechter rolletjes zijn niet het zelfde.... de echt kniepterjes zijn dunner er natuurlijk lekkerder.. :)

4. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    En wij gaan de echte kniepertjes halen, vanuit Frankrijk, in Nederland.:D Nog maar twee nachten wachten!!

Idd de expert!! Daar heeft mijn moeder ook haar nieuwe oude ijzer gekocht.

5. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Rinke, ok, dat verklaard waarom de traditie in NH is terecht gekomen. Hebben de mensen nog gereageerd op je mail?

Botiwo, nee het is niet hetzelfde. Je kunt wel rolletjes maken van kniepertjes, maar het officiele beslag van rolletjes is een dunner beslag en dat van knieprtjes is een dikker deeg..... en zoeter.

6. rinke

rinke Fanatiek lid

9 okt 2010
    2.224
    0
    0
    verzorgende ig
    noordholland
    nee.. nog geen reactie,

vind het wel leuk om te zien dat zo veel mensen het kennen en andere totaal niet :)
    en over het beslag.. wij gebruiken niet de bolletjes maar wat dunner beslag.. tja iedere familie doet het anders en heeft vaak en eigen ding aan het beslag toegevoegt :)

misschien ook leuk om resepten te delen ???

gr rinke
    (ps nog steeds op zoek;))

7. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    @ Rinke, op pagina 2 heb ik een link neergezet met waar het apparaat te koop is, misschien dat je er wat aan hebt... Of dat je het nog niet hebt gelezen?

8. rinke

rinke Fanatiek lid

9 okt 2010
    2.224
    0
    0
    verzorgende ig
    noordholland
    @ misz86 ja idd wel gezien nog niet op gereageerd, ik zoek eigenilijk een oudere.. maar bedankt voor het linkje!

9. ddtc

ddtc Actief lid

11 jul 2009
    129
    4
    18
    Limburg

Deel Deze Pagina